A Crossland X az Opel-család második X betűs tagja. A sportos Mokka X után szintén a B-szegmensben lép színre a Crossland X, majd az év folyamán követi a nagyobb, kompakt kategóriájú (C-szegmens) Grandland X. Az Opel így rögtön két olyan újdonsággal jelenik meg 2017-ben, amelyek két külön világból hozzák össze a legjobbat: a SUV pimaszul vagány designját és gyakorlati előnyeit egyesítik az urbánus életstílussal. A Crossland X február 1-jén Berlinben, az Opel nagyszabású rendezvényén ünnepli premierjét.
Míg az Opel Mokka X egy tipikus SUV, alkalmi terepes kirándulásokhoz, opcionális összkerékhajtással, a zömök külsejű és bőséges belső terű Crossland X városba való – elég komfortos és tágas egy nagybevásárláshoz vagy külföldi nyaraláshoz. 4,21 méteres hosszúságával a Crossland X 16 centiméterrel rövidebb az Astránál, ugyanakkor tíz centivel magasabb, ezáltal emelt üléshelyzetének és a vele járó jó kilátásnak örvendhetnek az utasai – és ezt még fokozhatják is a nagy panoráma-üvegtetővel.
Ezen túlmenően olyan innovációkat kínál az új modell, amelyek biztonságosabbá, kellemesebbé és könnyebbé teszik a mindennapokat. Példa erre a teljesen LED-es, adaptív AFL fényszóró, a vetített kijelző, a 180 fokos panoráma-tolatókamera, az automatikusan kormányzó parkolóasszisztens, a gyalogosfelismerővel kiegészített figyelmeztetés a frontális ütközés veszélyére, és az automatikus vészfékezés[1], illetve a sávtartó- és táblaleolvasó-asszisztens és a holttér-figyelő. Ezekhez járul az Opelre jellemző kiváló digitális csatlakoztathatóság, az Opel OnStar, valamint modern – Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis – IntelliLink infotainment-technika s az akár nyolccolos színes érintőképernyő jóvoltából.
Kívánságra a többszörösen kitüntetett, és az Egészséges Hát Munkacsoport (Aktion Gesunder Rücken e.V. – AGR) által tanúsított ergonomikus ülésben foglalhat helyet a vezető és az első utas – ilyet ebben a járműkategóriában csak a Crossland X és a Mokka X kínál. Szintén a szegmens legjobbja a 410 literes poggyásztér, méghozzá a hátsó üléstámla lehajtása nélkül, öt személlyel a fedélzeten. A második sorban utazók 150 milliméternyivel állíthatják előre-hátra az ülésüket, ezáltal még flexibilisebb a Crossland X.
„Különösen a városi forgalomra szabott kis crossoverek és SUV-modellek piaca növekszik jelentősen. A vagány designt, a lehető legjobb csatlakoztathatóságot és a nagyfokú praktikumot ötvöző Crossland X-szel már a második erős modellt kínáljuk ebben a járműkategóriában“, mondta az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann. „A Crossland X-ünket élvezet vezetni, és urbánus kisugárzásával mind városban, mind utazáskor egyszerűen öröm vele az élet.“
Csakugyan virágzik a CUV/SUV-B-szegmens: 2010 óta megötszöröződtek az eladások ebben a járműosztályban. Egyik bestsellere, egyben trendformálója az Opel Mokka X. A Crossland X még jobban felpezsdíti a népszerű kompakt autók területét, és további növekedést hoz az Opel márkának.
Egyértelmű formanyelv és maximális helykihasználás
Letisztult, vagány, cool – ilyen legyen egy „városi crossover“! Az új Crossland X ráadásul egy tipikus Opel, remek helykihasználással és erős személyiséggel. Méretei a lehető legkompaktabbak: hossza csupán 4212 milliméter, szélessége 1765, magassága 1590, és ezen belül hozza ki a maximumot, egészen speciális módján interpretálva az Opel-designfilozófiát – egyszerre rafinált és robusztus. Markáns arcát elölről a prominens hűtőmaszk határozza meg, csillogó Opel-villámmal és a LED-es világítás karakteres dupla ívével. Szárny-formájú krómbetétek veszik körül a villámot, és folytatódnak kétfelé az AFL-LED-fényszórókig. A horizontális vonalvezetés szélesebbnek mutatja a Crossland X-et. Jellegzetes SUV-burkolatok és ezüstös színű első, illetve alsó betétek erősítik a határozott fellépést, illetve a funkcionális, sportos eleganciát.
Az oldalak éles vonalai és a lebegni tűnő tető nyúlánkká teszik az Opel Crossland X-et, és kihangsúlyozzák a belső tér tágasságát. Egy stíluselem, a far irányában ívesen lejtő, krómozott tetővonal az Opel ADAM öröksége – és akárcsak a kis életstílus-autó esetében, külön választhatja meg a tető színét a vevő. A Crossland X hátsó részén szembeötlő haspáncél utal a terepes jellegre, és ezt a hatást tovább erősíti a magasra helyezett, LED-es hátsó lámpa dupla íves grafikája, amely összeköti egymással a csomagtartó fedelét a lenyúló tetővel.
Szoborszerű és precíz design tükröződik az utastér kialakításán is. A tisztán tagolt műszerfal és középkonzol a vezető felé fordul, krómkeretes műszerek és kezelőszervek keltik a kiváló minőség hatását. Az Apple CarPlay, illetve az Android Auto rendszerrel kompatibilis modern R 4.0 IntelliLink vagy Navi 5.0 IntelliLink akár nyolccolos, színes érintőképernyőjét a középkonzolba integrálták. Az erre alkalmas okostelefonokat használat közben is képes induktívan tölteni a drótnélküli Wireless Charging. Valamennyi mobil készülék kiváló csatlakoztatásáról az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztens WLAN-Hotspotja gondoskodik (hamarosan Magyarországon is).
A könnyed utazásban fontos szerepet játszik a manuális és automatikus váltóművel kiegészített benzines, dízel- és gázüzemű motorok bőséges választéka. Különösen megédesíti a leghosszabb utazást is a Crossland X nagyvonalú helykínálata és első osztályú ergonomikus ülése. Ugyanilyen meggyőző a nagyfokú variálhatóság – például az egyenként elcsúsztatható hátsó ülések jóvoltából. A 60:40 arányban osztott ülések 150 millimétert mozoghatnak előre-hátra, amit nagyon kellemesnek találnak a második sor hosszú lábú utasai, vagy egy pillanat alatt 520 literre növelhető a poggyásztér – ez kategóriarekord! Ha pedig behajtják a kartámlát, hosszú tárgyak szállíthatók az ülések között. Az ülések teljes lehajtása tekintélyes 1255 literre növeli a raktérfogatot. Nincs hiány egyéb tárolókban sem, a használati tárgyak elhelyezésére. A Crossland X központi zárját a kulcsnélküli „Open & Start“ rendszer működteti, és ez indítja be a motort is.
Iránymutató világítástechnika és fontos asszisztenciarendszerek
A nyugodt és legfőképpen biztonságos autózást sokféle korszerű, opcionális technika és asszisztenciarendszer szolgálja az új Opel Crossland X fedélzetén. Sötétben is kiválóan látni az adaptív AFL világítás teljesen LED-es fényszóróival. Kanyarfény, távfény-asszisztens és a fénykéve automatikusan szabályozott hosszúsága teszi optimálissá az útpálya megvilágítását. Attól, hogy el kelljen vonnia figyelmét a közlekedésről, a szélvédőre vetített vetített kijelző óvja meg a vezetőt: közvetlen látóterében jelennek meg a sebesség, a navi és az asszisztensek legfontosabb adatai.
Az Opel-frontkamera sokféle adatot dolgoz fel, és olyan vezetőtámogató rendszerek alapját képezi, mint a jelzőtábla- és a sávtartó-asszisztens. Ha véletlenszerű sávelhagyást regisztrál a rendszer, látható és hallható riasztással figyelmeztet. A sebességhatárolós sebességszabályozó kényelmesebbé teszi a hosszú kilométereket. Baleseteket előz meg a gyalogos felismerővel és automatikus vészfékezéssel kiegészített figyelmeztetés a frontális ütközés veszélyre. Amennyiben hirtelen csökken a követési távolság az előrébb haladó jármű mögött, és nem reagál a vezető, a rendszer nemcsak hang- és optikai jelzéssel riaszt, hanem önállóan le is fékez. Az ütközésveszélyre figyelmeztetést speciális fáradtság-felismeréssel kombinálták, amely félreérthetetlenül javasol pihenést, ha vezetési módjából a sofőr bágyadtságára lehet következtetni.
Első Opelként kapott a Crossland X panoráma-tolatókamerát. Látószöge 180 fok, így parkolóhelyről kitolatva a monitoron mutatja az oldalirányból közeledő járműveket is. Emellett a legújabb generációs parkolóasszisztens könnyíti meg a manőverezést. Felismeri a parkolóhelyet, önállóan be- és kikormányozza a járművet – a vezető csak a pedálokat használja. Télen pedig a fűthető kormánykerék és szélvédő bizonyul nagyon kellemesnek.
[1] Automatikusan működik 5 és 85 km/óra között. 5 és 30 km/óra között 0,9 g erővel fékez a jármű, 30 és 85 km/óra között maximum 22km/órás fékezéssel támogatja a vezetőt, hogy csökkenjen az ütközés erőssége. A vészfékezést egy rövid gázadással bármikor kikapcsolhatja az autóvezető.