Az új elektromos kisbusz a második az I.D. koncepciók sorában, s kitekintést nyújt a jövőre – megmutatja, hogy a Moduláris Villanymotoros Platform (Modulare Elektrifizierungsbaukasten, MEB) különösen jó alapot jelent még az egyterűek számára is: az akkumulátorok és a hajtáslánc a padlóban kaptak helyet, így a vezető és az utasok számára tágas teret nyújt az utazáshoz.
A Genfi Autókiállítás immár a harmadik állomás az I.D. BUZZ számára. Január elején Detroitban mutatkozott be a világnak, majd a T1 típussal találkozott egy fotózás erejéig Miamiban (Florida). Bár a Volkswagen első és a legfiatalabb egyterűje között hét évtizednyi a korkülönbség, az I.D. BUZZ kétségkívül hordozza az őse génjeit: maximális térkihasználás egy középkategóriás jármű közlekedési lábnyomával. Ehhez társulnak a sokféleképpen variálható ülések és az interaktív összeköttetés. A kibővített MEB-XL platform jóvoltából a 4942 milliméter hosszú, 1976 mm széles és 1963 mm magas tanulmány az utasterében is kategóriájában kiemelkedő térkínálatot nyújt.