Az FS East Kelet-Európa legnagyobb versenye, Magyarországon az egyedüli, amelyet a mozgalom világranglistáján is jegyeznek. Presztízse szerint a legkiemelkedőbb verseny a közép-európai (Olaszországot is beleértve) és a keleti régióban, a Formula Student Germany, azaz a németországi verseny után a második legelismertebb verseny az idei évtől kezdve, megelőzve ezzel az angliai megmérettetést.
A szervező Mérnökök a Járműves Műszaki Felsőoktatásért Egyesület és annak tagjai - akik jellemzően volt Formula Student csapattagok - számára hatalmas büszkeséget jelent, hogy a világranglista vezető csapatai a párhuzamosan zajló angol, olasz és holland versennyel szemben az FS Easten való részvétel mellett döntöttek, a rendezvény szakmai és műszaki színvonaláról pedig elismerően nyilatkoztak.
A Formula Student Világranglista elektromos kategóriájának első három helyezettje, a KA-RaceIng e.V., a Formula Student Team Delft és az AMZ Racing Team mellett többek között a 6. helyet elfoglaló GreenTeam Uni Stuttgart e.V. és tízes listát záró hazai csapat, a BME Formula Racing Team is képviseltette magát. Köztük két világrekordot felállító csapatot is találunk: a svájci AMZ Racing Team versenyautója 1,513 másodperc alatt gyorsul 100km/h sebességre, ezzel a világ leggyorsabb sorozatgyártott autóit - többek közt a Porsche 918 Spidert vagy a Tesla Model S-t is megelőzi. A korábbi rekorder 1,779 másodperccel a GreenTeam Uni Stuttgart volt.
A belsőégésű kategória legjobbjai közül az élen álló Rennteam Uni Stuttgart, valamint a 4. helyezett CAT - Racing - a 2016-os Formula Student East bajnoka - is a győzelemért küzdött az örkényi Euroring versenypályán. Ennek fényében nehéz is lett volna előzetesen megítélni a végeredmény alakulását, különösen azért, mert az idei szezonban a 22 belsőégésű és 16 elektromos hajtásláncú autó még azonos feltételek mellett, összesített mezőnyben versenyzett. A jövő évtől ezen a téren változások várhatók, a Formula Student Easten három külön kategóriában versenyeznek majd a belsőégésű, az elektromos, valamint a driverless (vezető nélküli) csapatok, ezzel az esemény az autóipari trendeknek is elébe megy.
Az FS East nulladik napja a Formula Student alumni tagok nemzetközi találkozójáról szólt, amelyet első alkalommal, FS Alumni World Summit néven szerveztek meg. Az ide érkező volt FS csapattagok példája is bizonyítja, hogy a mozgalomban való részvétel komoly előnyt jelent a karrierépítés szempontjából: a világtalálkozó résztvevői voltak többek közt az Audi Sport, a Rimac Automobili és a Continental munkatársai. Korábbi csapattársai felkérésének tett eleget Kling Sándor, a Red Bull Racing mérnöke, aki személyes tapasztalatairól, a BME FRT-ből az F1 világába vezető útról tartott előadást az alumni tagokból álló közönségnek.
Szintén az idei évben indult kezdeményezés az FS Charity kampány, amelynek ötletét a díjátadót követő pólócsere hagyománya adta. Az FS Easten résztvevő csapatok a 2017-es versenyszezonra készített egyenpólóikból ajánlottak fel néhányat, amelyeket az esemény négy napja alatt bárki megvásárolhatott. Az adományok jótékony célt szolgáltak, a pólók értékesítéséből származó több mint 1000 eurós bevételt teljes egészében hallássérült diákok oktatását támogatja, amelyből a Hallássérültek Budapesti Tanintézete, valamint a szegedi Klúg Péter Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola és Diákotthon egyaránt részesült.
A verseny főszponzora, az Audi Hungaria Zrt. meghívására Keszthelyi Vivien, a világ egyik legfiatalabb női gyorsasági autóversenyzője is ellátogatott az FS Eastre. A résztvevő csapatoknak és a rendezvényre kilátogató vendégeknek lehetőségük volt pályafutásáról, az Audi Sport TT Cup bajnokságban rá váró kihívásokról személyesen kérdezni.
Ludwig Vollrath, a németországi verseny főszervezője, aki egyben az FS World Council (FS versenyek szervezőinek világszervezete) vezetője a verseny négy napjából hármat a versenyen töltött az FS Germany és FS East versenyek stratégiai együttműködésének előkészítésén dolgozva, melyet augusztusban, az FSG versenyen tartott World Council Meetingen folytatnak a szervezők.
A 2017-es Formula Student East győztese a GreenTeam Uni Stuttgart, a második helyezett a KA-RaceIng elektromos csapata, míg a dobogó harmadik fokát a Formula Student Team Delft foglalta el. A legjobb belsőégésű autót a Rennteam Uni Stuttgart építette, ezzel a 4. helyet szerezték meg. A kelet-európai régió egyetemistái ebben a rendkívül erős mezőnyben is képesek voltak bizonyítani, az észt FS Team Tallinn az 5., a cseh TU Brno Racing pedig a 8. legjobb teljesítményt nyújtotta az FS Easten, míg a BME Formula Racing Team a 9. helyen végzett.
A többi hazai csapat is megállta a helyét a versenyben, az Arrabona Racing Team autója, amelyet a Széchenyi István Egyetem motorfejlesztő csapata, a SZENGINE által fejlesztett motorral szereltek fel, a 19. lett. A kecskeméti KEFO Motorsport pedig egyike volt annak a 14 csapatnak, akik autójukkal teljesíteni tudták az állóképességet próbára tevő Endurance versenyszámot.
A díjátadón nem csak a statikus és dinamikus versenyszámok legjobbjait díjazták: a szervezői csapat számos magyar és külföldi tagját jutalmazták, megköszönve több mint öt éves, Formula Student versenyeken végzett munkájukat. Emellett az Audi Hungaria Zrt. különdíjat ajánlott fel annak a csapatnak, amely a versenyautó tervezése és gyártása során a fenntarthatósági szempontokat a legkreatívabb módon veszi figyelembe. Az Audi Hungaria Sustainability Special Award nyertese a német HAWKS Racing Team, akik a díj mellett egy különleges ajándékot is átvehettek: az FS Easten résztvevő csapatok által aláírt TT motorháztetőt, amely az Audi győri gyártóbázisán készült.
A National Instruments különdíját a design bírák e-gnition Hamburg csapatának ítélték oda, értékelve azokat a kiemelkedő mérnöki megoldásokat, amelyeket az elektromos hajtáslánc és a jármű elektronikáinak fejlesztése területén az utóbbi egy év során mutattak be.
2018-BAN A FORMULA STUDENT EAST HÁROM KATEGÓRIÁBAN (BELSŐÉGÉSŰ, ELEKTROMOS ÉS VEZETŐ NÉLKÜLI) MÁSFÉLSZER ENNYI CSAPATOT VÁR MAJD A MAGYARORSZÁGI MEGMÉRETTETÉSRE.