Az első tesztnapokra Somló-hegyen és egy közeli motocross pályán került sor, ahol az Ateca remek városi és terepes tulajdonságai is jól vizsgáztak. Az egyik legszebb magyar borvidék murvás-földes útjain az új SEAT ugyanolyan biztonsággal és komforttal szállította utasait, mint közúton. Vonzó formák, nagy hátsó lábtér, kiváló kezelhetőség és csendes motor jellemzik a SEAT Atecát, melynek 2.0 literes, négykerék hajtású dízel változatait nyúzták a teszteken.
Hasonlóan jól vizsgázott a SEAT újdonsága a bakonygyepesi motocross pályán, ahol már a komolyabb lejtőkön, oldaldőlésekkel és a hirtelen fékezésekkel tarkított menetpróbán is helyt kellett állnia az új SEAT szabadidő autónak. Itt már tényleg közvetlenül is látható-érezhető volt a lejtmenet asszisztens vagy az off-road fékezések technikájának jelentősége, melyek az egyéb vezetőt segítő rendszerek mellett sokkal nagyobb biztonságérzetet adnak a vezetőnek és utasoknak egyaránt. Maga a táj és a kiváló borászatok vendégszeretete pedig kiváló környezetet adtak a SEAT Ateca "harchelyzetben" történő bemutatkozásához.