A Ford új almárkáját, a Vignale-feliratos különlegességeket kezdik megkedvelni az autósok, elindításának az ötlete onnan jött, hogy a vevők nagy része magas felszereltséggel vásárolja meg a nagyobb modelleket. Ezért hozták létre az ismert formatervező stúdióról elnevezett változatokat, amelyek alaposan felextrázott, ezen felül az átlag négykerekűektől megkülönböztethető és a hozzáadott szolgáltatásokban is eltérő autókat takarnak.
Elsőként lépjünk túl a legkényesebb kérdésen, ami a minden földi jóval felszerelt 180 lóerős dízel középkategóriás 14 200 000 forintos ára: ér-e ennyi pénzt a luxuspiacra pozícionált legegyedibb Ford? Nos, szerintünk igen, különösen, hogy ez a modell már szinte csak nyomokban tartalmaz Mondeót. Maradt ugyan benne a szörnyen lusta és az érintőképernyőjén ujjlenyomatokat mutogató központi Sony-Microsoft kijelző, ám minden más szinte elvarázsolja az utasokat. A fehér bőrülések fantasztikusan kényelmesek, fűtenek-hűtenek-masszíroznak, az utastér extrái és a minden porcikájában feltuningolt technika azt az eredményt hozza, hogy ebben az autóban valóban élvezetet okoz az utazás.
A dízelmotor az automata váltóval párosítva 6-6,5 litert fogyaszt, miközben annak a tudatában kormányozza a sofőr a „hajóját”, hogy bármilyen forgalmi helyzetben bőven akad tartalék az erőforrásban. És ha a maximum közelében pörög a fordulat és a megengedett sebesség határán autózik a vezető, akkor is szinte hangtalanul suhan a Vignale.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4867/1852/1501 mm
Motor: 1997 cm3, 180 LE/3750, 400 Nm/2000
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,7 s
Ár: 14 200 000 Ft (alapár: 12 565 000 Ft)
Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.