Pályaversenyekre optimalizált formatervével a lenyűgöző sebességre képes Ford GT a márka versenysportos múltja előtt tiszteleg. A 2016-os fejlesztési időszak tesztjei során – ahol minden autó új folyadékokkal, friss gumiabroncsokkal és optimális futómű-beállításokkal, azonos körülmények között és ugyanazzal a pilótával futott – a Ford GT a kanadai Calabogie Motorsports Park versenypályán jobb köridőt futott, mint a McLaren 675LT és a Ferrari 458 Speciale:
Ford GT: 2:09.8
McLaren 675LT: 2:10.8
Ferrari 458 Speciale: 2:12.9
“A Ford GT minden porcikája a teljesítményt szolgálja,” mondta el Raj Nair, a Ford Motor Company termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. “A karbonszálas építési móddal sikerült jelentős mértékben csökkenteni a tömeget. Ezt a megtakarítást aztán ott használtuk fel, ahol ez sokkal fontosabb: a teljesítmény, ezen belül pedig főleg az aktív menetdinamika terén. Így az autó még gyorsabbá vált.”
A SAE mérése szerint az amerikai specifikációjú modell teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm, vagyis a Ford új, 2,5 literes V6-osa erősebb, mint bármely más sorozatgyártású EcoBoost motor, így a Ford GT az eddigi leggyorsabb autó, amely valaha is a Kék Ovál emblémát viselte. A motor forgatónyomatékának 90 százaléka már 3500 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll.
“Mindig is számítottunk arra, hogy az EcoBoost V6-os remekül teljesít majd a Ford GT-ben,” nyilatkozta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “A hajtásláncot a Daytona Prototípus versenyautóban teszteltük, amely két szezont futott az IMSA bajnokságban, az utolsó évadban pedig már a Ford GT szerepelt. Nagyon elégedettek vagyunk a működésével – mind a versenypályán, mind pedig közúton.”
Kevesebb, mint 1400 kg üres tömegével a Ford GT két fő vetélytársa, a McLaren 675LT és a Ferrari 488 között helyezkedik el. Az autó amerikai specifikációjú változatának teljesítmény-tömeg aránya 2,14 kg/lóerő.
A futóműben és az aerodinamikában alkalmazott aktív dinamikai rendszerek minden sebességtartományban optimális leszorító erőt, légellenállást és kiegyensúlyozottságot biztosítanak, így az autó bármilyen felkészültségi szintű vezető számára nagyobb sebességet kínál.
A Ford GT azóta újra bebizonyította, mire képes, hiszen kategóriagyőzelmet aratott Le Mans-ban, és sok más pályán is elsőként ért célba a tavalyi IMSA és WEC bajnokságokon. A nagy teljesítményű pályaverseny-változat számos megoldása a sorozatgyártású Ford GT-be is bekerül, új magasságokba emelve a fejlett aerodinamikájú, csúcskategóriás futóművel felszerelt szupersportkocsi teljesítményét.
További információk a Ford GT modellről: www.fordgt.com.