A néhány évvel ezelőtt bemutatott Toyota GT86 új ügyfeleket szólított meg a márka számára, az izgalmas formavilág és lenyűgöző teljesítmény kombinációjának eredményeként pedig a vállalat meglévő ügyfelei is új szemmel tekintenek a márkára. A jövőbemutató, érzelmileg is megérintő dizájn visszaköszön az ősszel a márkakereskedésekbe érkező kategóriateremtő SUV kupéban, a C-HR-ben épp úgy, mint a modell év végére/jövő év elejére várható új generációjában.
A Toyota Ausztrália tervezői ugyanakkor megrajzolták a modell egyedi változatát is: ahogyan a márka helyi marketing-managere, Brad Cramb elmondja, a különleges “shooting brake” elnevezés arra a lenyűgöző dizájn-ötletre utal, amely tágasabb hátsó fejteret és nagyobb csomagtartót biztosít, egyedi hangulattal ruházva fel a négyüléses sportkocsit.
“A Toyota GT86 tökéletesen alkalmas egy olyan koncepció kialakítására, amely sokoldalúsága révén még vonzóbbá varázsolhatja a modellt, ugyanakkor megőrzi karcsú, kupés vonalvezetését és élvezetes menettulajdonságait.” – véli Mr Cramb. “A Shooting Brake alapkoncepciója remek választás lehet az aktív életvitelű párok, vagy éppen a második autót választó családok számára, akik valami mást, valami különlegeset keresnek. Ez az autó ugyanúgy alkalmas egy hétvégi kiruccanásra, mint egy élvezetes körre a versenypályán – vagyis olyan jármű, amit racionális és érzelmi alapon egyaránt kiválaszthat az ember.”
A sportkupét a praktikusabb hátsó résszel bemutató Shooting Brake tanulmányt Tetsuya Tada, a Toyota GT86 globális főmérnöke mutatta be Sydneyben a világ autós szaksajtójának képviselői előtt. Tada-san elmondta, hogy amikor 2014 novemberében Ausztráliába látogatott, megmutatták neki az autó 1:4 arányú agyagmodelljét, ő pedig azonnal beleszeretett a projektbe.
“Teljes meglepetésként ért és nagyon-nagyon tetszett, ezért megszerveztem, hogy ’takumi’ prototípus-készítő mestereink az ausztrál dizájn alapján kézi munkával készítsék el a Shooting Brake tanulmányt.” - meséli Tada-san.
“A tanulmányautó egy teljesen működőképes, tökéletesen vezethető jármű, amelynek menettulajdonságait a Toyota próbapályáin teszteltük. A GT86 remek súlyelosztása és közvetlen kormányzása révén az autó ugyanolyan magával ragadó vezetési élményt kínál, mint az eredeti kupé, sőt az autósok által olyannyira kedvelt szűk kanyarokban még kicsit semlegesebben is viselkedik.”
Tada-san szerint a Toyota szerette volna felmérni, hogyan reagálnak az emberek az új ötletre, ám leszögezte, hogy az autó kifejezetten házon belüli tanulmánynak készült, és a vállalat nem tervezi a gyártását.
“Bár soha nem mondjuk azt, hogy soha, és bár boldog lennék, ha ez az autó gyártásba kerülne, a helyzet az, hogy ez bizony egy tanulmány, amely arra szolgál, hogy bemutassa, micsoda szenvedély él a Toyotában az élvezetesen vezethető autók iránt.”
A Toyota Ausztrália formatervezési igazgatója, Nicolas Hogios szívesen mesél azokról a lelkes vitákról, amiket az ausztrál dizájnerek folytattak a GT86 átformálásáról, míg végül sikerült átalakítaniuk az autó hátsó részét és tetejét.
“Olyanok voltunk, mint a gyerekek a cukorkásboltban: folyton azon törtük a fejünket, mit változtathatnánk még az autón. Ám ahogy egy gondos szülő megálljt parancsol az édesség habzsolásának, úgy végül mi is tudatos döntést hoztunk, és csak a legszükségesebb dolgokat formáltuk át, a lehető legtöbbet megőrizve a GT86 eredeti megjelenéséből.”
“A sziluett továbbra is sportos, feszes és energikus maradt, ugyanakkor sokkal praktikusabb lett, hiszen a tetőn immár könnyen szállíthatók szörfdeszkák, bicajok vagy tetődobozok egy hétvégi kiránduláshoz; nem beszélve arról, hogy az új csomagtérajtó nagyobb nyílást tár fel, így könnyebbé válik a pakolás. Ezzel sikerült még vonzóbbá varázsolnunk a kupét, miközben tudatosan megőriztük az immár ikonná vált GT86 letisztult stílusát.” - teszi hozzá Hogios.