DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
Egyéb

Mindent bele! - Érkezik a MINI One D Countryman

A brit prémiumgyártó emlékezetes innovációkkal bővíti tovább palettája és extrafelszereltsége kimeríthetetlen tárházát: érkezik a MINI Countryman új belépő szintű modellje és első hálózatról tölthető tagja, átalakul a központi műszeregység és számos járművezérlési opció, illetve bemutatkozik az Apple CarPlay előkészítés, az éberségfigyelő rendszer és az Always Open felszereltségi csomag.

2017 júliusában megérkezik a MINI Countryman palettájára a brit prémiumgyártó első plug-in hibrid négykerekűje és a legsokoldalúbb modell új belépő szintű motorváltozata: a tisztán elektromos meghajtásra is képes MINI Cooper S E Countryman ALL4 mellett az új MINI One D Countryman is bemutatkozik (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,1 – 4,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 109 – 114 gramm / km), amely még tovább hangsúlyozza a valaha készült legnagyobb MINI hatékonyságát. A brit prémiumgyártó eközben számos ötletes megoldással, jó néhány funkcionális újítással és megannyi innovációval fokozza modelljei vonzerejét.

mini-2017-model-ugrade-m-5



A változások nem csupán a MINI átfogó kijelző- és járművezérlési koncepcióját, de az opcionális extrafelszereltségeket is érintik. Júliustól a brit prémiumgyártó összes modellje olvashatóbb központi műszeregységet és precízebb üzemanyagszint-jelzőt kap, a MINI vezetési üzemmódok (MDM – MINI Driving Modes) kiválasztása és a MINI Head-Up kijelző aktiválása pedig átalakul. A MINI Clubman és a MINI Countryman modellpároshoz eközben elérhetővé válik az Apple CarPlay előkészítés, a MINI Cabrio az Always Open felszereltségi csomag opciójával bővül, az éberségfigyelő rendszer pedig a háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio vezetését teszi biztonságosabbá.

mini-2017-model-ugrade-m-4

Bemutatkozik a MINI Countryman új belépő szintű modellje

A MINI One D Countryman motorházteteje alatt a BMW Group legkorszerűbb erőforrás-családjának MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó, súlyoptimalizált, kimagasló belső hatékonyságú dízelmotorja dolgozik, 1.5 liter hengerűrtartalommal és három hengerrel. A változó turbina-geometriájú turbófeltöltő és a 2 000 bar maximális nyomáson adagoló közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer kettőse sportos menetteljesítménnyel és rendkívül kedvező üzemanyag-fogyasztási értékekkel ruházza fel az új MINI One D Countryman modellt, miközben a három henger egyenletesen sima járását – és így a kifinomult menetkomfortot – egy innovatív kiegyenlítő tengely garantálja. Az erőforrás maximális teljesítménye 85 kW / 116 lóerő, amely percenkénti 1 750 és 2 250 közötti főtengelyfordulat-tartományban elérhető 270 Nm csúcsnyomatékkal párosul. Az új MINI One D Countryman 10,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, mielőtt eléri 190 km/órás végsebességét. A legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint a modell 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,1 – 4,3 liter, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 109 – 114 gramm (az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

2017 júliusától a MINI Countryman motorpalettája két benzinmotorból és három dízelüzemű erőforrásból áll majd. A MINI Cooper Countryman, a MINI Cooper S Countryman, a MINI Cooper D Countryman és a MINI Cooper SD Countryman az opcionális extrafelszereltség részeként MINI ALL4 intelligens összkerékhajtással is felszerelhető. Miközben a portfólió csúcsán a kivételesen sportos MINI John Cooper Works Countryman is megtalálható, a brit prémiumgyártó márkatörténetének első hálózatról tölthető modellje már a küszöbön áll: a MINI Cooper S E Countryman ALL4 a 100 kilométerenkénti 2,1 – 2,3 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és a kilométerenkénti 49 – 52 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás párosával kecsegtet.

mini-2017-model-ugrade-m-1

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell meghajtásáról egy háromhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettőse gondoskodik. A rendszer maximális teljesítménye 165 kW / 224 lóerő. A brit prémiumgyártó első hálózatról tölthető modellje a MINI eddigi legnagyobb autójának ötletes helykihasználását a BMW Group hosszú távon fenntartható eDrive hajtáslánc-technológiájával és az elektromos összkerékhajtás páratlan kvalitásaival egyesíti. Az első kerekeket a belsőégésű erőforrás, míg a hátsó tengelyt az elektromos motor hajtja, a tisztán elektromos meghajtás lehetősége pedig a városhatárhoz érkezve sem vész el: a MINI Cooper S E Countryman ALL4 egészen 125 km/órás sebességig képes a zéró emissziójú mobilitásra, akár 42 kilométeren keresztül. Az összkerékhajtású plug-in hibrid hajtásláncnak köszönhetően a vezetés élménye ráadásul az épített utakon túl is folytatódik.

„A plug-in hibrid hajtáslánc tökéletesen illik az új MINI Countryman sokoldalú járműkarakteréhez, az intelligens összkerékhajtást ugyanis olyan rendhagyó elektromos meghajtás egészíti ki, amely nemcsak a nagyvárosokban, de a járatlan földutakon is zéró emissziójú mobilitást kínál, és ezzel egyedülálló a prémium kompakt szegmensben” – mondta Uwe Seitz, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 projektmenedzsere.

Apple CarPlay előkészítés a MINI Clubman és a MINI Countryman modellpároshoz

2017 júliusától a MINI Clubman és a MINI Countryman opcionálisan elérhető extrafelszereltségi listája a Wired felszereltségi csomag részeként megrendelhető Apple CarPlay előkészítéssel bővül, amely az intelligens járműkapcsolati hálózat és az innovatív információ-szolgáltatás terén számos új lehetőséget kínál. A technológia könnyedén, vezeték nélkül csatlakoztatja a felhasználó Apple iPhone okostelefonját a jármű központi operációs rendszerébe, így megannyi zenehallgatási és kommunikációs funkció az autóban ülve, vezetés közben is elérhetővé válik. A brit prémiumgyártó ügyfelei a két MINI modell központi operációs rendszerén keresztül az okostelefon jó néhány alkalmazását is vezérelhetik.

mini-2017-model-ugrade-m-2

Újragondolt központi műszeregység fehér háttérvilágítással és precízebb üzemanyagszint-jelzővel

2017 nyarától a MINI modellpalettájának mindegyik tagja vadonatúj, könnyebben olvasható központi műszeregységgel frissül. A kifinomultabb grafikát viselő műszerek a korábbi narancssárga helyett fehér háttérvilágítást kapnak, amelyet a központi műszeregység mellett a MINI Head-Up kijelző is megörököl. A jármű slusszkulcsához rendelt egyedi felhasználó-profil ráadásul mostantól nem csupán az elektromosan állítható első ülések memória-funkcióit, de a külső visszapillantók pontos állását és a MINI Head-Up kijelző beállított magasságát is megjegyzi.

A központi műszeregység jobb oldalán elhelyezett üzemanyagszint-jelző jelentős minőségi javuláson ment keresztül, így minden korábbinál precízebben mutatja az üzemanyagtartályban lévő benzin vagy gázolaj aktuális szintjét.

Új helyre költözik a MINI vezetési üzemmódokat aktiváló gomb, új menüpontot kap a MINI Head-Up kijelző

2017 júliusától mindegyik MINI modellben átalakul az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető és személyre szabott járműbeállításokat kínáló MINI vezetési üzemmódok (MDM – MINI Driving Modes) vezérlése. A brit prémiumgyártó ügyfelei a korábbi forgótárcsás megoldás helyett mostantól jellegzetes MINI-stílusban, a légkondicionáló vezérlőpanelje alá helyezett billenőkapcsolóval aktiválhatják az alapbeállítás alternatíváiként elérhető SPORT és GREEN vezetési üzemmódokat. A jármű központi operációs rendszerében ezzel párhuzamosan egy különálló menüpont is megjelenik, amely az extrafelszereltség részeként elérhető MINI Head-Up kijelző vezérlésére szolgál.

mini-2017-model-ugrade-m-3

Éberségfigyelő rendszer és Always Open felszereltségi csomag

Az éberségfigyelő rendszer (Alertness Assistant) a háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio kiváltságaként mutatkozik be 2017 nyarán, hogy egy újabb biztonsági funkcióval gyarapítsa a hosszúra nyúló utazások során őrködő vezetést támogató rendszerek tárházát. A MINI Visual Boost rádió vagy a MINI navigációs rendszer kiegészítő opciójaként elérhető technológia folyamatosan elemzi a sofőr vezetési stílusát, és amennyiben fáradtság vagy csökkenő koncentráció jeleit érzékeli, jellegzetes MINI-stílusban figyelmezteti a sofőrt: a központi kijelzőn felvillanó szimbólum mellett „Tea Time” („Kávészünet”) felirattal javasol pihenőt.

A MINI Cabrio nyitott tetős vezetési élményét idén júliustól az Always Open felszereltségi csomag hivatott még tovább fokozni. A csomagba a kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárást kínáló Comfort Access funkció, a fűthető első ülések, a légörvényt csökkentő szélterelő és a nyitott tetővel megtett időt számláló Always Open Timer funkció is bekerült.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: