DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Egyéb

Életmentő gumiabroncsokat mutatott be a Bridgestone

A Bridgestone ügyes fogással tette érdekessé a sajtótájékoztatóját, ahol saját magunk győződhettünk meg a cég állításának a helyességéről. Azt állították, hogy lapos gumival nyolcvan kilométert lehet megtenni, 80 km/óra sebességgel.

A sajtótájékoztató szervezője, valószínűleg ismerte a demonstráció szó jelentését, a latin eredetű szó jelentése bemutatni. Erre volt felfűzve az egész rendezvény, ami a Hungaroringen található Groupama vezetéstechnika centrumban került megrendezésre. A felvezetést a háttéradatok ismertetése jelentette, ahol különféle hazai statisztikákat ismertettek. Ezek után jöttek a technikai részletek, az új, DriveGuard technológiáról, ami az erősített oldalfalának, a gumi oldalán lévő hűtő lamelláknak és sok más újításnak köszönhetően, max. 80 kilométert lehet vele haladni, 80 km/órás sebességgel. Ennek az ára, hogy úgy 10-15 százalékkal nagyobb a tömege a jelenleg futó, a végletekig lekönnyített abroncsoknál, ezen felül tíz százalékkal kerül többe a hagyományos társainál. Cserébe „jobban állja” a padkázást, a kátyúkon való keresztülhajtást és persze a fő mutatványa, hogy laposan is el lehet menni vele 80 kilométert, ami egy autóúton, autópályán, főúton kapott defekt esetén, szó szerint életmentő tulajdonság.

bridgestone-2017-hungaroring-07



Az egyik próbán a vizes körpályán köröztünk VW Golf 1,2 TSI modellekkel, ez azt jelentette, hogy 60 km/óra körüli sebességgel hajtottunk körbe-körbe. (Jól tapadt a gumi a vizes aszfalton, jobban bírta, mint a kolléga, aki szédülni kezdett a körözéstől.)

bridgestone-2017-hungaroring-09

Ennél egy fokkal tanulságosabb volt a Hungaroring körüli falvak körbe járása, nulla levegő tartalmú bal első kerékkel… Ez bizonyította, hogy nem szimpla vetítés volt amit előtte mondtak, hanem működnek az állítások. Ráadásul a tatbányai Bridgestone gumigyár főmérnöke ütött szöget minden gumiba, majd eresztette le őket.

bridgestone-2017-hungaroring-08

A próbaút meggyőző volt, mert 80 km/órás tempónál elengedtük a kormányt, és az autó tökéletesen egyenesen futott. A defektről csak jellegzetes klaffogó hang és a guminyomás jelző riasztása tudósított. Ez elég meggyőző bemutató volt. A csak guminyomás érzékelővel felszerelt autóra szerelhető DriveGuard gumik abban különböztek a laposan megtett 20 kilométert követően, hogy érezhetően melegebbek voltak.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: