Mennyi minden változott a C kategóriában 2009, a Peugeot 5008 első nemzedékének bevezetése óta!
Akár a többi szegmensben, itt is számos új SUV modell jelent meg. Nem véletlenül, hiszen ez az új autótípus remekül passzol a modern kor elvárásaihoz. A SUV néhány év alatt a B és a C kategória limuzinjai után a harmadik legkedveltebb karosszériatípus lett Európában az összes szegmenst egybevetve.
A modern autózás megtestesítőjeként tekintélyt és modern jelleget áraszt, érzelmeket ébreszt, és személyes élményekkel gazdagít. A SUV az igényesség auráját vonja a vezető köré, és az utazást, az új élmények átélésének vágyát testesíti meg.
Ezek a Peugeot márka arculatával és a modellek exkluzivitásának növelésére irányuló márkastratégiával összecsengő értékek vezették a Csoport formatervezőit és mérnökeit a 2012 óta tartó, nagyszabású program megalkotására, melynek keretében egy év leforgása alatt világszerte öt új szabadidő-autót vezetett be a márka. A markáns offenzíva 2016. márciusban kezdődött az új Peugeot 2008 SUV bevezetésével, majd májusban folytatódott az új Peugeot 3008 SUV leleplezésével. Kínában a 3008 előző nemzedéke tovább folytatja karrierjét egy modellfrissítést követően, míg az új Peugeot 3008 SUV kínai piacra készült, hosszított változatát Peugeot 4008 néven mutatták be a chengdui szalonon. Az új Peugeot 5008 tehát már az ötödik a márka szabadidő-autóinak sorában!
De miért hozott létre a Peugeot egy SUV-ot az új 5008-ból, és fordított hátat a C szegmens hétszemélyes egyterűinek?
Először is azért, mert ez az alkategória gyakorlatilag csak Európában létezik, márpedig az 5008 világszintű ambíciókat dédelget. Az is kiderült, hogy a C szegmens szabadidő-autóinak piaca a hagyományos limuzinok és az egyterűek rovására érte el látványos fejlődését. Miért? Valószínűleg azért, mert a mai ügyfelek egyre szívesebben szállnának ki a hagyományos karosszériatípusokból. Egyrészt azért, mert egy kombi, vagy különösen egy egyterű tulajdonosaként szeretnének megszabadulni a családi autók meglehetősen szűkre szabott, kizárólag a funkcionális jelleget hangsúlyozó imázsától. No és főleg azért, mert mindannyian szeretnének saját maguknak örömet szerezni, és mára a leggyakrabban kényszerű helyzetként megélt autózás az élmények, az érzelmek és a közösségi megosztás idejeként értékelődött át. Ebben a helyzetben nem volt nehéz letenni a voksot a Peugeot 5008 megújulásához kapcsolódó irányváltás mellett: az új modell legyen egy SUV!
Ugyanakkor a C szegmens nagy szabadidő-autóinak ez a szép jövő előtt álló alkategóriája még csak kibontakozóban van, kevés márka fogott a gyártásába. Pedig ez a piac komoly lehetőségekkel kecsegtet, mivel egy nagyon keresett típusról van szó. Napjainkban egyre több autóst hódít meg a SUV koncepciója és a presztízs, melyet magában hordoz, de a tágasság, a kényelem és a praktikum is vonzóvá teszi számukra ezt a karosszériatípust, mely több szempontból is megfelel tevékeny életük változatos igényeinek. Számukra a jelenlegi kínálat meglehetősen behatárolt (túlságosan kompakt, kevéssé alakítható SUV-ok), vagy kevésbé elérhető (felsőkategóriás, túl drága, túl méretes modellek). Még a jelenlegi SUV-tulajdonosok is, akik egyébként értékelik autójuk szépségét és presztízsét, gyakran érzik úgy, hogy jó lenne növelni a belső tereket és bővíteni felhasználhatóságának körét.
Az új Peugeot 5008 számára tehát minden adott, hogy az új kategória mérvadó modelljeként lépjen piacra, melyben egyértelműen testet ölt a vezetés új élményével és az intelligens funkciókkal összekapcsolt modern autózás.
A most bemutatott erényekkel felvértezett új PEUGEOT 5008 SUV hármas törekvést hordoz magában:
- Tovább folytatja és konkrét formába ölti a márka feljebb pozicionálási törekvéseit
- Világszinten forgalmazott, a nemzetközi piacokon is népszerű modell kíván lenni
- Piacvezetővé szeretne válni kategóriájában, a C szegmens hétszemélyes nagy szabadidő-autói között
Ezek elérésében számos egyedülálló tulajdonság segíti, kezdve az egyszerre lenyűgöző és praktikus utastérrel.