A tavaszi szezon kezdetén nem csak a nyárigumi-cserék, hanem a szaporodó kátyúk miatt is nagy forgalomra számítanak a műhelyek.
A felmérésben részt vevő szakszervizek 118 munkatársa pontos képet adott arról, hogyan használják abroncsaikat a magyar autósok. Tipikus problémaként 60%-ban a kátyúzást és a padkázást, 44%-ban a nem megfelelő guminyomást, 42%-ban pedig a futómű rossz beállítását nevezték meg a szakemberek.
„A sofőrök sokat tehetnek abroncsaik megóvásáért, ha a sebességhatárt betartva közlekednek, mert így van idejük kikerülni a szembejövő úthibákat. Megéri prémium abroncsokat választani, mert nem csak vezetési élményben nyújtanak többet, hanem ritkábban sérülnek meg, és néhányukra létezik az úgynevezett balszerencse garancia is, amelyet a gyártó a törvényben előírtakon felül vállal” – mondta Mikolai Béla, az Apollo Vredestein szakértője.
Mivel a szervizesek jól ismerik mind a keresleti, mind a kínálati oldalt, ezért sokan adnak a véleményükre: a vevők 70-80%-a kéri ki a tanácsukat abroncsvásárlás előtt. A vásárlás során – nem meglepő módon – az ár a legfontosabb szempont a vevők számára, ezt követi a minőség és a márkanév. Ezzel szemben a szervizesek a minőség mellett inkább azt veszik figyelembe az ajánláskor, hogy milyen a gépkocsi típusa és használatának körülményei, valamint a garanciát is fontosabbnak tartják, mint a vevők.
Bár más alternatívák olcsóbbak lehetnek, a válaszadók szerint a szakszervizek legnagyobb előnye, hogy teljes körű, megbízható szolgáltatást nyújtanak, egyéni igényekre szabott tanácsadást kínálnak, valamint megfelelően kezelik az esetleges garanciális problémákat. Éppen ezért a jó gumiszerviz legfőbb ismérve szerintük, hogy képzett szakembereket foglalkoztat – amellett, hogy modern gépeket használ, és saját raktárkészlettel rendelkezik. A vásárlók számára az is megnyugtató, hogy minőségi probléma esetén bármikor felkereshetik a szervizt, hogy érvényesítsék akár a törvényes, akár a gyártó által biztosított extra garanciát.
„Ha találunk egy jó gumiszervizt, ahhoz érdemes ragaszkodni – nem véletlen, hogy a felmérésben részt vevő műhelyek vendégkörének háromnegyede visszatérő vásárlókból áll. Büszkék vagyunk rá, hogy a megkérdezett szakemberek 55%-a az Apollo és Vredestein abroncsokat ajánlaná a nyári és a téli, 60%-a pedig a négyévszakos termékkategóriában” – tette hozzá Mikolai Béla.