Légzsákok és fejtámlák:
"A SEAT 600-asban nem voltak fejtámlák"- emlékeztet Javier Luzón, a SEAT passzív biztonságért felelős vezetője. A fejtámla megjelenése viszont jelentős lépést jelentett az ostorcsapásos sérülések megelőzésében, amikor a gépkocsit kis sebességnél hátulról éri baleset. Mindezeken túl, amíg bizonyos SEAT Ibizák ma már hat légzsákkal rendelkeznek, a SEAT 600-asban egy sem volt belőlük, mert ez a technológia csupán a 90-es években terjedt el széles körben.
Biztonsági öv:
A biztonsági övet a hatvanas években fejlesztették ki, ám a kezdetekben "ez csak egy rugalmatlan heveder volt, amit az utasoknak kellett testükhöz igazítani"- magyarázza Javier Luzón. A különbség a maival összehasonlítva az, hogy a jelenleg használatos biztonsági öv maga illeszkedik az utas testéhez, és nem fordítva. Ez nagyobb biztonságot jelent, miután a mai biztonsági övek erősen körbefogják a testet, és ütközés esetén azonnal megtartják az utast.
Fékek:
A fékrendszer a két SEAT-ban teljesen különbözik. A SEAT 600-ast dobfékekkel gyártották, "ezeknek a mai autókénál jóval alacsonyabb fékereje volt"- mondja Javier Luzón. Ezzel ellentétben a mai gépkocsikat "nagy átmérőjű tárcsafékekkel szerelik fel", a gumiabroncsok szintén nagyobbak, "amelyek a biztonságosabb hajtás érdekében nagyobb felületen érintkeznek az úttal", illetve a mai gépkocsikon ABS is van, ami megakadályozza, hogy az autó megcsússzon fékezés esetén.
Alaplemez:
A gépkocsi alaplemeze a másik alapvető fontosságú elem a biztonság szempontjából, az elmúlt néhány évtized során látható fejlődés egyértelműen nyomon követhető. Az egyik legnagyobb különbség a jelenlegi szerkezetek nagyobb szélessége, ez például az ajtók esetében is látszik, ezek "manapság már nagyobb biztonságot adnak, és ütközés esetén jobb védelmet biztosítanak."
Összességében napjaink autói az utasok biztonságának legmagasabb szintjét adják.
" A következő lépés már olyan gépkocsik kifejlesztése lesz, amelyek a jövőbeni eseményeket képesek előre látni, és ennek megfelelően reagálnak"- mondja befejezésül Javier Luzón.
Ez egy új korszak kezdetét jelenti olyan technológiával, amelyről a legendás SEAT 600-as idején még csak nem is hallhattunk.