A tanulmány színre lépése egybeesik a Toyota rövidfilm-sorozatának bemutatásával, amelyben egy Hilux fej-fej mellett halad egy apró, rádió-távirányítású Tamiya autómodellel, és minden epizódban különféle off-road és egyéb helyszíneken versengenek egymással. Az új koncepcióautót a Toyota Ausztrália gyártástervező és fejlesztő részlegének szakemberei tervezték, építették és tesztelték. Nicolas Hogios vezető terméktervező szerint az volt a céljuk, hogy a Hilux Tonka Concept extrém stílusa és képességei egyaránt megragadják a gyerekek és a felnőttek képzeletét.
„Hoztunk egy Tonkát a homokozóból, aztán tetőtől talpig, az orrától a platója végéig újra feltaláltuk a Hiluxot. Az ötletet tényleg a Tonka adta, amivel a gyerekeink játszanak az udvaron. Ezt szem előtt tartva olyan képességekkel ruháztuk fel a Hiluxot, hogy képes legyen átgázolni a sziklákon, és a legdurvább terepen is helyt álljon. Mindez elég látványosan bizonyította, hogy az itteni csapat mennyire élvezi a szórakozást, és milyen fogékonyak az új ötletekre; nem beszélve arról, hogy mennyire lelkesen feszegetik a határokat.” – meséli lelkesen Hogios.
A drámai megjelenésű fekete-sárga fényezés egy csúcskategóriás Hiluxot takar: egy duplakabinos SR5 változatot, amit erős, 2,8 literes turbódízel motor hajt. A látványosan átalakítás azzal kezdődött, hogy 150 mm-rel növelték az autó hasmagasságát. A nagy teljesítményű futóművet 35 colos abroncsokkal egészítették ki, így a Hilux Tonka Concept olyan terepeknek is nekigyürkőzhet, amelyek biztosan kifognának a hagyományos off-roadereken. Az átalakítás nem zavarja a jármű biztonsági rendszereinek működését. A motorháztető karbonszálas burkolatán látványos légbeömlőt alakítottak ki. A gallytörő rácson és a tetőrudakon elhelyezett, nagy teljesítményű LED-lámpák éjszaka fényárba borítják a terepet, s az autó fontos részegységeit 6 mm vastag alumínium elemek védik a kemény ütésektől. A kabin mögött egy légterelővel egybeépített új, karbonszálakkal burkolt rekeszfal látható, ami nem kézzel, hanem egy hevederrel nyílik. A plató mozgatható csőkeretéhez minden rakomány – így a tartalék gázolajos kanna is – stabilan hozzárögzíthető, az extrém terepezéshez szükséges felszerelés pedig tárolódobozokban kapott helyet. Az autó felszereltségének része a poroltó, a fejsze, a lapát és a különleges emelő is. Bár a Hilux Tonka Concept sosem lesz látható a márkakereskedésekben, mégis jól érzékelteti, mire képes egy csapat mérnök és formatervező, amikor összedugják a fejüket.
A Tonka Concept műszak adatai
A tanulmányautó alapját a csúcskivitelű 2,8 literes négyhengeres turbódízel erőforrással szerelt Toyota Hilux 4x4 Double Cab SR5 modell adja.
|
Hilux Tonka Concept |
Hilux SR5 |
Hosszúság |
5400 mm |
5330 mm |
Szélesség |
2180 mm |
1855 mm |
Magasság |
2050 mm |
1815 mm |
Végáttétel |
4,05:1 |
3,909:1 |
Menetkész tömeg |
2400kg |
2075kg |
Első terepszög |
35 fok |
31 fok |
Hátsó terepszög |
30 fok |
26 fok |
Szabad hasmagasság |
429 mm |
279 mm |
Első nyomtáv |
1785 mm |
1535 mm |
Hátsó nyomtáv |
1800 mm |
1550 mm |
Keréktárcsák |
17 x 8,5 colos Method NV könnyűfém ötvözet |
18 colos könnyűfém ötvözet |
Abroncsok |
35 x 12.5 colos Toyo Open Country M/T-R |
265/60 közúti |
Első fékek |
Tárcsa |
Tárcsa |
Hátsó fékek |
Tárcsa |
Dob |
Rögzítőfék |
Elektronikus |
Mechanikus |
4WD portáltengely: kerékagyra szerelt fordulatszámcsökkentő áttétel a Marks 4WD Adaptors-tól
Felfüggesztés: nagy teherbírású rugók és szabályozható, külső tartályos lengéscsillapítók a King Springs-től
Gallytörő rács: acél, légzsák-kompatibilis, nem gátolja a szükséges hűtési teljesítményt
Felületvédelem: acélborítással védett, integrált LED világítás
Kartervédő: 6 mm könnyűfém ötvözet első kiegészítő nyúlvánnyal. Védi az olajteknőt és az első segédvázat, lézervágású, TIG hegesztésű
Integrált szellőzőnyílások a motor és az első differenciálmű hűtésére
Motorházfedél: a szénszálas héj könnyebb, mint az eredeti acél motorházfedél
Első és hátsó légáteresztő nyílások: kiemelkedő központi „power bulge”
Tetőelem: Nagyteljesítményű LED off-road fények és frisslevegő-bevezetés az utasok számára
Küszöbvédő elemek: a csöves szerkezet megóvja a karosszériát és a futóművet
Hátfal: szénszálas héj, két légátvezető nyílás, integrált légterelő, kioldószíj
Plató: eltávolítható csővázas szerkezet, gázolaj kannák, terepmentő felszerelés tárolására szolgáló dobozok, tűzoltó készülék, balta, ásó és emelő
Fényezés: egyedi „Sun Fusion” sárga szín