DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Egyéb

Eltömődött a részecskeszűrő? Kimossuk gőzborotvával!

Mennyire veszélyes sufni műhelybe adni autónkat probléma esetén? Nagyjából, mintha orvosi diploma nélküli fogorvoshoz járnánk lyukas foggal. Persze ő is szerez fogászati eszközöket, valahogy betömi a fogunkat, ha kell ki is húzza, de, ha összezárjuk fogsorunkat, mindig érezni fogjuk, hogy valami nincs rendben.

Pontosan így van ez a sufnik esetében is, akik fúrnak, faragnak, kísérletezgetnek, s ha szerencséjük, szerencsénk van, megoldják a problémát. Sok esetben azonban nem sikerül nekik, s ekkor általában a márkaszerviz a megoldás: a hibásan felmért, majd rosszul összetákolt autókon csak a profi műhelyek tudnak segíteni. Mivel rengeteg ilyen esetről számolnak be a márkaszervizek, újabb és újabb hasonló esetet mutatunk majd be azzal a céllal, hogy érzékeltessük: kockázatos "sufniban" javíttatni gépkocsinkat.

markaszerviz



Az első történetben egy 2010-es évjáratú, közös-nyomócsöves dízel KIA szerepel. A panaszok alapján a részecskeszűrő (DPF) visszajelző lámpa villogott, de a tulaj különösebb problémát nem tapasztalt az autóval kapcsolatban. Ennek ellenére bement a legközelebbi helyi magánszervizbe és ott kért segítséget. A szerviz tanácsára az ügyfél kitisztíttatta a részecskeszűrőt, majd elindult vele Budapestre (a DPF lámpa továbbra is világított, de azt mondták neki, majd az autópályán elalszik). Húsz kilométernyi út megtétele után az autó erőtlenebb lett és kigyulladt a motor hibakód lámpa is. Ekkor már nem volt mit tenni, márkaszervizhez fordult a reménytelen helyzetben lévő ügyfél, ahol a műszeres átvizsgálás során kiderült, hogy a sufni műhely javítás címén úgy átmosta gőzborotvával a részecskeszűrőt, hogy az használhatatlanná vált. A vizsgálat arra is rámutatott, hogy először csak az olajcsere miatt kezdett villogni a figyelmeztető (DPF) lámpa, a többi hibakód később került az autó hibatárolójába. A márkaszervizben elvégzett részecskeszűrő- és olajcsere után az autó megbízhatóan működött tovább.

Ez mindössze csak egy eset a számtalan történetből, amit a szakértelem hiánya okozott egy-egy rossz megoldással az autótulajdonosnak. A márkaszervizek idős autókra vonatkozó ajánlatai manapság kedvező feltételeket biztosítanak a javítások során, így érdemes ajánlatot kérni a hivatalos szervizektől is, mielőtt bizonytalan kezekbe adnánk féltve őrzött gépjárművünket.

Az "Értünk hozzá" kampányról

Tizenkilenc MGE tagvállalat (30 márka képviseletében) úgy gondolta, szakmai összefogásra van szükség annak érdekében, hogy a márkaszervizek által képviselt valós értékek kerüljenek a köztudatba. A márkaszervizek garantálják a gépjármű biztonságát, garanciát adnak munkájukra és a beépített eredeti gyári alkatrészekre. A résztvevő márkák egy közérdekű tájékoztató kampányt folytatnak, amelynek részeként létrehozták a www.ertunkhozza.hu honlapot, hogy bemutassák azokat a valós és hiteles értékeket, amelyeket a márkaszervizek képviselnek, és amelyek fontosak valamennyi autós és közlekedés biztonsága számára.

Az Értünk Hozzá kampány márkái: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Citroën, FIAT, FIAT Professional, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi Motors, Opel, Peugeot, Porsche, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volkswagen Haszonjárművek, Volvo.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: