A bajor prémiumgyártó a BMW X3 első két modellgenerációjából világszerte összesen több mint 1,5 millió példányt értékesített, az új BMW X3 pedig minden korábbinál lendületesebb karakterével, látványos formai megoldásaival, erőteljes motorpalettájával, hatékony hajtásláncával és luxus színvonalú utasterével nyitja meg a 2003 óta íródó sikertörténet új fejezetét. A harmadik modellgeneráció a minden terepen kimagasló menetdinamika és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság páratlan egységét kínálja, a rendkívül népszerű BMW X modellcsalád többi tagjához hasonlóan.
Kifinomultabb dizájn és három felszereltségi csomag
A BMW X3 harmadik modellgenerációja tovább halad az elődei által megkezdett úton, sportos köntösben tárva az ügyfelek elé az emelt hasmagasságú, extrém rövid túlnyúlásokkal megrajzolt járműkoncepció off-road karakterét. Az ismerős karosszéria-arányok már első ránézésre kihangsúlyozzák a modell első és hátsó tengely közötti tökéletes, 50 : 50 arányú terhelés-elosztását, miközben az új BMW X3 erőteljes teljesítményére szemből nézve a jelentős mértékben megnövelt hűtőrácsok és a BMW X modellcsalád történetének első hatszög alakú ködlámpái utalnak. Hátul a háromdimenziós hatású, az opcionális extrafelszereltség részeként teljes LED-technológiával dolgozó lámpák kerülnek a figyelem középpontjába, a harmadik modellgeneráció sportos énjét pedig meredeken lejtő légterelő szárny és dupla kipufogóvég nyomatékosítja.
A bajor prémiumgyártó ügyfelei három felszereltségi csomaggal (xLine, Luxury Line, illetve M Sport) és a BMW Individual részleg teljes portfóliójának opcióival szabhatják személyre a kategóriateremtő SAV modell új generációját. Az alapfelszereltség részeként kínált 18” méretű könnyűfém keréktárcsák alternatíváiként az ügyfelek egészen 21” méretig válogathatnak a különféle felnik és gumiabroncsok között, miközben a három felszereltségi csomag nem csupán a karosszéria egyes elemeire, de az utastér hangulatára is nagymértékben hatással van. Bármelyik csomagról legyen is szó, az új BMW X3 utasterét minden esetben a tökéletes illesztések, a prémium minőségű anyagok, az elsőosztályú felületkezelés és a luxus színvonalú atmoszféra magával ragadó harmóniája járja át. A még tovább növelt menetkomfortról eközben számos innovatív opció gondoskodik, úgy mint a háromzónás automata légkondicionáló, az Ambient Air légfrissítő csomag, az aktív ülésszellőztetés, a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléssor cargo funkciója, valamint a nyitható panoráma üvegtető. Az alapesetben 550 literes csomagtér a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1 600 literig bővíthető.
A BMW X3 opcionálisan elérhető extrafelszereltségei között újdonságként mutatkozik be a BMW Display Key okoskulcs, amely nem csupán az ajtózárak nyitására és zárására szolgál, de számos járműfunkció, így például a kiegészítő fűtés állapotának megjelenítésére és működtetésére is képes.
A vérpezsdítő menetdinamika és a kifinomult menetkomfort optimális kombinációja
A bajor prémiummárka tervezőmérnökei részletekbe menően fejlesztették tovább a BMW X3 futómű-technológiáját, hogy a harmadik modellgeneráció a lendületes vezetés, a precíz irányíthatóság, a stabilitás, a kormányvisszajelzések és a menetkomfort terén is új szintre lépjen. Az új BMW X3 így nem csupán sportosabb, de kényelmesebb is elődjénél. Mindehhez olyan futómű-opciók járulnak hozzá, mint az M sportfutómű, a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control), az M sport fékrendszer és a változó áttételű kormányrásegítés.
Minden korábbinál hatékonyabb motorpaletta
Az új BMW X3 piaci bevezetésekor (illetve nem sokkal utána) háromféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrás kerül fel a modell motorpalettájára. A portfólió csúcsán – a BMW X3 modelltörténetének első BMW M Performance tagjaként – a 265 kW / 360 lóerő maximális teljesítményű BMW X3 M40i áll (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,2 – 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 188 – 193 gramm / km)*. A benzines palettát színesíti a 185 kW / 252 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X3 xDrive30i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 168 gramm / km)* és a piaci bevezetés után nem sokkal elérhető BMW X3 20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,2 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 165 – 169 gramm / km)*, 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményű benzinmotorral. A dízelüzemű erőforrások közül kezdetben a 140 kW-os / 190 lóerős BMW X3 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,0 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 132 – 142 gramm / km)* és a 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X3 xDrive30d érhető el (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 6,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 149 – 158 gramm / km)*. A BMW X3 20i modell az opcionális extrafelszereltség részeként BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is megrendelhető lesz. A bajor prémiumgyártó már az alapfelszereltség részeként mindegyik hajtáslánc-változathoz a nyolcsebességes Steptronic automataváltó optimalizált változatát társítja.
A könnyűszerkezetes járműépítés kézzelfogható eredményei
A BMW EfficientDynamics járműfejlesztési stratégia szigorú alapelvei az új BMW X3 modell esetében nem csupán a hatékonyságra optimalizált hajtáslánc-változatokra, de a könnyűszerkezetes járműépítés intelligens módszereinek alkalmazására is kiterjedtek. A motortérben és a futóműben alkalmazott alumínium alkatrészek például jelentős mértékben csökkentették a modell saját tömegét, a BMW X3 harmadik modellgenerációja így megegyező hajtáslánccal szerelt elődmodelljéhez képest nem kevesebb, mint 55 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen. Az újdonság légellenállási alaktényezője ráadásul kategóriaetalon 0,29.
A félig automatizált járművezetés valósága a BMW ConnectedDrive innovációinak köszönhetően
A számos intelligens vezetést támogató rendszert magába foglaló, félig automatizált járművezetésre összpontosító BMW Personal CoPilot innovációjának részeként az új BMW X3 az aktív tempomat legújabb generációjával (Active Cruise Control), valamint a kormányzó- és sávtartó asszisztenst (Steering and Lane Control Assistant), a sávváltást segítő asszisztenst (Lane Change Assistant, 2017 decemberétől esedékes) és az oldalirányú ütközésre figyelmeztető rendszert (Side Collision Warning) is magába foglaló Driving Assistant Plus biztonsági csomaggal is felszerelhető, amelyekkel a BMW X3 harmadik modellgenerációja bebiztosítja vezető pozícióját az SAV modellek mezőnyében.
A BMW ConnectedDrive második alappillére a megannyi intelligens szolgáltatás és okosalkalmazás, amelyeknek köszönhetően az új BMW X3 modellhez a BMW Connected teljes szolgáltatás-palettája elérhetővé válik. Az Open Mobility Cloud rugalmas felhőalapú platformra épülő, járműbe integrált digitális koncepció számos okoseszköz (így például okostelefonok, okosórák és táblagépek) rendszerbe kapcsolásával segíti a bajor prémiumgyártó ügyfelének személyes mobilitását. A technológia például folyamatosan figyeli a BMW ügyfelének okostelefonjában elmentett naptár-bejegyzéseket, az előre egyeztetett találkozókat pedig úti célként emeli át a jármű navigációs rendszerébe. Indulás előtt a szolgáltatás feldolgozza a tervezett útvonalra vonatkozó valós idejű forgalmi információkat (RTTI – Real Time Traffic Information), a pontos célba érkezéshez pedig időben figyelmezteti a felhasználót az indulásra.
A BMW Gesztusvezérlés testre szabott mozdulataival a navigációs rendszer és az információ-szolgáltató rendszer funkciói is játszi könnyedséggel, intuitívan működtethetők, miközben az intelligens hangvezérlés opciója azt is lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele ne előre elmentett kulcsszavakkal, hanem folyékony élőbeszéddel aktiválja a BMW központi operációs rendszerének kiválasztott funkcióit. Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető BMW Head-Up kijelző a vezető látómezejébe vetíti a vezetéshez szükséges legfontosabb információkat, páratlanul kifinomult grafika, felbontás és kijelző-tartalom kíséretében.
* Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek, amelyeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számoltak ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.