A modelljeinek legendás megbízhatóságáról és biztonságosságáról, valamint legmagasabb szintű prémium kidolgozottságáról ismert, a környezetbarát hibrid technológia úttörőjének tekintett Lexus talán egyetlen modelljét sem övezte korábban olyan hatalmas várakozás, mint vadonatúj, hibrid változatban is elérhető LC szupersportkupét: japánban például már most az eredetileg vártnál 50 darabnál 38-szor többet, 1800 darabot rendeltek a modellből, és a számláló egyre pörög, miközben hasonló a helyzet Európában is Amerikában is. Éppen ezért minden korábbinál nagyobbak az ügyfelek elvárásai a modellben a világon elsőként bemutatkozó Multi Stage Hybrid meghajtással szemben is.
“Arról szó sem lehetett, hogy fogjuk a meglévő technológiánkat, és egyszerűen belerakjuk az LC-be.” - magyarázza Sato. “Ám ahhoz, hogy egészen újfajta vezetési élményt teremtsünk, mindenestül újra kellett gondolnunk a benzinmotor és az elektromotor összehangolt működését.”
A legfontosabb kérdés ez volt: mi kell ahhoz, hogy egy hibrid vezetése izgalmas legyen? Oshima számára az egyik válasz az autó gyorsulásához sokkal jobban illő, magával ragadó motorhang volt. Emellett azt is fontosnak tartotta, hogy kiiktassa azt a ‘szünetet’, amit akkor érzünk, amikor egy kanyarhoz érve lelépünk a gázról. Tervükkel egészen az alapokig visszaástak, olyan kutatásokat is előkeresve, amelyek majdnem egy évtizeddel ezelőtt készültek – végül pedig sikeresen megalkottak egy hibrid hajtást, ami jobban hasznosítja az elektromotor erejét, sőt a rendszer minden elemének teljesítményét fokozza.Több mint nyolc év és tesztkilométerek ezrei kellettek ahhoz, hogy megszülessen a Lexus Multi Stage Hybrid rendszer. A rendszer, ami a Lexus összes tudását csatasorba állítva sokkal élvezetesebbé és izgalmasabbá varázsolja a hibridek vezetését, közben pedig megőrzi a technológia legfőbb értékeit, vagyis a kiváló üzemanyag-fogyasztást, a csendes működést és a sima teljesítményleadást – amikor a vezető éppen ezt akarja. Ám ha kell, bármikor hatalmas erővel katapultálja az autót, hiszen a hajtás sokkal komolyabb forgatónyomatékot ad le. Egy négyfokozatú váltóegység ügyes beiktatásával az LC 500h teljesítménye olyan érzést kelt, mintha a vezető egy 10 fokozatú automatát használna. Olyan automatát, ami zökkenőmentesen és villámgyorsan, egyetlen tizedmásodperc alatt kapcsol. Jelenleg ez az autóipar egyik legmodernebb sorozatgyártású egysége, ami tökéletesen kiiktatja a gyorsítás kezdetén jelentkező késlekedést. Az extra fokozatnak köszönhetően a hajtásláncban mindig úgy változik a motor fordulatszáma, ahogy az a legjobban illik a vezető elvárásaihoz. A gyorsulás lendületes, közvetlen és egyenletes, tökéletes összhangban a gázparanccsal. Emellett a fejlett akkumulátor-technológia is fontos szerepet kapott. Az LC 500h lítium-ion akkumulátorának celláit egy új “szatellit” konfigurációba rendezték, így a teljesítmény nagyobb lett, miközben az akku súlya és mérete is csökkent. Ráadásul ez a tömegcsökkenés még tovább tökéletesítette az autó súlyelosztását.
“A hagyományos benzines és dízeles hajtásokkal szemben a Multi Stage Hybrid rendszer elsődleges erőforrásai az elektromotorok; főleg ezek közvetítik az energiát a kerekekhez.” - mutat rá Oshima. “Az elektromotorok sokkal gyorsabban fejtenek ki erőt, mint a belsőégésű motorok, hiszen masszív forgatónyomatékot termelnek. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a vezető jóval élénkebbnek találja majd a hibrid hajtású LC 500h-t; olyan gépnek, amivel lágyan suhanhat, de ha akarja, ez bármikor önfeledt örömautózásba csaphat át.”