Az Alfa Romeo standján a látogatók ötféle Giulia modellel találkozhatnak. A Párizsi Autókiállításon mutatkozik be elsőként a Giulia Veloce felszereltségű benzines, és szeptember végétől rendelhető dízel változata. Kiemelt helyet kapott a Super kivitel két-két modellje is, míg a seregszemlét a legendás Quadrifoglio emblémát viselő csúcskivitel teszi teljessé.
A Giulia mellett felsorakozik a márka teljes modellpalettája. A Giulietta, a Mito, a 4C Coupé és a 4C Spider szereplése arról tanúskodik, hogy az Alfa Romeo típusai egy évszázad után még mindig meg tudják szólítani azokat, akik számára az automobil több praktikus közlekedési eszköznél, és sokkal inkább a valós érzelmek forrása.
Alfa Romeo Giulia Veloce
A „Veloce" név az Alfa Romeo hagyományait idézi: először 1956-ban jelent meg a Giuliettán, és azóta is a márka legsportosabb modelljeit jelöli. A párizsi kiállítás standját két Veloce változat mutatkozik be, mindkettő nyolcfokozatú automata sebességváltóval és Q4-es összekerék-hajtással. Az új, 2,0 literes, 280 lóerős turbós benzinmotorral szerelt modell Misano kék színben pompázik, míg a sportosan elegáns 210 lóerős, 2,2 literes dízel Silverstone szürke fényezést kapott.
Megkülönböztető stílus és különleges műszaki megoldások
Az új Giulia Veloce külső megjelenését számos különleges és kifinomult stíluselem teszi tökéletessé. A hangsúlyosan sportos modell egyéniségét az egyedi lökhárítók, a fényes fekete ajtókereteket, a xenon fényszórók, valamint a dupla kipufogócső és az ötlyukú, 19 colos könnyűfém keréktárcsák formálják. A sportos hatás uralkodik az utastérben is. A Giulia prémium modellje fekete sportülésekkel, egyedi bőr kormánykerékkel, alumínium betétekkel díszített műszerfallal, középkonzollal és ajtóburkolatokkal csábít az autózásra.
A megkülönböztető külső és belső stílus mellett alapfelszereltség a kétzónás klímaberendezés, az Alfa DNA rendszer, vagy a 6,5 colos képátlójú kijelzővel rendelkező információs központ. De az elegánsan sportos megjelenéssel összeférnek a hatékony aktív biztonsági rendszerek is. Így a Veloce fedélzetén megtalálható az ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW) automatikus vészfékezési funkcióval (AEB) és gyalogosfelismerővel, az integrált fékrendszer (IBS), a sávelhagyás figyelő (LDW), valamint a sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó.
Két új motorváltozat
Az új Giulia Veloce kivitelben debütál az Alfa Romeo új négyhengeres, teljes egészében alumíniumból készült 2,0 literes turbós-benzines erőforrása, amelynek 280 lóerős csúcsteljesítménye 5250/perces, 400 Nm maximális nyomatéka 2250/perces fordulatszámon jelentkezik. A MultiAir elektro-hidraulikus szelepvezérlési rendszer a „2-az-1-ben” turbófeltöltővel és a 200 bar-os üzemanyag befecskendezési nyomással együtt különlegesen élénk gázreakciókat biztosít minden fordulatszámon, kedvező üzemanyag-fogyasztás mellett.
A Giulia Veloce elérhető az Alfa Romeo vadonatúj 2,2 literes dízelmotorjával is. Az új erőforrás 210 lóerős teljesítményét 3500/perces, 470 Nm-es maximális forgatónyomatékát 1750/perces fordulatnál adja le. Az új dízelt kifejezetten az új Alfa Romeo Giulia modellhez tervezték, és a márka történetében először teljes egészében alumíniumból építették. A soros, négyhengeres motort legújabb generációs, Multijet II befecskendező rendszere és a befecskendezési arány képzése (IRS), valamint a 2000 bar-os üzemi befecskendezési nyomás teszi kiemelkedővé. Az elektromosan vezérelt és működtetett, változó geometriájú, csúcstechnológiás turbófeltöltő azonnal reagál, biztosítva a gazdaságosságot.
A modellcsalád összes tagja Olaszországban készül. A benzinmotorok Termoliban, a dízelek gyártása Pratola Serrában zajlik. A két üzem a legtöbb gyártási fázisban az Alfa Romeo erőforrásai számára fenntartott, exkluzív, élvonalbeli folyamatokat és eljárásokat alkalmaz, összhangban a márka műszaki kiválóságával és filozófiájával.
A Giulia család 2017 elején új taggal bővül. Az innovációs “AE” – Advanced Efficiency változat 180 lóerős 2,2 literes dízelmotorral, nyolcfokozatú automata erőátviteli rendszerrel áll a rajtvonalhoz. A hamarosan bemutatkozó új modell rendkívül kedvező fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel rendelkezik. Átlagfogyasztása 4,2 l/100 km, míg CO2 kibocsátása mindössze 99 g/km. Az Alfa Romeo mindezt egyedi technikai megoldásokkal érte el. Ezek sorában ott az alacsony nyomású kipufogógáz visszavezető szelep (EGR), ami növeli a motor hatásfokát, a víz-levegő töltőlevegő-hűtő az elsődleges mellett másodlagos motor hűtőkörrel, valamint a módosított sebességváltó. Mindezeken felül, az öt milliméterrel alacsonyabbra engedett karosszériának és az exkluzív, formatervezett könnyűfém keréktárcsáknak köszönhetően a modell légellenállási együtthatója elképesztő, Cx 0,23-ra csökkent. Végül, de nem utolsó sorban a gördülési ellenállás csökkentése érdekében a Giulia “AE” 205/60 R16-os gumikat kapott.
Ezeknek a fejlesztéseknek az eredménye megmutatkozik a motor teljesítményében, a már alacsony fordulaton jelentkező nagy nyomatékban és a figyelemreméltó teljesítményben: a végsebesség 230 km/h, a gyorsulás álló helyzetről 100 km/h-ra 7,2 másodperc.
Összkerék-hajtás Q4 technológiával
A Giulia Veloce-ban bemutatkozik az új, összkerék-hajtású rendszer. A Q4 technológia a valós időben történő tapadáskezelést szolgálja, mindig garantálva a kiemelkedő teljesítményt, a biztonságot és a gazdaságos üzemeltetést.
A Giulia Veloce-ba szerelt Q4 rendszer egy aktív osztóműből és első differenciálműből áll. A kifejezetten az Alfa Romeo igényei szerint tervezett megoldás összhangot teremt a nyomaték azonnali átirányításának igénye, és az alacsony, mindössze 60 kilogramm tömegnövekedést biztosító, könnyű felépítés között. Az osztómű egy többtárcsás tengelykapcsolóból áll, ami különösen dinamikus vezetést tesz lehetővé és kedvező üzemanyag fogyasztást eredményez.
A gyors reakció és nyomaték szabályozás az új generációs beépített aktuátornak köszönhető, ami a DNA kapcsoló állásának megfelelően működik.
A Q4 rendszer vezérlése folyamatosan több paramétert is ellenőriz, így a használat módjától és az útfelület tapadásától függően folyamatosan biztosítja a megfelelő nyomatékelosztást a tengelyek között. A technológiája képes a hosszanti és oldalirányú gyorsulás változásából, a kormánykerék elfordításából és a jármű oldalirányú gyorsulásából a kerekek várható megcsúszását előre érzékelni.
Normál útviszonyok között a Giulia Veloce a Q4 rendszer ellenére is hátsókerék-hajtásúként viselkedik, a nyomaték 100%-a a hátsó tengelyre jut. Ugyanakkor a Q4 a kerekek megcsúszásakor akár a nyomaték 60%-át is képes az első tengelyre irányítani. A tengelyek közötti lehető leggyorsabb nyomaték átirányítás érdekében a rendszer maximum 2,5%-os eltérést engedélyez, ami a kanyarokban kategória első irányíthatóságot és vonóerő átadást eredményez.
A Giulia Veloce Q4 rendszere az összkerékhajtás minden előnyét biztosítja – a stabilitás, a hajtás és a biztonság terén –, miközben kedvező üzemanyag-fogyasztást, a hátsókerék-hajtású autók érzékenységét és vezetési élményét is nyújtja.
A Giulia erősségei
Az új Giulia Veloce újabb hatalmas lépés, amely hozzásegíti az Alfa Romeót a piac legmeghatározóbb szegmensébe való visszatéréshez. Az új Giulia jellegzetesen olasz formaterve érzékletesen jelenik meg a műszaki alapok által meghatározott remek arányérzékben, a kifinomult egyszerűségben, valamint a kívül és belül egyaránt érvényesülő, kiváló minőségű kidolgozásban. A hátsókerék-, és a most elérhető a Q4 összkerék-hajtás színrelépése egyértelmű jelzés: az Alfa Romeo visszatér a legendáját megalapozó gyökerekhez.
