Genfben ezúttal ennek új változatát mutatták be, mely matt szürke színével, az utasterében szénszál-erősítésű karbon elemekkel, illetve kívül-belül esztétikus, réztónusú részletekkel igencsak vonzó látvány volt.
Az új versenyautó a nemzetközi TCR sorozatban áll rajthoz. A két változatban, DSG illetve szekvenciális manuális sebességváltóval készülő Leon CUPRACER Evo 17 az utcai SEAT Leonnal megegyező motorral érkezik, csak ennek teljesítménye 350 lóerő, azaz 20 lóerővel több a 2016-os változaté forgatónyomatéka pedig 420 newtonméter.
Az új szezonra több fejlesztést is végrehajtottak a tervezők, például a fékeken (szabályzórendszerükkel együtt), de a visszajelzések és az irányíthatóság szolgálatában az ABS és az ESC rendszerét is átdolgozták. A SEAT Leon CUPRACER Evo 17 elsőkerékhajtású, a VAQ elektrohidraulikus differenciálzárral, hatdugattyús féknyereggel és 378 milliméter átmérőjű tárcsával szerelt első, illetve 272 milliméteres tárcsákkal készült hátsó fékekkel.