DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
Egyéb

Raliversenyző a X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra

Családi kirándulásként vett részt a gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata a május 19–21-e között megrendezett X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúrán.

A nyolcvanfős mezőnyben Gaál Ádám és Szabó Csilla Mercedes-Benz 380 SL R107-tel a 27. helyet szerezte meg, míg Gaál József és Gaálné Sipos Mónika Mercedes-Benz 230 SL W113-mal a 47. helyen futott be. Az eredménynél azonban sokkal fontosabb volt a részvétel, és hogy a hétköznap a szalonban álló két autót megjárassák.

GaalMercedesClassic2017_1 (Medium)



„Nagyon jó rendezvény volt, kiválóan éreztük magunkat – mondta Gaál József.  – Évek óta foglalkozunk Mercedesek restaurálásával és felújításával, így számunkra egy ilyen rendezvényen a szinte kötelező részvétel.

Ádám egy nagyon szép állapotban lévő 1983-as 107-essl indult, én pedig egy 1963-as Pagodával, amit 2004-ben restauráltuk. Mind a két autó a szalonunkban áll és évente egy-két alkalommal meg kell járatni őket, hogy a szimeringeket érje az olaj, a fékhengerek mozogjanak.

Mind a kettő nagyon jó autó, nincs bennük elektronika, nincs, ami el tudna romlani. Számomra nem a versenyzés volt a lényeg, hanem a vezetés élménye, egy kirándulásnak fogtam fel. Ahogy a ralicsapatunknál, most is az volt a fontos, hogy az autók hibátlanul működjenek. Ez megtörtént, úgyhogy maximálisan elégedett vagyok.”

A csapat raliversenyzője, Gaál Ádám természetesen komolyabban vette az eredményt. Nem ez volt az első 1/100-as versenye, hiszen amíg nem volt jogosítványa többször navigált ilyen rendezvényeket, illetve öt évvel ezelőtt már sofőrként is bemutatkozott.

GaalMercedesClassic2017_2 (Medium)

„Az 1/100-as versenyeket egy kirándulós ralihoz tudnám hasonlítani – mondta Ádám. – Itt is itinerből megyünk, de sokkal több idő van az etapok teljesítésére. A külön próbák pedig úgy néznek ki, hogy van mondjuk egy húsz méteres szakasz, amit nyolc másodperc alatt kell teljesíteni. Ezt század másodpercre pontosan kell megtenni, akár gyorsabb, akár lassabb vagy, azért büntetőpont jár. A legjobb eredményünk egy nullás és egy két százados volt.

Ezen kívül voltak kvíz kérdéses feladatok, itt is sikerült nyernünk, úgyhogy a csapat megállta a helyét. Sokan mondták, hogy a mi 107-esünk volt a mezőny egyik legszebb autója, ami nagy elismerés a csapatunk számára. Továbbra is a rali marad a kedvencem, de nagyon jól éreztem magam ezen a versenyen is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: