Az alternatív üzemanyagokkal hajtott járművek gyorsabb elterjedéséhez szükség van a megfelelő töltőinfrastruktúrára is. Magyarországnak ebből a szempontból jelentős lemaradást kell behoznia, ugyanis 2016 év végén mindössze 10 nyilvános CNG-töltőállomás állt a járműtulajdonosok rendelkezésére. „A reális elterjedési forgatókönyv szerint 2020-ra mintegy 100 CNG-kút lesz országszerte, közöttük számos ponton cseppfolyósított földgázt (LNG) is lehet majd tankolni. Emellett elkészül a dunai hajózást tisztábbá tevő csepeli LNG-terminál is” – tette hozzá Domanovszky Henrik.
Az MGKKE intenzíven dolgozik annak érdekében, hogy a bio- és földgáz alapú tiszta üzemanyag rövidesen a távolsági áruszállításban is megjelenhessen, egyedüli valós alternatívát szolgáltatva a szektor számára. Az MGKKE hisz abban, hogy a korábbi évek töretlen növekedése - mely az elmúlt öt évben 50 százalék feletti éves bővülést eredményezett - 2017-ben és a rákövetkező években is tartható lesz.