Amint Klaus Bischoff, a Volkswagen vezető formatervezője kiemelte: „Világszerte csupán kevés autó formavilága mutat generációról generációra ilyen folytonos fejlődést, mint a Golf családé”. Bischoff kifejtette: „Azon járművek, amelyek formavilága évtizedeken át sikerrel fejlődött, annak lehetőségét rejtik magukban, hogy egyszer igazi ikonná váljanak. Kiváló példája ezen evolúciónak a Porsche 911, míg a Golf a nagysorozatú modellek körében vált ezen autóipari ’Hall of Fame’ tagjává.”
Visszatekintés – 1974: Ebben az évben nyeri meg „Waterloo” című számával az ABBA az Eurovíziós Dalfesztivált, s Németország másodszor labdarúgó-világbajnok. Muhammad Ali minden idők egyik legendás bokszmeccsén győzi le George Foremant, a Volkswagen pedig bemutatja új Golf sorozatát.
Az első generáció máris telitalálat, a Bogár utódja 6,99 millió példányban talál gazdára. Klaus Bischoff szerint: „E váltás a Bogárról a Golfra valóban forradalminak számított. A léghűtésű farmotor után a vízhűtésű orrmotor teljes egészében újszerű konstrukciós elrendezést hozott akkoriban.” A kerek szögletessé vált – igazi paradigmaváltás. Klaus Bischoff a Volkswagen vezető formatervezőjeként így vélekedik: „A Golf I fő dizájnelemei – függőleges, masszív C-oszlopának kontúrjai, markáns kerékjáratai, illetve vízszintes vonalak uralta eleje a karcsú hűtőráccsal és a belőle lefelé kinyúló fényszórókkal – mindmáig minden egyes Golfon feltűnnek” – mégpedig a világ legsikeresebb kompaktmodell-dizájnja meghatározó stílusjegyeiként.
Videó a Golf I-ről: