A hazai központ különlegessége, hogy magyar mérnökök innovációja vonzotta ide a német thyssenkrupp konszernt és működteti a mai napig a centrumot. Az E/E központ jelentősége hatalmas a magyar gazdaság számára, mert az autóiparon belül is high-tech fejlesztések újabb befektetéseket vonzanak az országba: a thyssenkrupp gyárat üzemeltet Győrben és jelenleg zajlik egy harmincmilliárd forintos zöldmezős beruházása Jászfényszarun.
Vizuális jelfeldolgozás alapján működő önvezető autót és a legújabb fejlesztésű elektromechanikus, szoftverekkel vezérelt kormányrendszereket mutatott be ma a zsámbéki Drive Camp-ben a német thyssenkrupp konszern: a világ autóiba szerelt kormányoszlopok negyedét adó thyssenkrupp budapesti kompetenciaközpontjának közel 500 mérnöke a világ egyik legjobb csapatának számít. Az itt fejlesztett okos kormányrendszerek a hagyományos, folyamatosan energiát felvevő hidraulikus rendszer helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak, így csak akkor fogyasztanak energiát, ha a kormányt ténylegesen elforgatják, ezért autótípustól függően akár 0,3 liter üzemanyagot is megtakarítanak száz kilométerenként, valamint műszakilag megbízhatóbbak a hagyományos rásegítéseknél. A szoftveres vezérlés biztonsági és kényelmi funkciók egész sorát teszi lehetővé, mint amilyen az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens, ráadásul az önvezető autók számára nélkülözhetetlen hozzáférést képes biztosítani a kormányrendszer irányításához.
„Különleges, a konszernen belül sehol máshol nem található fejlesztések folynak nálunk, rendkívüli eredményekkel: már tizenöt éve a világ legjobbjai között van mérnök-csapatunk a saját szakterületén. Az önvezető autókkal kapcsolatos kísérleteink pedig minden várakozásunkat felülmúlják. Nagyon büszke vagyok a magyar csapatra.” – emelte ki Marc de Bastos Eckstein, a thyssenkrupp Presta Hungary ügyvezetője. Az ügyvezető szerint az önvezető autók megjelenése hatalmas paradigmaváltást okoz majd a világban, ugyan ma még kérdés, hogy milyen feltételekkel vezethetnek automatikus rendszerek az utakon. Az elektronikus rendszerek ugyanis mindig odafigyelnek, soha nem fáradnak el, reakcióidejük pedig már most is megelőzi az emberekét.
A thyssenkrupp hazai fejlesztőközpontja eredetileg azért fogott az önvezető autókkal való tesztekbe, mert Budapesten olyan kormányrendszereket fejlesztenek, amelyek majd csak 10-15 év múlva kerülnek utcai autókba, viszont a magyar fejlesztőknek már most szükségük lenne ilyen autókra a tesztekhez.
„Ha valami nem áll rendelkezésre, azt kifejlesztjük mi magunk. Az önvezető autó projektben valójában a jövő autóinak tulajdonságait szerettük volna látni, hogy meg tudjunk felelni a várható piaci igényeknek a kormányrendszerek területén, de az eredmények egyre inkább azt igazolják, hogy van mit keresnünk itt is. Önvezető autót más is készít, viszont a mi rendszerünk már most kompatibilis szériaautókkal, és árában még egy középkategóriás autó számára is elérhető lehet.” – húzta alá Fitos Csaba, thyssenkrupp Presta Hungary technológiai fejlesztésért felelős vezetője, ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy mind technikai, mind szabályozási oldalról még rengeteg kérdést meg kell válaszolni az önvezető autók szériaszerű megjelenéséig.
A thyssenkrupp Presta Hungary a budapesti fejlesztőközponton kívül futómű gyárat üzemeltet Győrben és jelenleg zajlik egy harmincmilliárd forintra rúgó zöldmezős beruházás Jászfényszarun, ahol 2017-től kezdve elektromechanikus kormányrendszereket (C-EPS) és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket gyárt majd a konszern.