Az ultranagy teljesítményű Ford GT szenzorai valós idejű információkat adnak az olyan tényezőkről, mint a pedálok, a kormánykerék és a kiemelkedő hátsó légterelő pozíciója, a levegő páratartalma vagy éppen a napsütés erőssége.
Mindez körülbelül 100 MB információt jelent óránként – vagyis olyan adatmennyiséget, ami mintegy 25.000 zeneszám letöltésével egyenlő –, és ezt a rengeteg adatot több mint 25 fedélzeti számítógépes rendszer dolgozza fel, amelyeken összesen 10 millió sornyi szoftverkód fut, ami jóval több, mint egy Lockheed Martin F-35 Lightning II vadászgép szoftveres háttere.*
Ez a rendszer másodpercenként 300 megabájtnyi információ elemzésére képes; egy ekkora adatmennyiség egyórányi TV-műsor letöltésének felel meg.
“A Ford GT kifinomult számítógépes rendszere tökéletes összhangban működik az autó nagy teljesítményű motorjával, biztosítva a Ford GT lenyűgöző teljesítményét és irányíthatóságát,” mondta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “Azáltal, hogy e rendszer szakadatlanul ellenőrzi az autó terhelését és a környezetét, ezekhez igazítva a jármű viselkedését és reakcióit, sikerült elérnünk, hogy a Ford GT 300 km/órás sebességgel is ugyanolyan stabilan fut, mint 30 km/órás tempónál.”
A Ford GT számos szenzora gondoskodik arról, hogy a szupersportkocsi motorteljesítménye, elektronikus stabilitásvezérlése, F1-technológiájú aktív futóműve és aktív aerodinamikája mindig megfeleljen a vezető által választott üzemmódnak, hogy az autó minden vezetési helyzetben tökéletesen teljesítsen.
Más érzékelők viszont azt biztosítják, hogy a Ford GT országúton és versenypályán egyaránt komfortos legyen, ezért fontos információkat szállítanak a SYNC 3 kommunikációs rendszernek vagy az automata klímaberendezésnek.
A Ford GT-ben több innovatív megoldás is szolgálja a versenyautós teljesítményt és a 347 km/órás végsebességet; az egyik ilyen dolog a fix üléspozíció. A vezetőülés talapzatát szilárdan rögzítették abban a pozícióban, ami lehetővé tette, hogy a Ford Performance mérnökei a lehető leglaposabb orr-részt alakíthassák ki a karbonszál-erősítésű karosszérián, optimalizálva ezzel az autó aerodinamikai teljesítményét.
A vezető az ülés előre-hátra tolása helyett a pedál bekötési pontjának változtatásával és a multikontúr kormánykerék mozgatásával tudja beállítani az ideális üléshelyzetet.
Annak ellenére, hogy a gyártás négy éve alatt mindössze 1000 ilyen autó készül, a tervezők arra is nagy hangsúlyt fektettek, hogy biztosítsák a Ford családi autóiból már jól ismert komfortot.
A kihajtható pohártartók is szerepelnek azok közt a kényelmi kiegészítők közt, amelyek megkülönböztetik a Ford GT országúti változatát a pályaversenyautótól. Használaton kívül a kis tömegű alumíniumból készített pohártartók a középkonzolban bújnak meg. A vezetőülés alatt rejtett rekesz kapott helyet, és az ülések mögött tárolózsebek találhatók.
A Ford GT a márka teljes modellkínálatában elérhető, tanksapka nélküli Ford Easy Fuel üzemanyagtöltő rendszerét is megkapta. A rendszert arra tervezték, hogy megkönnyítse a tartály feltöltését, és megakadályozza a 647 lóerős***, 3,5 literes EcoBoost motor félretankolását.
“Párhuzamosan, egymás mellett fejlesztettük a Ford GT országúti- és versenyváltozatát, így jó néhány kreatív mérnöki megoldás született; például a közúti változat beépített bukókerete, ami néhány kiegészítő komponens hozzáadásával még a FIA versenybiztonsági előírásainak is megfelel,” tette hozzá Pericak. “A turbótöltőtől a pohártartóig minden egyes alkatrészt úgy fejlesztettünk, hogy közben mindvégig a Ford GT vezetési élményére koncentráltunk.”