Az Európában tervezett, fejlesztett, tesztelt és gyártott új generációs Hyundai i30 a Hyundai Motor alapvető modellje Európában,” mondja Thomas Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „Az i30-ast egy új népautónak szánjuk. Nem csak egy egyszerű autótípus, hanem egy egész modellcsalád, ami egy következetes, időtálló formaterv által összefogott, négy különféle karosszéria típusból áll. Az új i30 kombi a következő ilyen karosszéria típust képviseli, amely ötvözi az eleganciát a sokoldalú hasznosíthatósággal.”
„Formatervezése alapján az Új Generációs i30 Kombi az i30 modellcsalád nyelvét beszéli, és magán hordozza a Hyundai modellek új jellegzetességét - a kaszkád hűtőrácsot,” magyarázza Thomas Bürkle, a Hyundai európai dizájn központjának fő tervezője. „A szűkülő tetővonal és a dinamikus arányok szinte már kupészerű sziluettet kölcsönöznek a kombinak. A jól fésült és mozgalmas összképet az oldalsó ablakokon körbefutó gazdagon krómozott keret csak még jobban kiemeli.”
A teljesen LED alapú fényszórókkal és a függőleges LED nappali futófényekkel az új generációs i30 kombi valóban szembeszökő látvány.
Sokoldalúság a kategória egyik legnagyobb csomagterével kombinálva
Ami a csomagteret illeti, az i30 kombi karcsúsága ellenére sem alkuszik meg: kategóriájában az egyik legnagyobb csomagteret kínálja, amely ülésekkel 602 literes (VDA 211), de ha az üléseket lehajtjuk, rögtön 1650 literesre növekszik (VDA 214). A sokoldalúságot csak növeli, hogy még a csomagtér padlója alatti is lehet rakodni különféle rekeszekbe. A kombi teljes hossza 4585 mm (5-ajtós változaté: 4340 mm), magassága 1465 mm (1475 mm tetőcsomagtartóval). Az általánosságban 1795 mm széles autó 2650 mm széles tengelytávja megegyezik az ötajtós változatéval.
Kategóriájában az egyik legtöbb biztonsági rendszert tartalmazó alapmodell
A Hyundai Motor demokratikus módon a legfrissebb aktív biztonsági és kapcsolódási rendszereket kínálja az új generációs i30 kombiban is. Az i30 a gépjármű osztályában szériafelszereltségként kínálja az önálló vészfékező rendszert, a vezető éberségét felügyelő figyelmeztető rendszert, a fényszóró asszisztenst és a sávtartó automatikát.
Az i30-asba épített, kamerás érzékelőkkel felszerelt önálló vészfékező rendszer (AEB) három lépésben működik. Először fénnyel és hanggal figyelmezteti a sofőrt, aztán az ütközés veszélyének fokától függően vezérli a fékeket, majd a legnagyobb fékerőt fejti ki, hogy elkerülje az ütközést, illetve minél kisebb legyen a kár, ha már az ütközés elkerülhetetlen. A választható gyalogos felismerő rendszer egy elülső radarkészülék segítségével igyekszik elkerülni a gyalogosokkal való találkozást, vagy annak következményeit csökkenteni.
A vezető éberségét felügyelő figyelmeztető rendszer (DAA) egy, a sofőrt védő funkció, amely megfigyeli é rögzíti, hogyan vezet és ha úgy észleli, hogy figyelmetlen, vagy fáradt, jelzéssel figyelmezteti, hogy elkerülhetővé tegyen esetleges baleseteket.
A sávtartó automatika (LKAS) a jármű helyzetének érzékelése segítségével riasztja a vezetőt, ha 60 km/h sebesség felett nem biztonságos mozdulatokat végez. Előbb fénnyel és hanggal figyelmezteti a sofőrt, majd korrigáló kormánymozdulatot tesz, hogy a járművet visszairányítsa a biztonságos helyzetbe.
A fényszóró asszisztens (HBA) az szembejövő és az ugyanabban a sávban előttünk haladó járműveket észleli sötétben és a megfelelő ponton tompított fényre vált, hogy a többi gépjárművezetőt ne vakítsa el a fény. Amikor nem észlel más járművet, a HBA automatikusan megint felkapcsolja a fényszórót, hogy a vezető minél nagyobb területet belásson.
Egy sor extra biztonsági rendszer rendelhető az új i30 kombi modellekbe:
Az adaptív tempomat (ASCC) a beállított sebességgel és távolságban halad az előttünk lévő másik jármű mögött, és 180 km/óra sebességig automatikusan gyorsít, illetve lassít. Amikor a forgalom leáll, a rendszer mindaddig fékez, amíg az autó teljesen meg nem állt, majd amikor megint tiszta az út, addig gyorsít, amíg el nem éri a kívánt sebességet.
A holttér figyelő (BSD) a sávtartó asszisztenssel együtt figyeli a hátsó sarkokat és ha másik jármű tűnik fel, a külső tükrön elhelyezett fényjelzéssel figyelmeztet.
A hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető (RCTA) rendszer rosszul belátható, szűk helyről való kitolatáskor a vezetőnek adott fény és hangjelzéssel csökkenti a veszélyt, nehogy a keresztben érkező forgalommal ütközzön.
A sebességkorlátozás kijelző rendszer (SLIF) észleli a közlekedési jelzőtáblákat és valós időben jelzi ki az éppen érvényes sebességkorlátozást. Az információ a navigációs rendszer kijelzőjén és a TFT kijelzőn is megjelenik.
Okos és kapcsolódó
Az i30 kombi elegáns, tágas belső teret kínál utasainak, melyben kapható a Qi szabványt kezelni tudó okostelefonokhoz használható drótnélküli töltő rendszer is. Alternatív megoldásként a vásárlók választhatnak a különféle audio rendszerek között, amelyek között van öt colos kapacitív LCD érintőképernyő, beépített dinamikus hátsó visszapillantó kamerával, Bluetooth® csatlakozással és My Music funkciókkal. Az új generációs navigációs rendszer nyolc colos érintőképernyője okostelefonos csatlakozási lehetőségeket kínál, ahol a szolgáltatók ezt lehetővé teszik, valamint a LIVE szolgáltatásokat.
Dinamikus, nagy hatásfokú hajtáslánc
Az i30 kombi hajtásláncainak választéka méreteikben csökkentett turbó feltöltésű motorokból áll, hogy hatásfokuk, reakció képességük jobb legyen. A vásárlók háromféle benzines motor és egy 1,6-literes, kétféle teljesítmény változatban (110 LE vagy 136 LE) rendelkezésre álló turbó dízel hajtás között választhatnak. A kombiban a Hyundai vadonatúj négyhengeres, turbó feltöltésű motorja, az 1,4 T-GDI dolgozik 140 LE maximális teljesítménnyel, illetve az új három hengeres 1.0 T-GDI, melynek legnagyobb teljesítménye 120 LE.
Dinamikus vezetési élmény
A Hyundai Motor Europe Németországban található műszaki központjának mérnökei egy szerte Európában és a híres Nürburgring Nordschleife pályáin tesztelt szigorú program alapján az új generációs i30-asok vezetési dinamikáján is sokat javítottak. Az 53%-ban Fejlett, Nagy Szilárdságú Acélból készült rendkívüli ellenálló képességgel rendelkező és könnyű karosszéria adja a kellemes utazás és vezetési élmény alapvető jellemzőit, és a tény, hogy mindez 10%-al még közvetlenebb kormányzással és egy újonnan kifejlesztett alvázzal párosul, azt jelenti, hogy vezetés közben a kényelmet és a dinamikus vezetést egyszerre élvezhetjük.
Made in Europe
Az i30-asok harmadik generációját a Hyundai Motor Europe rüsselsheimi műszaki központjában tervezik, Nošovice-ben, a Cseh Köztársaságban gyártják és a Nürburgringen tesztelik, elmondhatjuk tehát, hogy azt az infrastruktúrát használja, amit a Hyundai Motor az elmúlt 25 éve során kiépített Európában. Célja, hogy folytassa az i30-asok előző két nemzedékének sikerszériáját, amelyek 2008 óta több mint nyolcszázezer példányban keltek el Európa területén.