A Ford mérnökei finomhangolták a négy- és ötajtós, valamint kombi változatban kapható Mondeo, az S-MAX sportos egyterű és a Galaxy személyszállító 150 és 180 lóerős, hatfokozatú PowerShift automata váltóval és elsőkerék hajtással kínált 2,0 literes TDCi dízelmotorjainak vezérlő szoftverét, így az erőforrások CO₂-kibocsátása akár 7 százalékkal csökkent.*
A Mondeo, S-MAX, Galaxy és Mustang modellekhez mostantól megrendelhető a még könnyebben használható SYNC 3 kommunikációs rendszer is. A technológia az idei év későbbi szakaszában a vadonatúj Ford Edge SUV kínálatában is megjelenik.
A kulcs nélküli nyitás technológiája – amely automatikusan nyitja és zárja a központi zárat, ha a kulcs az autó közelében van – immár alapáras a Mondeo, az S-MAX és a Galaxy modellek Titanium felszereltségeinél.
“A 2,0 literes TDCi PowerShift hajtáslánc élvezetes teljesítménye, alacsony üzemanyag-fogyasztása és vezetési élménye igen népszerű vásárlóink körében, akik mostantól még alacsonyabb üzemeltetési költségre számíthatnak,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. A SYNC 3 segítségével az autósok könnyedén összekapcsolhatják okostelefonjukat az autó fedélzeti rendszerével, így menet közben egyszerű hangutasításokkal indíthatnak telefonhívásokat, válaszolhatnak a szöveges üzenetekre, és kezelhetik kedvenc alkalmazásaikat.”
Tovább javított üzemanyag-fogyasztás
A Ford mérnökei folyamatosan finom hangolják a szoftvert, amely az üzemanyag-ellátást és az égést vezérli a Ford Mondeo 150 és 180 lóerős, 2,0 literes TDCi dízelmotorjaiban, így a PowerShift automata sebességváltóval szerelt, elsőkerékhajtású modellek üzemanyag-fogyasztása immár csupán 4,6 l/100 km, CO₂-kibocsátásuk pedig 5 g/km-rel 120 g/km értékre csökkent.
Az S-MAX modellek üzemanyag-fogyasztása ugyanezzel a hajtáslánccal immár csupán 5,0 l/100 km, CO₂-kibocsátásuk pedig 10 g/km-rel 129 g/km értékre csökkent.
A Galaxy modellek üzemanyag-fogyasztása ugyanezzel a hajtáslánccal immár csupán 5,2 l/100 km, CO₂-kibocsátásuk pedig 5 g/km-rel 134 g/km értékre csökkent.
A változó geometriájú turbótöltővel felszerelt, és tovább tökéletesített 2,0 literes TDCi dízelmotorban a mérnökök áttervezték a motorblokkot, új hengerfejet és üzemanyag-befecskendező rendszert terveztek, s az emisszió további csökkentése érdekében a motort felszerelték a Ford új NOX-szűrőjével.
A Ford új, kettős turbófeltöltésű 2,0 literes TDCi dízele a Mondeo, az S-MAX és a Galaxy kínálatában is megjelenik. Az erőforrás 210 lóerős teljesítményt és 450 Nm forgatónyomatékot ad le, ami már 2000 1/perc fordulatszámnál rendelkezésre áll. A benzinmotorok listáján szerepel a Ford új, üzemanyag-takarékos 160 lóerős, 1,5 literes EcoBoost motorja és a 250 lóerős, 2,0 literes EcoBoost blokk is.
Kifinomult technológia
A Ford Mondeo, S-MAX és Galaxy modellekhez – akárcsak a Ford Mustanghoz – mostantól megrendelhető a Ford új SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszere.
A SYNC 3 gyorsabban és egyszerűbb parancsokkal működik, emellett pedig további nyelveket kínál.
A SYNC 3 újratervezett 8 colos érintőképernyője immár a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető. Az iPhone-tulajdonosok aktiválhatják az Apple CarPlay rendszert, az Android™ felhasználók pedig az Android Auto™ rendszert, amelyek kezelőfelülete kifejezetten e két okostelefon-típusra épül, és amelyek szoftvere WiFi-kapcsolaton keresztül frissíthető.
A SYNC 3 szolgáltatásai közé tartozik a SYNC AppLink is; ennek segítségével az autósok menet közben hangvezérléssel is kezelhetik okostelefonos alkalmazásaikat, amelyek közt most először érhetők el a következők:
- MyBoxMan – egy csomagküldő- és kiszállító platform
- HearMeOut – egy közösségi hálózat, ahol a felhasználó és barátai hallhatják egymás beszélgetését
- AccuWeather – ennek segítségével a felhasználók az időjárási viszonyoknak megfelelően tervezhetik meg és időzíthetik útjaikat
- Cadena SER – ennek révén a felhasználók hallgathatják a Cadena SER rádióadó programjait
- Los 40 Principales – egy zenei rádióhálózat
„Akár a szokásos reggeli capuccinóról vagy az utazás költségének csomagszállításból történő fedezéséről legyen szó, a SYNC 3 innovatív, új megoldásai rengeteg dologban segíthetnek,” mondta el Christof Kellerwessel, a Ford Európa elektronikus és elektromos rendszereit tervező részlegének főmérnöke. „A modern okostelefonok kiegészítéseként az intuitív érintőképernyővel rendelkező SYNC 3 még több szóbeli utasítást ért meg, emellett pedig gyorsabb és könnyebben olvasható grafikus interfésszel láttuk el.”
A Ford kulcs nélküli nyitás technológiája – amely automatikusan nyitja és zárja a központi zárat, miközben az autósnak elő sem kell vennie a kulcsot a zsebéből vagy a táskájából – immár alapáras a Mondeo, az S-MAX és a Galaxy modellek Titanium felszereltségeinél. Májusban a Ford 22 európai piacán** 5 százalékponttal (36-ról 41 százalékra) nőtt a Titanium felszereltségű modellek eladása.