2017. február 3. Budapest – A Ford már jó ideje olyan autógyártó és mobilitási szolgáltatóként működik, amelynek üzleti tevékenysége az autók eladásán messze túlmutatva más területekre, például a telekocsi-szolgáltatásra vagy a kerékpármegosztásra is kiterjed. Az autógyárnak ez az újszerű jövőképe eddig főleg a digitális médiában és PR-üzenetekben jelent meg – most viszont fordult a kocka.
Azzal, hogy 90 másodperces reklámfilmjét az amerikai Super Bowl kezdőrúgása előtt vetíti le, a Ford a világ legnagyobb nézettségű és legdrágább felületén adja át üzenetét. A hirdetésben a Ford már jól működő autó- és kerékpármegosztó szolgáltatásai mellett olyan dolgok is megjelennek, amelyek még fejlesztés alatt állnak – például a márka önvezető autója. A reklámfilmet a WPP ügynökség Fordra szakosodott csapata, a Global Team Blue készítette.
“Kivételes lehetőséget jelent ez a 90 másodperc, amikor a Super Bowl közönségének elmondhatjuk üzenetünket: azt, hogy segítünk az embereknek a szabad mozgásban. Ezek a szolgáltatások ugyanis pontosan erről szólnak, különféle megoldásokat kínálva arra, hogy az emberek élete ne váljon nehezebbé, még ha a közlekedés egyre nehézkesebb is. Sok város egyre zsúfoltabb és ez a helyzet mind több problémát szül – mi pedig megpróbáljuk megoldani ezeket a gondokat,” mondta el Chantel Lenard, a Ford amerikai marketingigazgatója.
Az idei reklámfilm olyan emberekkel kezdődik, akik valamilyen hétköznapi, ám idegesítő helyzetben rekedtek: egy férfi például nem tud lejönni a tetőről, mert eldőlt a létra, egy srácnak pedig rászorult a fejére a póló, vagy láthatunk végeláthatatlan dugóban veszteglő, reményvesztett autóst is. Ezután jelennek meg a Ford autói és szolgáltatásai – olyan eszközökként ábrázolva, amelyek kisegítik az embereket azokból a közlekedési helyzetekből, amelyekben megrekedtek. Látunk például egy autóst, aki a fedélzeti navigációs rendszert használva jut ki a dugóból, egy másik snittben pedig egy Ford teherautó szabadít ki egy autót a hó fogságából.
Az egyik jelenetben egy Ford kerékpár is feltűnik néhány pillanatra, utalva a Ford által támogatott kerékpármegosztó programra, amit a vállalat jelenleg is a Motivate nevű szolgáltatóval közösen működtet a San Franciscóban. A reklámfilm egy másik jelenetében egy Ford kisbusz jelenik meg. A Ford tavaly év végén jelentette be, hogy felvásárolta a San Franciscó-i székhelyű Chariot személyszállító szolgáltatót, és indította el app alapú autómegosztó szolgáltatását.
Bár a reklámban néhány jelenleg kapható autó is látható, ez a film ezúttal nem az autóvásárláshoz akar kedvet csinálni – sokkal inkább a vállalat jövőképéről szól, arról, hogy hogyan képzeli el a Ford a jövő városát
Györke Orsolya, a Ford Magyarország PR-igazgatója szerint “a Fordnál már jó ideje dolgozunk azon, hogy a mai fogyasztói igények maximális kielégítése, és modelljeink legendás megbízhatósága mellett az emberek a jövő mobilitási vállalataként ismerjék meg a márkát. Nem meglepő hát, hogy a Ford az amerikai média egyik leghatékonyabb, presztízs értékű megjelenését használja fel arra, hogy fogyasztók millióihoz juttassa el ezt az üzenetet.”
A PR-igazgató hozzátette még, hogy az autógyárak számára leghatékonyabb Super Bowl reklámok mindig azok, amelyek a márka üzenetét közvetítik. „A Ford pedig pontosan azon dolgozik, ami ebben a filmben megjelenik - a jövő mobilitási megoldásain.”