Többféle motorral és hajtáslánccal, luxusszínvonalú belsővel érkezik, idén először az Egyesült Államokban, de 2017 végén Európába is elér.
Orth Hedrick, a Kia Motors America (KMA) terméktervezési alelnöke elmondta: „A Stinger számunkra igazi álom, amely ma, itt Detroitban vált valósággá, miután tervezőink egy lelkes csoportja éveken át elkötelezetten és szenvedélyesen dolgozott rajta. A GT tanulmányautó tervétől kezdve a legendás Nürburgring versenypályán való finomhangolásig minden részletre megszállottként ügyeltek.”
A vadonatúj 2018-as Kia Stinger szoros formai és műszaki rokonságban áll közvetlen elődjével, a GT tanulmánnyal, a tervezést Peter Schreyer, a Kia Motors vezető formatervezője, és az ő frankfurti csapata felügyelte. Az autó vezethetőségéért és kezelhetőségéért Albert Biermann, a Kia Motors nagy teljesítményű autóinak fejlesztési vezetője felelt, a teszteket Koreában és a Nürburgringen végezték.
Mitől lesz egy autó igazi gran turismo? A Stinger ősének, fejlesztési bázisának tekinthető GT tanulmányautó 2011-ben, a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be először, az azt követő öt évben pedig valósággá vált. Miután a Stinger házon belül zöld utat kapott, a gran turismo kérdés mantrázásával kezdetét vette a fejlesztés. A Kia vezetőinek üzenete egyértelmű volt: az érkező modell formája legyen bátor. És az is lett. Ugyanilyen fontos volt, hogy fürge legyen és gyors, ugyanakkor luxus és csendes. Meg kellett teremteni továbbá a tökéletes egyensúlyt vezetésben és kezelhetőségben, mindezt öt kényelmes ülőhellyel, és elegendő csomagtérrel. Nagyon sok mindent figyelembe kellett venni, hogy autentikus gran turismo születhessen. A Stinger az.