A bírák nagyra értékelték a motor teljesítményét, üzemanyag-fogyasztását és technológiáját. Az 1,0 literes EcoBoost már 10 érmet gyűjtött az Év Motorja versenyen; eddig példátlan módon háromszor is nyert az összesítettben, sőt a “Legjobb Újonc” címet is elnyerte.
“Az 1,0 literes EcoBoost átformálta a kisméretű benzinmotorok szerepét az autóiparban, és kifinomult EcoBoost turbótöltésével, közvetlen üzemanyag-befecskendezésével és kettős független változó szelepvezérlésével új mércét állított a kompakt méretű, takarékos erőforrások kategóriájában,” nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “És bár már 10 díjat is begyűjtöttünk ezzel a motorral, folyamatosan keressük az újabb műszaki megoldásokat, amelyek révén e kisméretű motor még előnyösebb megoldást kínálhat vásárlóinknak.”
A Ford által Európában eladott új autók egyötödét a 100, 125 és 140 lóerős változatban készülő 1,0 literes EcoBoost motorok hajtják, sőt öt Fiestából kettőhöz is ilyen erőforrást rendelnek a vásárlók. Az akár 3,5 literes lökettérfogattal is készülő Ford EcoBoost benzinmotorok világszerte megtalálhatók a Ford kínálatában, így a vadonatúj Fiestához ugyanúgy megrendelhetők, mint a Transit haszongépjárművekhez, a pickupokhoz, sőt az olyan Ford Performance modellekhez is, mint a Focus RS és a Ford GT szupersportkocsi.
A 31 ország 58 autós szakírójából összeállított zsűri a takarékos, háromhengeres EcoBoost blokkot találta az 1,0 liter alatti lökettérfogatú motorok legjobbjának. Az először a 2012-es Ford Focusban bemutatkozó innovatív erőforrás éppen abban a szegmensben lépett színre, ahol az autógyártók a legkeményebb harcot folytatják a vásárlók kegyeiért. A motor idén 35 vetélytárssal versenyzett a címért, vagyis a mezőny 9 szereplővel bővült 2012 óta.
“A Ford EcoBoost blokkja még mindig a legjobb az 1,0 liter alatti háromhengeresek kategóriájában, noha bemutatása óta már sok új kihívója akadt,” vélekedett Dean Slavnich, a Stuttgartban megrendezett 19. Év Motorja verseny társelnöke, az Engine Technology International magazin főszerkesztője. „Ám még ennél is lenyűgözőbb, hogy ez a legelső erőforrás, amely minden olyan évben kategóriagyőzelmet aratott, amikor bekerült a díjra jelölt blokkok mezőnyébe.”
2018 elejéről a Ford az 1,0 literes EcoBoost blokkban bevezeti a hengerlekapcsolás technológiáját; ez a megoldás automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel (például amikor az autó egyenletes sebességgel halad), tovább csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást.
A Ford modern mérnöki megoldásokkal igyekszik még gazdaságosabbá formálni benzines, dízel és elektromos hajtásláncait, amit a hengerlekapcsolás is jól példáz. Az új technológia 14 ezredmásodperc alatt, vagyis az emberi pislogásnál hússzor gyorsabban képes lekapcsolni vagy visszakapcsolni egy hengert – anélkül, hogy ez érződne a motor teljesítményében vagy kifinomult működésében.