DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Európában a legütősebb Fiesta izomautó

A Ford a Fiesta gyártásának 40. évfordulója alkalmából idén bemutatja az új Ford Fiesta ST200 modellt, minden idők legerősebb sorozatgyártású Fiestáját. Az autó különlegesen kalibrált 1,6 literes EcoBoost benzinmotorja 10 százalékkal több teljesítményt (200 LE) és 20 százalékkal több forgatónyomatékot (290 Nm) ad le.

A Ford Fiesta ST200 6,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra, s az új modell vezetési élményét tovább fokozza, hogy az autó a magasabb sebességfokozatokban is erőteljesebben gyorsul. A Fiesta ST200 továbbfejlesztett futóműve és kormányműve még magasabb szintre emeli az autó menetdinamikáját és rugózási kényelmét.

Ford_FiestaST200_01



Az exkluzív felszereltséggel (többek közt egyedi Storm Grey fényezéssel, matt fekete könnyűfém keréktárcsákkal és különleges utastéri elemekkel) kínált új izomautó gyártása júniusban kezdődik, és a vásárlók kevéssel ezt követően már meg is kapják autójukat.

“A Fiesta ST nemcsak a tulajdonosok, hanem a kritikusok kedvence is – az ST200 változat pedig még több erővel és teljesítménnyel kápráztatja el vezetőit,” mondta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Azt hiszem, a jövő egyik klasszikusát sikerült megalkotnunk.”

Díjnyertes teljesítmény – még tökéletesebb formában

A Fiesta ST200 még magasabb szintre emeli a számos díjat elnyert Fiesta ST legendás vezetési élményét.

Ford_FiestaST200_08

Az új modell 1,6 literes EcoBoost motorja az átkalibrálásnak köszönhetően immár 200 lóerős – ez a 20 évvel ezelőtti Fiesta XR2 teljesítményének duplája – és 290 Nm-es, vagyis 15 lóerővel és 30 newtonméterrel lett erősebb, és akár 20 másodpercig is képes ideiglenes túltöltéssel működni.

A mérnökök rövidebbre méretezték a Fiesta ST eredetileg 3,82-es végáttételét (az új érték 4,06), így az autó a magasabb sebességfokozatokban is fürgébben gyorsít: negyedik sebességfokozatban 5,2 másodperc alatt gyorsul 50-100 km/órára, a végsebesség pedig 230 km/óra.

A Fiesta ST200 megkapta a Fiesta ST nemrégiben tökéletesített futóművét és Elektronikus Szervokormányát (EPAS), amelyek jobb rugózási komfortot és menetdinamikát kínálnak. A hátsó csatolt lengőkar 27 százalékkal merevebb lett, az első stabilizátorrúd átmérője pedig a korábbi 19-ről 21 mm-re nőtt, hogy megfeleljen az új lengéscsillapító-specifikációnak, ami jobb ütéselnyelési képességet biztosít. Akárcsak a Fiesta ST, az új ST200 is 15 mm-rel “mélyebben ül”, mint a standard Fiesta-modellek.

“Gokartos irányíthatóságával és erős motorjával a Fiesta ST lenyűgözte a nagy teljesítményű autók rajongóit,” mondta el Darren Palmer, a Ford Európa kisautó-termékcsaládjának igazgatója. “Az új Fiesta ST200 futóműve most még magabiztosabb és uralhatóbb, ugyanakkor személyautós kényelmet kínál.”

Ford_FiestaST200_02

A mérnökök tovább tökéletesítették a kormánymű ST-specifikációjú, 13,69:1 arányú áttételezését, a rövidebb irányítókart és a módosított kormánycsuklót, így a szerkezet jobb kormányérzetet biztosít, középállásban pedig javult a visszajelzés.

A Fiesta ST200 menetdinamikáját még magasabb szintre emeli a Továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás (eTVC) és a 3 üzemmódba kapcsolható Elektronikus Stabilitásprogram alkalmazása. Az eTVC rendszer a kanyarodás során fékerőt bocsát az ívbelső első kerekére, javítva ezzel az úttartást, és a sebesség csökkentése nélkül mérsékelve az alulkormányzottságot. Háromféle beállításának köszönhetően az ESC teljes egészében beavatkozhat a jármű vezérlésébe, illetve a működése korlátok közé szorítható, vagy akár teljesen ki is kapcsolható.

Az optimális fékhatásról 278 mm-es első és 253 mm-es hátsó tárcsafék gondoskodik, valamint egy, a standard Fiestákénál nagyobb tandem főfékhenger.

Az autó magabiztos irányíthatóságához az 1,6 literes EcoBoost blokk csekély tömege is hozzájárul. Az erőforrás modern technológiái – a turbótöltés, a nagy nyomású üzemanyag-befecskendezés és a kettős független változó szelepvezérlés – kiemelkedő teljesítményt biztosítanak, miközben az autó üzemanyag-fogyasztása csupán 6,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 140 g/km.*

Exkluzív dizájn és felszereltség

Az ST200 merész és különleges dizájn-megoldásai közt szerepel az exkluzív Storm Grey fényezés, valamint a látványos, 17 colos ST könnyűfém keréktárcsák, amelyeknek matt fekete fényezését hatásosan hangsúlyozza ki a polírozott perem.

A Fiesta ST200 modellek vörösre festett féknyergekkel készülnek, valamint méhsejt-mintázatú, trapéz alakú ST-hűtőráccsal, dinamikus formavilágú első légterelővel és oldalsó szoknyákkal, a karosszéria színére fényezett hátsó diffúzorral és nagyméretű hátsó tetőlégterelővel.

Az utastér felszereltsége is gazdag: a Recaro sportülések faszén-árnyalatú részleges bőrkárpitozását ezüstszínű öltések díszítik, valamint ezüstszínű motívumok, amelyek a biztonsági öveken is megjelennek. A megvilágított küszöbdíszléceken az ST200 embléma látható. Karbonszálas dekorációs elemek, könnyűfém pedálok, könnyűfém váltókar és ST-stílusú kormánykerék teszi teljessé a kabin összképét, aminek hangulatát a sötét anyagok és az ezüstszínű díszítések izgalmas kontrasztja alapozza meg.

FordFiestaST200_03

Az autó kifinomult technológiákat kínál:

- SYNC hangvezérlésű kommunikációs és szórakoztató rendszer 5 colos képernyővel

- LED nappali menetfénnyel kiegészített fényszórók a karakteres megjelenésért

- A Sound Symposer rendszer a legvonzóbb motorhangokat átvezeti az utastérbe, hogy lelkesítő akusztikai aláfestéssel gazdagítsa a vezetési élményt

- A MyKey rendszer segítségével a tulajdonos korlátozhatja a végsebességet és az audio maximális hangerejét, valamint megakadályozhatja a biztonsági berendezések kikapcsolását, ha másnak adja oda az autóját

A 2013-ban bemutatott Fiesta ST modellt 1,6 literes EcoBoost benzinmotor hajtja, amelynek teljesítménye 182 LE, forgatónyomatéka pedig 240 Nm. Az autó rövid időn belül Európa legnépszerűbb izomautója lett, és már piacra lépésének első évében több mint 20 díjat gyűjtött be világszerte. Napjainkig a Ford mintegy 30.000 Fiesta ST-t értékesített Európában.

A Ford 40 évvel azt követően mutatja be az ST200 modellt, hogy a legelső Fiesta 1976-ban legördült a gyártósorról.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: