A BMW a kettes sorozatnál is hozta a formáját, az első pillantásra átlagos kupénak tűnő autó igencsak fürge, és megfelelő gázpedálállásnál a hangját is kiengedi. A dinamizmust a számok is alátámasztják, hisz csupán 4,4 másodperc telik el a százra gyorsításig, ami igen jó érték. A fantasztikus időeredmény nagyban köszönhető a 340 lóerőnek, amely az új fejlesztésű, egy turbóval szerelt benzines hathengeresből jön. A dupla kipufogó, a sötétebb végekkel szerencsére nem csak dísz, az elhagyott középső dobtól a hangja vérpezsdítő. Ebből rögtön le lehet venni, hogy nem az alapmodellel van dolga a hallgatónak. A mai benzines turbómotorok reakciókészségéről a BMW-nél is elmond mindent, hogy gyakorlatilag a teljes fordulatszám-tartományról húznak, késlekedést, turbólyukat alig észlelni. Desszertnek pedig ott van a motor pörgethetősége, valamint az ezáltal képződő vérpezsdítő hang…
Ehhez az erőcsomaghoz passzol a 4x4-es rendszer, amely segítségével gond nélkül útra vihető a teljesítmény. A tesztautó tél elejei érkezése nem a véletlen műve, aki tart az 500 Nm és a csúszós aszfalt kapcsolatától, annak remek alternatíva ez a kivitel. Az xDrive sínautóvá varázsolja a kupét, amibe színt visz a rajtprogram, ez tud egy kis kikapcsolódást nyújtani, teret enged a „huligánkodásra”.
A rajtprogram mellett persze még több program is választható, normál módban kellemes utazós kupé a 240i, amiből a vadállat csak a gázpedál lenyomásakor jön elő. Ebben az állásban a mindennapokban és minden időjárási körülmény között jól használható az autó, pluszként ott van a bármikor elérhető nagy teljesítmény és a négykerék-hajtás biztonsága. Ez a fent említett minden igény lefedése, mert annak készítették, aki az M2-öt megközelítő dinamizmusra vágyik, de ezt jóval kezelhetőbb formában szeretné megkapni.
Tulajdonképpen ez okozta a „legnagyobb csalódást” is, hiszen a műszaki adatokat, árakat nézve rákészültünk a kis kupéra, a pechünk az volt, hogy korábban a valódi M2-est is meghajthattuk, illetve nem sokkal előtte járt nálunk a Focus RS is. A 4x4-es technika miatt elvben neki jelent közvetlen konkurenciát az M240i xDrive, de a Ford nem prémiumkategória, és az is a bajorok kupéja mellett szól, hogy a modell a hétköznapokon sokkal inkább használható, mint ellenfele.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4432/1774/1408 mm
Motor: 2998 cm3, 340 LE/5500, 500 Nm/1520–4500
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,4 s
Ár: 18 084 800 Ft (alapár: 14 345 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország