Az új modell pedig mindeneddiginél vagányabb formatervezéssel született meg. A forma karakteres, jól felismerhető és modern lett. Mind a külsőt, mind pedig a belsőt tekintve: nem tolakodó, nem öncélú, sokkal inkább egyszerű a jó értelemben, az autó igazi hangulatát pedig a széles színválaszték és a személyreszabhatóság adja meg. Elmondható az is, hogy az új Micra mind a férfiakhoz, mind a nőkhöz egyaránt tökéletessen passzol kortól függetlenül.
A bevezető kampány részeként pedig éppen ezért a Nissan különböző országokból összesen négy dizájnervállalkozást kért fel arra, hogy alkossanak valamit, amire az új modell ihlette meg őket.
Így történt ez Magyarországon is, ahol a Kertész Attila és Simonfalvi Bence által 2010-ben alapított, külföldön is elismert Position Collective-et választották.
A két tervező pedig egy az új Nissan Micra sziluettjét követő függőlámpát készítettek. Elmondásuk szerint azért választották az autó sziluettjét a tervezés kiindulópontjaként, mert ez a legnagyobb egység és ez fogta meg őket a legjobban. A függőlámpa nem csupán a formájában hasonlít az új modellre, hanem széles színválasztékában és személyreszabhatóságában is. Fontosnak tartották a tervezők, hogy egy olyan használati tárgyat hozzanak létre, amit könnyedén a felhasználó otthonában személyre tud szabni.