DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Modern anyukáknak köszönhető szabadidőautók

2005 óta négyszeresére nőtt Európában az SUV-k értékesítése, és e modellek népszerűségének köszönhetően a növekedés tovább folytatódik, méghozzá néhány, meglepőnek tűnő vásárlói csoport színre lépésével – derült ki egy nemrégiben elvégzett felmérésből.

Úgy tűnik, hogy az SUV-k nem csupán a síelés megszállottjai és a természetrajongók körében népszerűek, hanem a kisgyermekes “Modern Anyukák”, a 17-34 éves “Ezredfordulós Nemzedék”, valamint a fiatalos életvitelű “Fantasztikus Ötvenesek” között is.

Ford2016_SUV-Family_Millenials_11



A “Modern Anyukák” közel egyharmada, az “Ezredfordulósok” egynegyede és a “Fantasztikus Ötvenesek” egyötöde fontolgatja, hogy következő autója egy SUV lesz – derült ki egy új, a Ford Motor Company által finanszírozott felmérésből, amelyben 5.000 francia, német, olasz és brit embert kérdeztek meg, akiknek jelenleg is van autójuk, illetve a következő 12 hónap során autóvásárlást terveznek.**

A Ford az új Ford Edge SUV müncheni össz-európai bemutatóján tette közzé a felmérés eredményét.

“Az elmúlt egy évtized során az SUV-szegmens egy szinte marginális kategóriából az egyik legjelentősebb trenddé nőtte ki magát Európában,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Ennek oka, hogy az SUV-k vonzerejére férfiak és nők, fiatalok és idősebbek egyaránt fogékonnyá váltak.”

Ford2016_SUV-Family_Millenials_01

A felmérés arra is rávilágít, hogy az SUV-k megítélése látványosan megváltozott. A megkérdezettek 82 százaléka szerint az SUV-k többé már nem számítanak luxusautónak, és az elmúlt öt évben sokkal takarékosabbá és környezetbarátabbá váltak. Szinte mindenki tudatában volt annak, hogy az SUV-k ma már rengeteg méretben és sokféle felszereltséggel kaphatók.

“A most érkező, gazdagon felszerelt, vadonatúj Edge modellel, valamint a közepes méretű Kugával és a kompakt EcoSport modellel SUV-palettánk immár háromtagúra bővült, így kínálatunkban mindenki megtalálhatja a neki megfelelő autót,” tette hozzá de Waard. “Arra számítunk, hogy idén 200.000 SUV-t értékesítünk Európában, ami 200 százalékos növekedést jelent a 2013-as eredményekhez képest.”

2005-ben az Európában eladott autóknak még csupán 6 százaléka volt SUV, ám ez az arány 2015-re elérte a 23 százalékot.* Az iparág értékesítési adatai elemző IHS intézet szerint ez az arány 2020-ra várhatóan 27 százalékra nő.

A felmérés szerint az SUV-k erényei egyre értékesebbnek tűnnek az autóvásárlók szemében. A megkérdezettek 82 százaléka úgy nyilatkozott, hogy családja biztonsága egyre fontosabb, és 52 százalékuk ezt leginkább egy SUV képességeivel párosítja. 78 százalékuk egyre fontosabbnak tartja, hogy egy autó a rossz időjárási körülmények közt is megfelelően használható legyen, és 57 százalék szerint erre az SUV-k a leginkább alkalmasak.

A “Modern Anyukák” számára a praktikus szempontok legalább olyan lényegesek, mint a stílus:

- 91 százalékuk szerint egyre fontosabb, hogy egy autó biztonságot nyújtson a család számára, és 59 százalékuk ezt leginkább egy SUV képességeivel párosítja

- Több mint 80 százalékuk szerint egyre fontosabb, hogy egy autó a rossz időjárási körülmények és a kedvezőtlen útviszonyok közt is jól használható legyen, és 63 százalék szerint erre az SUV-k a leginkább alkalmasak

- 56 százalékuk úgy vélekedik, hogy egyre fontosabb egy autó mutatós külseje és stílusa, és 48 százalékuk szerint ez leginkább az SUV-kre igaz

Ford2016_SUV-Family_Millenials_06

Az “Ezredfordulós Nemzedék” szemében egy SUV a siker szimbóluma:

- 47 százalék számára az elmúlt években egyre fontosabbá vált, hogy olyan autójuk legyen, amivel szívesen jelennek meg, és 37 százalékuk szerint ez leginkább az SUV-kre igaz

- 45 százalék számára az elmúlt években egyre fontosabbá vált, hogy autójuk vonzó és dögös legyen, és 35 százalékuk szerint ez leginkább az SUV-modellekről mondható el

- 36 százalék számára az elmúlt években egyre fontosabbá vált autójuk nagy teljesítménye, és 45 százalékuk ezt leginkább egy SUV képességeivel párosítja

Ford2016_SUV-Family_Millenials_04

Az ötvenes éveiben járó korosztályra egyre inkább jellemző az aktív életvitel, és e “Fantasztikus Ötvenesek” mindezt a modern SUV-k tulajdonságaival párosítják:

- Az 50-59 évesek 81 százaléka számára az elmúlt években egyre fontosabbá vált a magas üléspozíció, és 65 százalékuk szerint ezt leginkább egy SUV-modelltől kaphatják meg

- 63 százalékuk számára egyre fontosabb, hogy autójukkal oda mehessenek, ahová csak akarnak – a városban vagy vidéken egyaránt –, és 54 százalékuk szerint erre leginkább egy SUV alkalmas

- 44 százalékuk szerint egyre fontosabb, hogy autójuk jól passzoljon az aktív életstílushoz, és 44 százalékuk ezt leginkább egy SUV képességeivel párosítja

“Egy SUV mindenki számára beválik, mivel ‘mindent egyben’ megoldást kínál, akárcsak egy okostelefon, amiben kamera, médialejátszó és zseblámpa is van. Egy SUV tökéletes társ a hétvégi kalandozásokhoz, stílusos és praktikus eszköz a gyerekek iskolába szállításához, és remek kilátást biztosít a forgalomban,” fogalmazott de Waard.

A felmérés szerint Európában az olasz (31 százalék) és a brit (28 százalék) vásárlók esetében a legvalószínűbb, hogy következő autójuk egy SUV lesz.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: