A negyedik generációs új Rio új formaterve, fokozott kényelme és praktikuma, kategóriaelső biztonsági technológiái és új kapcsolódási megoldásai mellett különleges vezetési élményt is kínál.
„A Rio rendkívüli jelentőséggel bír a Kia számára, hiszen ez márkánk első számú típusa világszerte.” - mondta Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója. „Az újautó-piacon a B-szegmensben tapasztalható az egyik legélesebb verseny; a harmadik generációs Rio minden korábbinál több emberrel ismertette meg a Kia márkát.”
A Rio vonzó formatervet, kedvező fenntartási költségeket és általános praktikumot kínált az ügyfeleknek. A jelenlegi modell pontosan ezeknek a tulajdonságoknak köszönhetően talált gazdára minden korábbinál nagyobb számban szerte a világon. Az új modell elődje erősségeit megőrizve még vonzóbb ajánlatként, élvezetesebb vezethetőséggel és kategóriája legfejlettebb biztonsági jellemzőivel lép színre.
Az ügyfelek eddiginél szélesebb körének szükségleteit és kívánságait szem előtt tartva megtervezett és kifejlesztett, új generációs Rio az eddiginél is fontosabb szerepet játszik majd a Kia modellkínálatában. A B-szegmens az európai újautó-piac legnagyobb kategóriája; a Kia várakozásai szerint az új generációs Rio az értékesítés első teljes évében több mint 100 000 példányban talál majd gazdára. Ezzel a Rio felzárkózik a Kia legnépszerűbb európai modelljei: a Sportage és a cee’d mellé.
Az új Rio, az európai piacokra a Kia Sohari gyártóüzemében, Koreában készül majd, nemzetközi értékesítése 2017 első negyedévében indul.
Külső formaterv: egyenes vonalak, sima felületek
A Rio progresszív, új külső és belső formatervét a Kia németországi és kaliforniai formatervező stúdiói alkották meg, szoros együttműködésben a vállalat hazai dizájnközpontjával (Namyang, Korea). Az új Rio megjelenését egyenes vonalak és sima felületek határozzák meg, és ez karakteres, újszerű, elődjénél érettebb személyiséggel ruházza fel.
Az autó elején a Kia tigrisorr hűtőmaszkjának legfrissebb adaptációjával találkozhatunk. Ez szélesebb és laposabb is a korábbi kialakításnál, a hűtőmaszk burkolata fényes fekete. A maszk egységet alkot a szintén frissen tervezett fényszórókkal, amelyek az eddiginél plasztikusabb kialakításukkal divatosabb megjelenésűek, modern hatásukat új, U alakú LED-es nappali menetfény fokozza. A Rio ködfényszóró-keretei a lökhárítóban kijjebb és feljebb költöztek a harmadik generációs modellhez képest, ami optikailag szélesebbé teszi az autó orrát, és ezzel erőteljesebb megjelenést is kölcsönöz neki. A megnyújtott motorháztetőn törésvonalak futnak végig az A-oszlopok tövétől a hűtőrácsig, illetve a fényszórókig.
Oldalnézetből megnyújtott, kiegyensúlyozottabb kiállást mutat a negyedik generációs Rio, ami a hosszabb motorházfedélnek, a nagyobb első túlnyúlásnak, a 10 mm-rel megnyújtott (2580 mm) tengelytávnak, a keskenyebb, meredekebben álló C-oszlopoknak, valamint a rövidebb hátsó túlnyúlásnak köszönhető. Az új autó összességében 15 mm-rel hosszabb (4065 mm), és 5 mm-rel alacsonyabb (1450 mm) elődjénél. A Rio vállvonalán és ajtólemezein egyenes, határozott vonalak futnak végig, optikailag még inkább megnyújtva a karosszériát.
A Rio hátsó része meredekebben áll, a hátsó szélvédő csaknem teljesen függőleges, a túlnyúlás pedig rövidebb. A hűtőrácstól kiinduló, a fényszórókon és az ajtók felső élén végig futó, majd hátul folytatódó egyenes vonalakhoz keskenyebb, plasztikusabban megformált hátsó lámpák társulnak; utóbbiakat új, nyíl alakú LED betétek teszi karakteresebbé. Akárcsak az autó szélesebb hatású homlokzata, az új Rio hátulja is hozzájárul az erőteljesebb megjelenéshez.
Az új Rio európai forgalmazásának kezdetekor nyolcféle karosszériaszínben lesz megrendelhető, háromféle könnyűfém keréktárcsával, 15-17 colos méretben. A Rio ötajtós kivitelben lesz kapható Európában.
Belső kialakítás: modern utastér új, lebegő HMI kezelőfelülettel
Az új Kia Rio modern beltere a korábbinál merészebb térbeli formákkal és ergonomikusabb kialakítással operál.
Akárcsak a karosszéria külső felületén, a műszerfal széltében végigfutó, egyenes vonalak határozzák meg a belső tér formáját: optikailag kiszélesítik, és jobb térérzetet teremtenek. A műszerfal alakját kirajzoló hosszú vonalak mellett az előző generáció függőleges szellőzőit felváltó, vízszintes rostélyok is szélesítik a teret, A műszerfal középső részét fényes fekete dekorbetét foglalja el.
Maga a műszerfal a vezető felé fordul, ami sportosabb, vezetőközpontú kialakítást és prémiumhatást is teremt. A műszerfal közepét az infotainment rendszer foglalja el, „lebegő” nagyfelbontású érintőképernyős kezelőfelülettel. Ez alatt, a vezető felé forduló középkonzolon a korábbinál kevesebb a gomb, ugyanakkor több konkáv, ergonomikus kapcsoló és tekerőtárcsa található itt; ezekkel a fűtés és a szellőzés kezelhető.
Az új Rio fekete vagy szürke szövet üléskárpittal, illetve fekete vagy szürke műbőrkárpitozással rendelhető. A „piros csomag” fekete/piros műbőrbe burkolt üléseket kínál mindkét üléssoron.
Új technológiák teszik még vonzóbbá a Rio utasterét. A kényelmes és praktikus környezetet kínáló új modell olyan funkciókkal is megrendelhető, mint a kulcs nélküli nyitás és indítás, a fűthető ülések és -kormánykerék, az esőérzékelős ablaktörlő, vagy az automata fényvezérlés. Az új modellhez emellett elérhető sebességtartó automata sebességhatároló funkcióval, valamint parkolássegítő rendszer tolatókamerával.
Praktikum: tágasabb utastér és csomagtartó, jobb körkörös kilátás, átláthatóság
A Rio kategóriája legtágasabb utasterével és egyik legnagyobb csomagtartójával (325 liter) rendelkezik; a modell tervezése és fejlesztése során alapvető szempont volt a praktikum.
A Rio 10 milliméterrel megnövelt tengelytávja és 15 mm-rel nagyobb hossza tágasabb utasteret és nagyobb csomagtartót eredményez. A lábtér elöl 1120 mm, hátul 770 mm, ráadásul az új modellben a válltér is meghaladja a kategória legtöbb értékét: elöl 1375 mm, hátul 1355 mm. Noha az új Rio 5 mm-rel alacsonyabb lett, az első és a hátsó fejtér (1021 mm, illetve 966 mm) a B-szegmens legjobb értékei közé tartozik.
A keskenyebb (87 mm-rel) C-oszlopok és az A-oszlopok tövére átköltöztetett külső visszapillantók a lehető leghatékonyabban csökkentik a holtteret, és javítják a körkörös kilátást. Az alacsonyabban húzódó ablakvonal és a hátsó ajtók kilépő élén kialakított háromszög-ablakok szintén jobb kilátást engedélyeznek.
A Rio utasterében még több a tárolóhely. A középkonzol tövében mobiltelefonok és egyéb apró tárgyak elhelyezésére alkalmas fedetlen tárolótálca található, a tetőkonzolon napszemüvegtartót alakítottak ki. A kesztyűtartó szabályos téglatest alakú üreg. Az új Rio minden ajtajában (elöl másfél, hátul félliteres palackok elhelyezésére alkalmas) palacktartót alakítottak ki, elöl két nagyméretű pohártartó is található. Az ajtóbehúzókban zárt aljú üregeket alakítottak ki, ahol szintén elférnek apróbb tárgyak, fémpénzek vagy telefon. Opcióként középső könyöklő is kérhető.
A csomagtartó 37 literrel nőtt, most 325 literes (VDA; +13%), ami az egyik legjobb érték a kategóriában. A tér annak ellenére tágasabb, hogy (a modell egyik legfontosabb stíluselemeként) a Rio hátsó túlnyúlása rövidebb (655 mm) lett. Az új Rio csomagtérpadlója két szinten tehető be, így a felhasználók változatos méretű tárgyakat helyezhetnek el a padló alatt, megakadályozva azok elgurulását, vagy elrejtve azokat az illetéktelen tekintetek elől. A Rio alapfelszerelésként kínálja az osztva dönthető hátsó üléssort, valamint a csomagtérpadló alatt elhelyezett defektjavító készletet. A vásárlók opcióként pótkereket is rendelhetnek.
A hátsó ülés alatt elhelyezett üzemanyagtartály 45 literes, két literrel nagyobb, mint az elődmodellben volt.
Hajtásláncok: takarékos, új T-GDI motorok alacsony károsanyag-kibocsátással és közvetlen gázreakcióval
Az új Kia Rio 2017-es piaci bevezetésekor takarékos és dinamikus benzin- és dízelmotorokkal lép színre.
Az ügyfelek egyre nagyobb számban kedvelik a méretcsökkentett turbómotorokat; ezért kapta meg a Rio a Kia legújabb háromhengeres 1.0 T-GDI (közvetlen benzinbefecskendezéses turbós benzinmotor) erőforrásait. A könnyű, kompakt erőforrás először a frissített Kia cee’d fedélzetén jelent meg 2015-ben; az új Rio eladásaiban a várakozások szerint főszerephez jut majd, a különösen takarékos, csekély károsanyag-kibocsátású T-GDI motorok kis tömege jót tesz a Rio dinamikus vezethetőségének: a kisebb tömeg kisebb tehetetlenséget, ezáltal jobb kanyartulajdonságokat eredményez.
A Kia Rióhoz az 1.0 T-GDI motor 100 vagy 120 lóerős kivitelben választható. A 100 lóerős erőforrás 4500/perc fordulatszámon adja le legnagyobb teljesítményét, maximális forgatónyomatéka 1500-4000/perc között jelentkezik. A nagyobb teljesítményű, 120 lóerős változat nyomatékcsúcsa és az ahhoz tartozó fordulatszám-tartomány ezzel megegyezik, a maximális teljesítményt azonban magasabb, 6000/perc fordulaton adja le. A fejlesztés és a tesztelés végső fázisában járó motorok a várakozások szerint egyaránt 100 g/km alatti CO2-kibocsátásra lesznek képesek (NEDC norma, vegyes ciklus szerint). A Rio ISG start-stop rendszere tovább csökkenti a károsanyagok kibocsátását.
Az 1,0 literes T-GDI motor mellett a Kia Rio két hengerenkénti befecskendezéses (MPI) szívó benzinmotorral is megrendelhető majd. A 84 lóerős, 1,25 literes erőforrás percenkénti 6000-es fordulatszámon adja le legnagyobb teljesítményét, maximális forgatónyomatéka 122 Nm (4000/perc.) Az 1,4 literes benzines 100 lóerős 6000/percnél, 132 Nm nyomatéki csúcsa 4000/percnél jelentkezik. A végső homologizáció függvényében a várakozások szerint mindkét motor 120 g/km alatti CO2-kibocsátásra lesz képes.
Még kedvezőbb károsanyag-kibocsátásra képesek az új Rio dízelmotoros változatai: az 1,4 literes gázolajos 70 vagy 90 lóerős lehet. A motor teljesítményétől függetlenül a Rio család a legkedvezőbb CO2-kibocsátására képes: a Kia mérnökei által meghatározott CO2-emissziós célérték 90 g/km alatt marad, ISG-vel.
Az összes motor az első kerekeket hajtja, ötfokozatú (az 1,25 literes, illetve a 100 lóerős 1,0 literes T-GDI benzinmotorok esetén) vagy hatfokozatú (1,4 literes benzinmotor, 120 lóerős 1.0 T-GDI, valamint mindkét 1,4 literes dízelmotor) kézi sebességváltón keresztül.