A Giulia különlegesség megoldások egész sorát vonultatja fel. Ilyen két tengely közti rendkívül hatékony tömegeloszlás, az Alfa Romeo szabadalmára épülő kifinomult futómű és felfüggesztés és a szegmens legközvetlenebb kormányzása. Az Alfa Romeo Giulia emellett egyesíti a nem mindennapi motorteljesítményt a könnyű anyagok – a szénszál, az alumínium és alumínium ötvözetek, valamint a műanyagok – széles körű használatával. A különleges súlycsökkentő megoldások révén a Giulia elérte a legjobb tömeg-teljesítmény arányt, ami a Quadrifoglio esetében lóerőnként kevesebb, mint 3 kilogramm.
Az Alfa Romeo hagyományaihoz híven, az új Giulia egyedülálló műszaki megoldásokat kínál: az integrált fékrendszer (IBS) jelentősen csökkenti a féktávolságot, míg az aktív futómű a kivételes kényelmet biztosít. A Quadrifoglio kivitel sajátja a hátsó kerekekre jutó nyomaték oldalankénti, vektoros szabályozása, valamint a nagy sebességnél a stabilitást fokozó aktív első légterelő (Active Aero Splitter).
Az Alfa Romeo Giulia kiváló, ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP nagy presztízsű ütközésbiztonsági vizsgálatán. A modell 98 százalékos teljesítményt nyújtott a felnőtt utasvédelem terén. Ilyen magas pontszámú értékeléssel soha egyetlen autó sem zárta a megmérettetést, még a 2015-ös, szigorúbb értékelési rendszert figyelembe véve sem. A kiemelkedő eredmény eléréséhez hozzájárult az innovatív biztonsági rendszerek széles körének alkalmazása, másrészt a rendkívül alacsony tömegű anyagokból – szénszálas kompozitokból, alumíniumból és alumínium ötvözetekből – felépülő ezáltal könnyű, mégis merev vázszerkezet.
A párizsi kiállításon a Giulia Super felszereltsége két változatban is látható. A 2,2 literes dízel 180, a 2,0 literes benzines turbó 200 lóerős. Mindkét kivitel nyolcfokozatú automata sebességváltóval és hátsókerék-hajtással rendelhető.
A két változat egyaránt különleges felszereléseket kap. A Sport csomagban speciális borítású sport kormánykerék, a műszerfalat, a középkonzolt és az ajtókat egyedivé tevő alumínium betétek, valamint xenon fényszórók kaptak helyet. A Luxus csomagban ott a fekete, bézs, dohány és vörös színben választható teljes bőrkárpitozás, a fűtött kormánykerék, míg a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtóbetétekben helyet kaptak a valódi tölgy, illetve dió fabetétek. A külső ablakkeretek krómozottak, a külső tükrök elektromosan behajthatók. Ehhez az autóhoz karbon Mopar kiegészítők is elérhetők. Ilyenek a tükörborítás, a hűtőrács és a sebességváltógomb.
A kiállítási standon látható a Competition vörös fényezésű Quadrifoglio kivitel is, 510 lóerős, 2,9 literes Biturbo V6-os benzinmotorral. A sportos felszereltséget 19 colos, ötlyukú ultrakönnyű könnyűfém keréktárcsák, karbon-kerámia fékrendszer és karbon vázas Sparco ülések teszi teljessé.
Giulietta és Mito
Az Alfa Romeo újdonságai nem érnek véget a látogatók számára. A kiállításon figyelmet érdemel a Giulietta és a Mito is. Az a két, átdolgozott modell, amely a varázslatos Giulia oldalán valódi olasz családi hangulatot ébreszt. Mindkét modellnél új az orr kialakítása, amely a merőben újszerű hűtőmaszkkal és a háromlevelű lóherét mintázó, legendás elrendezéssel a világ egyik legismertebb, legkönnyebben felismerhető autóipari stíluselemei közé tartozik. A "Giulietta" és "Mito" típusnevek feliratozásánál használt betűtípus szintén a "Giulia" előtt tiszteleg: mindkét modell az Alfa Romeo márka megújult márkajelzését kapta meg
A két modell átdolgozott, optimalizált felszereltségi szinteken lép színre, így az ügyfelek gyorsan és egyszerűen kiválaszthatják az ízlésünknek, igényeiknek leginkább megfelelő kivitelt, majd azt az opciós funkciók és tartozékok gazdag választékából tökéletesen testre szabhatják autójukat.
A Giulietta sportos karakterét hangsúlyozza a 120 lóerős 1.6 JTDm turbódízel erőforrás és az innovatív Alfa TCT automata sebességváltó párosa; valamint az Uconnect 6.5" rendszer különösen praktikus LIVE szolgáltatási köre.
Az Alfa Romeo standon a Giulietta Veloce kiadásban is színre lép. A különleges modell nagyteljesítményű 240 lóerős, 1750 Turbo benzinmotorral, TCT automata sebességváltóval rendelhető. Az Etna fekete fényezés elegáns megjelenést biztosít, összhangban a piros betétekkel díszített sportos lökhárítókkal, üvegtetővel, vörös féknyergekkel, ötlyukú, 18 colos polírozott keréktárcsákkal. Ugyanez a sportos hangulat uralkodik az utastérben is, ahol új bőr/Alcantara kárpitozású sportülések és vörös öltésekkel varrott bőr kormánykerék fogadja az utasokat.
A Giulietta Veloce ezen felül számos Mopar kiegészítővel is felszerelhető. Ezek sorában a többi között ott vannak a karbon légterelők és a külső tükörházak, az Alfa vörös lökhárító betétekkel kiegészített oldalspoilerek, illetve a nagyobb átmérőjű kipufogóvégek. A hatást fokozza a LED kilépővilágítás az első ajtókban, amely az Alfa Romeo logót és a vörös “Veloce” emblémát vetíti a talajra.
Az Alfa Mito egy sor átdolgozott formai megoldással mutatkozik be, megőrizve piaci pozicionálását: sportos kisautóként olasz stílusával, kiemelkedő műszaki tartalmával, felülmúlhatatlan vezetési élményével. A Párizsi Autószalonon a modellkínálat sportosabb tagja lép színre: 170 lóerős 1.4 MultiAir Turbo benzinmotorral és TCT automata sebességváltóval, új bőr sportülésekkel és szintén új ötlyukú, 18 colos könnyűfém keréktárcsákkal.
4C Coupé and 4C Spider
A párizsi reflektorfénybe kívánkozik a lenyűgöző Alfa Romeo 4C, a márka újkori legendája, amely kupé és Spider kivitelben testesíti meg az Alfa Romeo DNS-ében rejlő sportos karaktert. Az optimális teljesítmény és a tökéletes mérnöki mestermunka találkozásából a létező legintenzívebb vezetési élmény jön létre, lélegzetelállító köntösben.
Mindkét autóban ugyanaz a nagyteljesítményű, teljesen alumínium szerkezetű, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor teljesít szolgálatot. Az 1750 cm3-es, kétoldali változó szelepvezérlésűt motor, szupersportkocsikat idéző menetteljesítményekre képes: végsebessége 258 km/óra (a Spider esetében 257 km/h). Álló helyzetből 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, legnagyobb oldalgyorsulása 1,1 g, maximális lassulása pedig 1,25 g.
A szupersportkocsik szellemisége az autó különböző pontjain felhasznált ultra kis tömegű anyagokban is megmutatkozik: a vázszerkezet szénszálas kompozit anyag, az első és hátsó felfüggesztés alumíniumból készült, míg a karosszéria borítólemezeit kis sűrűségű SMC kompozit anyagból gyártották.
A párizsi kifutón háromrétegű Competizione vörös fényezéssel vonul fel a 4C Spider, szénszálas bukókeret-borítással, valamint az Akrapovič által tervezett, kettős üzemmódú, középen kivezetett, titán kipufogórendszerrel. A még látványosabb stílus, a még ütőképesebb tömeg és teljesítmény érdekében az autó polírozott küllőkkel szerelt keréktárcsákat (elöl 18, hátul 19 colos méretben), valamint szénszálas külső karosszéria kiegészítőket kapott. A többi között ilyenek az oldalsó és első légbeömlők, vagy külső visszapillantó tükörházak. Végül, de nem utolsó sorban a Genfben kiállított kabrió modell alapfelszerelését piros féknyergek, piros bőr sportülések, valamint szénszálas panelekkel kombinált bőr belső kidolgozás egészíti ki.
A stand másik büszkesége a díjnyertes 4C Coupé. Az autó háromrétegű Stromboli szürkemetál fényezést kapott, szénszálas tető- és karosszériaelemekkel – így oldalsó és első légbeömlőkkel, külső tükörházakkal, hátsó légterelőkkel –, vörös féknyergekkel, középen kivezetett, kettős üzemű Akrapovič titán kipufogórendszerrel, valamint egyedi ötlyukú keréktárcsákkal (elöl 18, hátul 19 colos méretben.) Az utastérben a különleges sportülések, bőr ajtópanelek és bőr műszerfal, valamint szénszálas dekorelemek teszik még lenyűgözőbbé a látványt.