A Toyota C-HR alapvető formai jegyeiben különösen keveset változott azokhoz a tanulmányautókhoz képest, amelyek a közönség kedvencének számítottak a 2014-es Párizsi, illetve 2015-ös Frankfurti Autószalonon. A modell kupészerű vonásai a formatervezők azon elhatározását tükrözik, hogy a Toyota modellkínálatán belül egyedülálló arculatot teremtsenek, egyben vadonatúj irányt állít fel a középkategóriás szabadidőjárművek piacán.
A C-HR révén a Toyota egy egyértelműen behatárolható, különleges ügyfélcsoportot szólít meg. A döntéseiket elsősorban érzelmi alapon meghozó vásárlók egyedi karakterre vágynak, és elsőként kívánják megtapasztalni az új élményeket, új termékeket. A stílus és a minőség elsődleges szempont minden termékválasztásuk során, autójukra pedig személyiségük kiterjesztéseként tekintenek.
Az ezen ügyfélcsoporttal folytatott találkozókon szerzett tapasztalatok alapján Hiroyuki Koba, a C-HR projekt főmérnöke a fejlesztési folyamat minden fázisában ezekre az elvárásokra összpontosított, a formaterv és az érzékelhető minőség terén a lehető legmagasabbra helyezve a mércét.
A Toyota C-HR egyedülálló karaktere jól tükrözi azt a rugalmasságot, amelyet a TNGA (Toyota új globális platform) a formatervezés, a hajtáslánc-fejlesztés és a menetdinamika terén ad a fejlesztőknek, lehetővé téve, hogy az egyre sablonosabbá váló crossover szegmensben vadonatúj, friss értelmezésben kínálják terméküket.
A modell európai előértékesítése szeptemberben veszi kezdetét, az első ügyfelek még az év vége előtt átvehetik autójukat. Az Auris TS és a RAV4 közé pozicionált C-HR tervezett éves európai eladásai meghaladják a 100 ezer darabot.