A modellcsalád három felszereltségi szintből (Giulia, Super és Quadrifoglio), valamint hatféle hajtáslánc-kombinációból áll: 2,2 literes dízelmotor 136, 150 vagy 180 lóerős teljesítménnyel, hatfokozatú kézi kapcsolású vagy nyolcfokozatú automata sebességváltóval; valamint egy 510 lóerős, 2,9 literes V6 Biturbo benzinmotor hatfokozatú kézi sebességváltóval. Az új Giulia hátsókerékhajtást kapott: a legendás Alfa Romeo hamisítatlan hagyományai előtt tisztelgő megoldás kiemelkedő menetdinamikai képességeket, valamint élvezetes vezethetőséget kínál.
A Giulia további különlegességei között említhetjük a két tengely közötti, kiemelkedően kedvező tömegelosztást, az exkluzív AlfaLink technológiát alkalmazó, kifinomult felfüggesztést, valamint a piac legközvetlenebb kormányművét. Emellett az új Alfa Romeo modell a kiemelkedő motorteljesítmény és az ultra csekély tömegű anyagok (pl. szénszálas anyagok, alumínium, alumínium kompozitok és műanyag) bőséges alkalmazása révén a legkiválóbb tömeg/teljesítmény aránnyal (Quadrifoglio kivitelben kevesebb mint 3) büszkélkedhet.
Az Alfa Romeo hagyományaihoz híven az új Giulia egyedülálló műszaki megoldásokkal büszkélkedhet. Az átlagosnál kifinomultabb jellemzők között említést érdemel a féktávolságot jelentősen lerövidítő - fékút 100 km/óráról 38,5 méter a Giulia, és 32 méter a Quadrifoglio kivitel esetében - integrált fékrendszer (IBS), valamint a kivételes komfortot biztosító aktív felfüggesztés. A Quadrifoglio kivitel kiváltsága a nyomatékvektor szabályozási rendszer, amely kivételes hatékonysággal osztja meg a hajtóerőt a két hátsó kerék között, míg az aktív első légterelő nagy sebességnél aktívan szabályozza a leszorítóerőt.
Ami a dizájnt illeti, az új Giulia jellegzetesen olasz formaterve érzékletesen jelenik meg a műszaki alapok által meghatározott remek arányérzékben, a kifinomult egyszerűségben, valamint a kívül és belül egyaránt érvényesülő, kiváló minőségű kidolgozásban. Az új Giulia külső kialakítása szoborszerű; egy ugrani készülő nagymacskára emlékeztet. A letisztult, lényegre szorítkozó belső kialakítás minden elemével a vezetőt szolgálja, és tökéletesen illeszkedik köré.