A zártság oka a BIRD-X néven futó technológia, amit nagyon féltenek, annyira, hogy a gyártóüzem területén nem lehetett fényképezni, még a mobiltelefonokkal sem. A teljesen automata gumigyártó berendezés annyira bizalmas technológia, hogy abban a csarnokban amiben működik, még a tetőablakokat is befedték, nehogy valaki ”belásson”.
A BIRD-X ritkaságáról annyit, hogy Bridgestone japán és mexikói üzemében van csak ez a gyártási mód. A különbség jól látható a hagyományos technológiát felvonultató, igen jól gépesített, szinte dolgozó mentes üzemrész és a BIRD-X között. Az eltérés abban is megnyilvánult, hogy a BIRD-X részlegen, a rendszer teljesen automatikusan válogatja össze a gumigyártáshoz szükséges alapanyagokat. Semmi előkészítést nem igényel a technológia, az alapanyagok között megtalálhatók különféle szövetek, nyersgumi, korom, vegyi anyagok, acéldrótok, amik az abroncs futófelületét tartják és a pereménél is megtalálhatók.
Itt is készülnek a DriveGuard technológiával felvértezett gumik, amellyel 80 kilométer tehető meg, 80 km/órás tempóval. Ennek a működőképességéről ismét meggyőződhettünk, mert a Bridgestone főmérnöke, személyesen lyukasztotta ki a tesztautók kerekeit. Ez után következett a közút, ahol max. nyolcvannal vezettük a nagyon jól irányítható autót, ami minimálisat húzott csak el. A leeresztett abroncsra, csak a jellegzetes hangból és az autó műszerének a jelzéséből gyanakodhattunk.
A japán márkát 2011-ben váltotta a Pirelli a F1-ben, de a száguldó cirkuszos évek nem múltak el nyomtalanul a márka életében. Erre jól példa a tatabányai gumigyár recepciója, ahol Michael Schumacher Ferrarija látható.