DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Újdonságokkal lesz tele a BMW frankfurti standja

A BMW vadonatúj modelljeinek premierjével és a jövőbe betekintést nyújtó tanulmányaival készül a 67. Frankfurti Nemzetközi Autószalonra.

A bajor prémiumgyártó több mint tízezer négyzetméteres standján bemutatkozó újdonságaival a lélegzetelállító kisugárzás, a jövőbe mutató formatervezési megoldások, az úttörő járműtechnológiai innovációk és a BMW által fémjelzett vezetési élmény egyedülálló ötvözetét vonultatja fel. A kategóriaetalon gépkocsik és motorkerékpárok mellett a személyes mobilitás területén kifejlesztett legmodernebb technológiai újítások is a figyelem középpontjába kerülnek, a teljes mértékben automatizált járművezetés korszakának előfutáraiként.

P90261126_highRes_bmw-concept-8-series_resize



A BMW, a MINI és a BMW Motorrad közös standja a frankfurti vásártér 11-es csarnokában, a kiállítás főbejáratának közvetlen közelében áll majd, ahol a vállalatcsoport újdonságai „A holnap elérkezett. Ez már a jövő.” („This is tomorrow. Now. Die Zukunft ist jetzt.”) szlogen alatt gurulnak ki a színpadra. A bajor prémiumgyártó a 10 500 négyzetméter alapterületű stand köré egy mintegy 150 méter hosszú mesterséges pályát is felépít, hogy az idén szeptember 14-24. között megrendezendő autószalon látogatói menet közben is kipróbálhassák a márka új modelljeit.

A BMW luxusszegmensben elfoglalt egyre intenzívebb pozícióját a BMW Concept 8 Series tanulmányautó és a limitált szériában készülő BMW 7 Series Edition 40 Jahre különkiadás világpremierje tanúsítja, miközben a nyitott tetős vezetési élmény, a négykerekű elegancia, a hosszú távú menetkomfort és a sokoldalú sportosság felfokozott jelenlétét a BMW Concept Z4 tanulmányautó, az új BMW 6-os Gran Turismo és az új BMW X3 debütálása garantálja. A motorsport élvonalában megszerzett tapasztalatok a bajor prémiummárka számos termékét áthatják, amelyre Frankfurtban a zárt aszfaltcsíkokra edzett új BMW M8 GTE versenyautó, valamint a hétköznapi használatra és versenypályákra egyaránt tökéletes új BMW M5 sportmodell világpremierje szolgál majd élő példaként. A BMW i3 frissen bemutatkozó modellpáros-innovációja eközben a hosszú távon fenntartható, sportos vezetési élmény kézzelfogható valóságát kínálja fel.

A BMW Motorrad ez idő alatt ugyancsak a mobilitás környezetbarát élményeire helyezi a hangsúlyt: a kizárólag versenypályára épített BMW HP4 RACE verseny-motorkerékpár premierje mellett a tisztán elektromos meghajtású BMW Motorrad Concept Link motorkerékpár-tanulmány bemutatása a holnap nagyvárosainak úttörő közlekedési lehetőségeit színesíti.

P90260634_highRes_bmw-concept-8-series_resize

Lendületes, fényűző és varázslatos: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó

A BMW Concept 8 Series tanulmányautó első ízben a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalon látogatóinak kínál ízelítőt a bajor prémiumgyártó jövőre érkező világújdonságából, a BMW 8-as Coupé modellből. A koncepció a legmodernebb BMW kupékat jellemző lendületes menetteljesítmény, fényűző elegancia és exkluzivitás forradalmi megtestesítője, amelyről Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a következőképpen nyilatkozott: „A vadonatúj BMW 8-as Coupé ismét bemutatja majd, hogy milyen az, amikor a vérpezsdítő menetdinamika és a fejedelmi luxus kéz a kézben jár. Legelőkelőbb modellsorozatunk felélesztésével újabb fejezetet nyitunk a luxusautóinkat egyesítő palettán és a csúcskupék kategóriájában is abszolút mércét állítunk, hogy az új modellel még tovább erősítsük a luxusszegmensben betöltött vezető pozíciónkat.”

A BMW Concept 8 Series tanulmányautó hovatartozása már első ránézésre egyértelmű, miközben innovatív karosszériáját vadonatúj ötletek és úttörő megoldások hatják át. A klasszikus eleganciát éles törések és lágy ívek kontrasztja kelti életre, az elnyújtott motorháztető, az áramvonalas tetőív és a csapott hátfal harmóniáját éltető jármű-sziluett letisztult felületeinek, merész vonalvezetésének és vadonatúj megoldásainak egysége pedig a legmodernebb technológia benyomását sejteti. A koncepció utasterében használt anyagok a teljesítmény és az elegancia közötti egyedülálló párhuzamot tükrözik, miközben a belső elrendezés kizárólag a lényegre, a vezetés élményére összpontosít. A formatervezők az utastérben Merino bőrkárpitozást alkalmaztak, a csúcstechnológiás megoldásokat pedig a szénszálból készült alkatrészek és az alumínium elemek hangsúlyozzák. Sőt mi több, a váltókart és a BMW iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsáját Swarovski kristályból faragták ki, amely minden korábbinál magasabb szintre emeli a BMW luxus sportkupéinak elegánsan modern utastéri hangulatát.

P90261135_highRes_bmw-concept-8-series_resize

Az önfeledt vezetés élményének szimbóluma: a BMW Concept Z4 tanulmányautó

A 67. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatkozó BMW Concept Z4 tanulmányautó a korlátlan szabadság érzésének négykerekű megtestesítője, amely a 2018-ban bemutatkozó új BMW roadster hivatalos hírnökeként látott napvilágot. A koncepció a BMW roadstereinek klasszikus stílusjegyeit örökölte: a csapott motorháztetőnek és a rövid karosszéria-túlnyúlásoknak köszönhetően az üléssor ezúttal is szinte pontosan az első és a hátsó tengely közé került, amely már első ránézésre is teljesítményre összpontosító, agilis sportautó benyomását kelti. A BMW új dizájnnyelvezete a koncepció karosszériáján a markáns vonalvezetés és a nagyméretű, letisztult felületek kölcsönhatásában köszön vissza, amely a kétüléses sportautó sziluettjét és erőteljes karakterét helyezi a figyelem középpontjába, modern stílusban, az érzelmekre hatva. Az autó két oldalának elegánsan kidolgozott felülete az első kerékívek mögött elhelyezett Air Breathers légkivezető nyílásokból indul, amely így olyan benyomást kelt, mintha a karosszéria elemeit a kiáramló levegő formálná. A BMW Concept Z4 tanulmányautó frontrésze a sportautók minden vonását a génjeiben hordozza: a mélyre rajzolt, széles hűtőrácsok és a föléjük pozícionált, éles fényszórók szándékosan a BMW Z8 dizájn-örökségét hirdetik, miközben a hűtőrács-lamellák helyét gondosan kidolgozott fémháló tölti ki, amelynek függőleges elrendezése a BMW 328 Mille Miglia által fémjelzett korai BMW roadsterek sportos hűtőrácsaira emlékeztet. A bajor prémiumgyártó klasszikus stílusjegyeitől eltérően a BMW Concept Z4 tanulmányautó fényszórópárjában elhelyezett ikergyűrű-motívum ezúttal függőleges elrendezés szerint kapott helyet, a lefelé domborodó motorháztető kopoltyú alakú légbeömlői pedig az első keréktárcsákra vezetik a tekinteteket.

A karosszéria és az utastér közötti kivételes harmónia nem csupán a színekben, de a formai megoldásokban is visszaköszön. A BMW Concept Z4 tanulmányautó utasterének dizájnnyelvezete egyértelműen a külső kialakítás erőteljes, háromdimenziós karakterét és lendületét idézi, miközben az ajtók mögött minden részlet a vezetés élményéről szól. A kormánykerék körüli fekete anyagok egyfajta belső burokként ölelik körbe a vezetőt, aki így kizárólag a vezetés átható élményére koncentrálhat.

P90260721_highRes_bmw-6-series-gran-tu_resize

Elegáns kiállás, hosszú távú menetkomfort és hétköznapi használhatóság: az új BMW 6-os Gran Turismo

Az új BMW 6-os Gran Turismo modellben a sportkupék lendületes jármű-sziluettje, a luxuslimuzinok hosszú távú menetkomfortja és a Touring karosszéria-változatú BMW modellek kompromisszumot nem ismerő használhatósága egyesül. A luxusszegmens újdonságának kézzelfogható fejlődése nem csupán az egyszerre sportos és elegáns karosszéria gondosan kidolgozott részletmegoldásaiban, de a modell jelentősen jobb menettulajdonságaiban is visszaköszön, miközben az ajtók mögött tágas utastér, vezető felé forduló középkonzol és emelt üléspozíció fogadja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. A hátsó üléssorban három teljes értékű ülés kapott helyet, az alapesetben 610 liter térfogatú csomagtartó pedig egészen 1 800 literig bővíthető.

Az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek átfogó alkalmazásával az első 6-os GT mintegy 150 kilogrammal lett könnyebb a modell elődjének számító 5-ös GT megegyező hajtáslánccal szerelt változatánál. A karosszéria még tovább csökkentett légellenállásával, illetve a széleskörű modellpalettán található erőforrások megnövelt teljesítményével és hatékonyságával együtt mindez minden korábbinál sportosabb menetdinamikát és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez.

P90263693_highRes_the-new-bmw-x3-xdriv_resize

Bemutatkozik az SAV szegmens megalapítójának harmadik nemzedéke: az új BMW X3

Az új BMW X3 minden korábbinál lendületesebb karakterével, látványos formai megoldásaival, erőteljes motorpalettájával, hatékony hajtásláncával és luxus színvonalú utasterével nyitja meg az SAV (Sports Activity Vehicle) szegmens 2003 óta íródó sikertörténetének új fejezetét. A kategóriateremtő modell harmadik nemzedéke tovább halad az elődei által megkezdett úton, sportos köntösben tárva az ügyfelek elé az emelt hasmagasságú, extrém rövid túlnyúlásokkal megrajzolt járműkoncepció off-road karakterét. A még tovább növelt menetkomfortról eközben számos innovatív opció gondoskodik, úgy mint a háromzónás automata légkondicionáló, az Ambient Air légfrissítő csomag, az aktív ülésszellőztetés, valamint a nyitható panoráma üvegtető.

A BMW EfficientDynamics járműfejlesztési stratégia szigorú alapelvei az új BMW X3 modell esetében nem csupán a hatékonyságra optimalizált hajtáslánc-változatokra, de a könnyűszerkezetes járműépítés intelligens módszereinek alkalmazására is kiterjedtek, a BMW X3 harmadik modellgenerációja így megegyező hajtáslánccal szerelt elődmodelljéhez képest nem kevesebb, mint 55 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen. Az újdonság légellenállási alaktényezője ráadásul kategóriaetalon 0,29.

bmw-i3-i3s-2017-07

Még intenzívebb vezetési élmény, zéró emisszióval: az új BMW i3 és BMW i3s modellpáros

A tisztán elektromos meghajtású prémium kompaktok legkeresettebb modellje innovatív stílusjegyekkel, csúcstechnológiás felszereltségi opciókkal és vadonatúj digitális szolgáltatásokkal emeli új szintre a zéró emissziójú vezetés élményét. Sőt mi több, a BMW i3 portfóliója egy második modellváltozattal is bővül: az új BMW i3s még nagyobb teljesítménnyel, típus-specifikus futómű-hangolással, érezhetően sportosabb menettulajdonságokkal és egyedi stílusjegyekkel kínálja fel a bajor prémiummárka ügyfeleinek az elektromos mobilitás minden korábbinál intenzívebb élményét.

A jövőbe mutató modellpáros még agilisabb vezethetőségéről a tovább optimalizált dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) gondoskodik, mialatt a BMW i3 és a BMW i3s opcionálisan elérhető extrafelszereltségei között a felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás (On-Street Parking Information), az egyedülálló BMW Digitális Töltési Szolgáltatás (BMW Digital Charging Service) és a BMW Connected teljes körű szolgáltatás-palettája is megjelenik.

P90273023_highRes_the-bmw-m5-first-edi_resize

Az M xDrive intelligens összkerékhajtás világpremierje: érkezik az új BMW M5

A BMW M5 sportmodell legkorszerűbb, hatodik generációja (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm / km; előzetes értékek) a vadonatúj fejlesztésű M xDrive intelligens összkerékhajtással felszerelve kínálja fel a vezetés szerelmeseinek a letaglózó erejű hajtáslánc, a tökéletes útfekvést garantáló sport futómű és az optimális leszorítóerőt termelő karosszéria BMW M modellekre jellemző harmóniáját, amely még a legextrémebb vezetési szituációkban is a lélegzetelállító menetdinamika és a tökéletes hétköznapi használhatóság mindeddig ismeretlen dimenziójával ismerteti meg a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. Az innovatív rendszer középpontjában az elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó osztómű és a hátsó tengelybe integrált aktív M differenciálmű áll, amelyek együtt az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képesek elosztani az első és a hátsó tengely, valamint a két hátsó kerék között. A motorháztető alatt a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 liter hengerűrtartalmú, duplaturbós V8-as benzinmotor foglal helyet, amely a percenkénti 5 600 és 6 700 közötti főtengelyfordulat-tartományban 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítmény leadására képes. Az új BMW M5 így álló helyzetből mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre.

Az alumínium motorháztető, a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető és a súlyoptimalizált kipufogórendszer alkalmazásával az új BMW M5 az M xDrive intelligens összkerékhajtás ellenére is könnyebb lett elődjénél.

P90270295_highRes_lausitzring-ger-11th_resize

Úton Le Mans-ba: az új BMW M8 GTE versenyautó

A BMW Motorsport a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon leplezi le a GT versenyosztályban induló új zászlóshajóját, a BMW M8 GTE modellt, amely már az új BMW 8-as Coupé világpremierje előtt rajthoz áll a hosszú távú futamokat kínáló FIA World Endurance Championship következő szezonjában. A versenyautó jövő évi naptárában többek között a legendás Le Mans-i 24-órás megmérettetés is szerepel.

A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.0 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor a sorozatgyártásban kínált 4.4 literes erőforrás műszaki alapjaira épül, az egyes futamok eltérő szabályrendszereihez igazítható, névleges maximális teljesítményt pedig több mint 500 lóerőre húzták fel a mérnökök. A BMW M8 GTE versenyautó esetében alkalmazott intelligens könnyűszerkezetes járműépítési alapelveknek köszönhetően ráadásul mindez csupán körülbelül 1 220 kilogrammot mozgat.

P90268631_highRes_the-bmw-7-series-edi_resize

Fényűző különkiadás a BMW 7-es sorozat negyvenedik évfordulóján: a BMW 7 Series Edition 40 Jahre

A BMW modellcsalád-megjelölései közül a 7-es szám immáron negyven éve jelent egyet a fejedelmi luxus, a lélegzetelállítóan dinamikus vezetési élmény és az úttörő innováció egységével, amelyet a jubileum ünnepére elkészített BMW 7 Series Edition 40 Jahre különkiadás kivételesen összetett stílusban prezentál. Exkluzív karosszériajegyeivel és utastéri elemeivel a limitált széria az elmúlt negyven évben napvilágot látott modellgenerációk jellegzetes eleganciájának és progresszív stílusának állít emléket.

A 200 példányban készülő jubileumi különkiadás minden egyes darabja a leendő tulajdonosok ízlése szerint összeállított karosszéria-fényezéssel, utastérrel és hajtáslánccal gurul le a BMW dingolfingi gyártósoráról. A BMW Individual részleg által kikevert exkluzív, Frozen Silver ezüstmetál fényezés selymesen matt ragyogása határozottan progresszív árnyalatban láttatja a luxuslimuzin egyszerre erőteljes és lágy vonalvezetését, miközben az ugyancsak egyedülálló BMW Individual Petrol Mica ásványkék-metál fényezéssel a bajor gyártó a zászlóshajó hat generációján keresztül alkalmazott diszkrét, elegáns kék árnyalat negyvenéves hagyományát ünnepli. A különkiadás utasterében a gondosan összeválogatott anyagok, az exkluzív kialakítás és a BMW Individual részleg munkáira jellemző, kivételesen magas összeszerelési precizitás kombinációja teremti meg a magával ragadó, pihentető környezetet, az ügyfelek pedig a finomszemcsés Merino bőrkárpitozás két árnyalata közül is választhatnak: a különkiadáshoz a Smoke White füstös fehér / Cohiba barna és a Smoke White füstös fehér / Black mélyfekete színkombináció egyaránt elérhető.

P90262432_highRes_bmw-group-future-sum_resize

Megállíthatatlan fejlődés az automatizált járművezetés korszaka felé vezető úton

A járműautomatizálás biztonságos, egyre összetettebb megoldásai kulcsfontosságú tényezőként vannak jelen a személyes mobilitás fejlődésében. A BMW Group elkötelezetten dolgozik a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés területén felhalmozott szaktudása elmélyítésén, miközben a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta, a BMW i divízió és a jövőbe mutató járműtechnológiai megoldásokat fejlesztő részlegek létrehozásával már most több éves tapasztalatra, megalapozott ismeretanyagra, innovatív együttműködései révén pedig erős partnerkapcsolatokra támaszkodhat.

Miután idejekorán részesedést vállalt a világ vezető navigáció- és helymeghatározás-technológiai vállalkozásában, a BMW Group a HERE rendkívül precíz digitális térképanyagának kifejlesztésében is közreműködik. Az Intel, a Mobileye, a Delphi és a Fiat Chrysler oldalán a bajor prémiumgyártó az elsőosztályú, biztonságos és megbízható, nagymértékben automatizált járművezetés megvalósításán dolgozik, amely a tervek szerint 2021-ben, a BMW iNEXT modellel ünnepli világpremierjét. A vállalatcsoport a München melletti Unterschleißheim városában felépített fejlesztőközpontban vonta össze az automatizált járművezetés technológiáján és az intelligens járműkapcsolati hálózat kiépítésén dolgozó fejlesztőrészlegeit. Idén eközben egy negyven járműből álló, a BMW 7-es sorozat műszaki alapjaira épített flotta már valós körülmények között is megkezdte a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés technológiai megoldásainak közúti tesztelését.

P90260589_highRes_bmw-motorrad-concept_resize

A jövő nagyvárosainak kétkerekű mobilitási megoldása: a BMW Motorrad Concept Link motorkerékpár-tanulmány

A BMW Motorrad a frankfurti autószalon nagyközönsége elé a zéró emissziójú nagyvárosi mobilitás legújabb kétkerekű vízióját gurítja ki, amely optimális megoldásként szolgálhat a jövő nagyvárosainak kétkerekű járművekkel szemben támasztott igényeire. A BMW Motorrad Concept Link motorkerékpár-tanulmány a zéró emissziójú mobilitás, a sportosan agilis vezethetőség, az innovatív funkcionalitás és az interaktív járműkapcsolati hálózat páratlan egységét kínálja, amely hiteles hidat képez az analóg és a digitális világ között, minden tekintetben a motorost és a mobilitás főbb szempontjait állítva a középpontba. A kétkerekű koncepció nem csupán egy közlekedési kellék, de kiváló kommunikációs eszköz is, amely a digitális világ előnyeit funkcionális megoldásokkal egyesíti.

Letaglózó teljesítmény az exkluzivitás csúcsán: a BMW HP4 RACE verseny-motorkerékpár

A BMW Group kétkerekű divíziójának másik frankfurti fénypontja a BMW HP4 RACE verseny-motorkerékpár lesz, amellyel a BMW Motorrad a világ első motorkerékpár-gyártójaként valósítja meg a teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból készült, mindössze 7,8 kilogramm saját tömegű főváz kisszériás, ám ipari mértékű előállítását. A BMW HP4 RACE modell mindössze 750 példányban készül el.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: