DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

15 éve hódit az USA-ban a MINI

Folyamatosan bővülő modellpalettájával és szinte megduplázott márkajelenlétével a brit prémiumgyártó a 2002-es piaci debütálás óta már több mint 725 000 darab új autót adott el az Egyesült Államokban.

Az amerikaiak valósággal rajonganak az öreg kontinens különleges apróságaiért: ilyen például a svájci bicska, a francia macaron, vagy éppen a MINI. A brit prémiumgyártó első képviselői tizenöt évvel ezelőtt jelentek meg a tengerentúlon, ahol egy csapásra meghódították a nagyvárosokat és a végeláthatatlan utakat. A rendkívüli sikertörténet 2002 márciusában, a MINI Cooper és a MINI Cooper S modellek piaci bevezetésével kezdődött, az Egyesült Államokban pedig az azóta eltelt tizenöt évben több mint 725 000 darab vadonatúj MINI-t helyeztek forgalomba. Mindez mára odáig fejlődött, hogy a brit prémiumgyártó legendás vezetési élményét minden ötödik új ügyfél a tengerentúl útjain éli át.

Mindössze néhány hónappal európai újraindulását követően a MINI az Atlanti-óceán túlsó felére is megérkezett, a csúcstechnológia, a prémium minőség és a kisautós méret hármas egységét kínáló vadonatúj koncepció pedig azonnal megtalálta a stílusos megjelenésre fogékony, igényes emberek célcsoportját. A MINI még a grandiózus utazólimuzinok hazájában is rövid időn belül a vezetési élmény, a filigrán megjelenés és a hamisítatlan stílus négykerekű szimbólumává vált.

mini-usa-15-ev



Nem telt bele pár évbe, és az Egyesült Államok hamarosan a MINI legfontosabb önálló piacává érett. A brit prémiumgyártó tengerentúli rajongótábora New York felhőkarcolóitól egészen Los Angeles napsütötte partjaiig duzzadt, a MINI gokartosan agilis vezetési élményét övező töretlen népszerűséget pedig független szakértők is elismerték. Tizenöt éve íródó egyesült államokbeli sikertörténete alatt a legendás prémiumautó-gyártó már hat alkalommal végzett a világhírű J.D. Power & Associates piackutató intézet ügyfél-elégedettségi felmérésének élén.

A márka egyre növekvő népszerűségéhez a modellpaletta folyamatos bővítése is nagymértékben hozzájárult. A MINI Cabrio főként a napos nyugati parton bizonyult igazi slágernek, majd a MINI Countryman bemutatkozásával a MINI a prémium kompakt szegmensbe is megérkezett, ahol öt ajtajának, öt teljes értékű ülésének és ALL4 intelligens összkerékhajtásának köszönhetően vadonatúj célközönségnek kínálta fel a vezetés vérpezsdítő élményét. Az Egyesült Államokban a brit prémiummárka jelenleg a háromajtós MINI-vel, az ötajtós MINI-vel és a MINI Cabrio-val uralja a kisautók kategóriáját, a kompakt járművek között pedig az új MINI Countryman mutat kiutat a hétköznapokból.

A modellpaletta dinamikus bővítésével és az eladási mutatók látványos növekedésével párhuzamosan az évek során a MINI tengerentúli márkakereskedői hálózata is közel megduplázódott: amíg 2002-ben országszerte 66 értékesítő partner és hivatalos szerviz várta az ügyfeleket, addig mára a MINI 39 amerikai államban összesen 127 márkakereskedővel büszkélkedhet.

A MINI egyesült államokbeli sikertörténetét a világszerte egyedülálló „MINI Takes the States” közösségi kezdeményezés népszerűsége is kiválóan szemlélteti. A két héten át utazó tereprali-konvojhoz tavaly több mint négyezer MINI-tulajdonos csatlakozott. Az autós túra a Georgia állambeli Atlantából egészen a kaliforniai Palm Springs városáig vezeti a résztvevőket, mintegy 4 400 mérföldön keresztül. A több ezer MINI az egyedülálló vezetési élmény mellett a világméretű közösség magasztos érzésével is elvarázsolja a résztvevőket, miközben a kéthetes utazás jótékonysági célokat is szolgál: a túra állomásain a résztvevők pénzadományokat gyűjtenek a Feeding America alapítvány számára. A megmérettetés teljes útvonalát tavaly több mint kilencszáz MINI-rajongó teljesítette, az összegyűjtött adományból pedig az alapítvány az ország számos pontján összesen 1,3 millió adag meleg ételt osztott szét.

A MINI legutóbb a floridai Daytona International Speedway versenypályán aratott diadalt, amikor is a Continental Tire Sport Car Challenge versenysorozatban rajthoz álló brit élsportoló az utcai sportautók kategória első helyezettjeként száguldott át a célvonalon. Az LAP Motorsport csapat színeiben induló MINI John Cooper Works versenyautó a márka történelmi győzelmének emlékét idézve nyerte meg a négyórás hosszú távú futamot, hiszen a klasszikus Mini éppen 50 évvel ezelőtt aratta legendás győzelmét a Monte Carlo Ralin. Megbízhatóságának, hatékonyságának és agilitásának köszönhetően a MINI John Cooper Works ezúttal Floridában ünnepelhetett fényes diadalt, legyőzve megannyi erősebb, nagyobb motorral szerelt ellenfelét.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: