DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Jön a következő - Új ügyfeleket szólított meg a GT86

A leginkább innovatív műszaki megoldásairól, környezetbarát technológiáiról ismert Toyota számára új ügyfelek széles körét szólította meg a néhány évvel ezelőtt bemutatott GT86 sportkupé. A világ legnagyobb autógyártója a sportautó átütő sikere által ösztönözve így nem csupán a modell új generációját mutatja be a közeljövőben, de már idén ősszel hasonlóan izgalmas formavilágot képviselő új SUV kupéval támad.

Az utóbbi években a Toyota a merész formavilágot képviselő illetve nagyteljesítményű modelleket megtartotta prémium márkája, az elmúlt időszakban szintén dinamikusan növekedő Lexus számára, néhány évvel ezelőtt bemutatott sportkupéja, a GT86 látványos sikere ugyanakkor arra ösztönözte az autógyártót, hogy hagyományos márkaértékeinek megőrzése mellett új, emocionálisan is megérintő, izgalmas dizájnt képviselő autókkal szólítsa meg a vásárlók minden eddiginél szélesebb körét. A legendás Celica és Supra modellek révén a sportautók területén impozáns örökségre visszatekintő Toyota visszatérését a szegmensbe hihetetlenül pozitív fogadtatás kísérte, mind a szaksajtó, mind a vásárlók és az autókedvelők szélesebb köre részéről.

Toyota_GT_86_jelenlegi_modell_1



„A felmérések szerint azok közül, akik ismerik a Toyota GT86-os sportkupét, közel kétszer annyian vélekednek úgy, hogy a vállalat stílusos, egyedi karakterrel rendelkező autókat gyárt, és növekedésben van, mint a modellt nem ismerők körében, és mintegy ötödével többen vannak, akik úgy gondolják, hogy a márka jó vezetési élményt kínáló autókat, jó teljesítményautókat és megbízható autókat kínál.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota hazai PR kommunikációs tevékenységéért felelős vezetője.

„Mindez világosan mutatja, hogy míg a vásárlók elismerik és értékelik, vásárlási döntéseikkel pedig honorálják a Toyota által a forradalmi, környezetbarát és üzemanyaghatékony technológiák fejlesztése, és az innovatív műszaki megoldások terén tett erőfeszítéseket, azért megdobogtatja a szívüket a merész, látványos formavilág, és az, ha egy gyártó a nagyteljesítményű autók gyártása tekintetében is kimagaslót alkot.” – mutat rá a szakember.

Toyota_C_HR_1

A tény tehát, hogy a világ első és azóta is vezető hybrid gyártójának kínálatában egy nagy teljesítményű, látványos sportautó is helyet kapott, még a híresen környezetbarát, és egyébiránt a világ legértékesebb autómárkájának tartott Toyota márkamegítélésére is kedvező hatással volt, olyan ügyfeleket megszólítva, akik eddig nem feltétlenül számoltak a gyártóval. Különösen érdekes, hogy ezen ügyfelek nagy része maga sem sportautót vezet, és ha autót vásárol, jó eséllyel maga is környezetbarát, alacsony károsanyag-kibocsátású és fogyasztású modellt választ. Erre a kettősségre ad választ a Toyota ősszel a márkakereskedésekbe érkező vadonatúj modellje, a formabontó, kategóriateremtő SUV kupé, a vadonatúj C-HR: a modell úgy lovagolja meg az SUV szegmens robbanásszerűen növekvő népszerűségét, hogy közben sportautószerű, kupés formavilágot kínál, amelyhez elérhető a gyártó eddigi legfejlettebb hybrid technológiája is.

Toyota_Yaris_WRC_1_kicsi

Természetesen a keményvonalas sportautó rajongók sem maradnak hoppon: a Toyota a jövő évben a Yaris WRC-vel visszatér a Rally Világbajnokságba, míg az idei New York-i Autószalonon leleplezte a GT86 legújabb generációját, amely év végén/jövő év elején érkezhet a hazai márkakereskedésekbe. A Toyota sportautója még agresszívabb formatervet kapott, a nagyméretű központi légbeömlő nyílás kihangsúlyozza az autó alacsony, széles kiállását. Ezt erősíti a módosított formaterv: átrajzolták a LED-es fényszórókat és irányjelzőket, új a ködfényszóró kerete, módosult a lökhárító. Hátul mostantól LED-es hátsó lámpákat találunk, megújult a lökhárító rajzolata. A könnyűfém keréktárcsák új, csavart küllős kialakításúak. Az utastérben számottevően javult az érzékelhető minőség; új opció a bőr-Alcantara üléskárpit, és a hozzá tartozó, nyersbőrrel borított műszerfal. Ugyanezek a friss, puha tapintású anyagok köszönnek vissza az ajtókárpiton. A vezető új anyagból készült, ezüstszínű öltésekkel varrott ülőfelületnek örvendhet, az audio kezelőszervekkel felszerelt, sportos kormánykerék közepét a 86 logó díszíti. A Toyota mérnökei tovább tökéletesítették a GT86 eleve legendás menetdinamikáját. Új futómű-beállítást alkalmaztak: módosították a lengéscsillapítók hangolását, és megváltoztatták a rugórátát, így az autó könnyebben irányítható, és az eddigieknél is kezesebben vált irányt, ami még élvezetesebb vezethetőséget eredményez. A GT86 piacra lépése óta a Toyota számos motorsport-programjának adott életet. A Toyota Motorsports GmbH (TMG) két verseny-változatot is kifejlesztett: a GT86 CS-R3 egy hátsókerék-hajtású rali versenyautó, míg a GT86 CS-Cup kifejezetten a legendás nürburgringi Nordschleife-re született.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: