„Az új BeeZero autómegosztó szolgálat úttörő szerepet játszik a fenntartható mobilitás népszerűsítése terén.” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „A Hyundai ix35 Fuel Cell típust alkalmazó BeeZero szolgáltatás nem csupán a legelső olyan autómegosztó rendszer, amely hidrogén üzemű, helyi károsanyag-kibocsátástól mentes járműveket alkalmaz, de kényelmes és megbízható közlekedési megoldást kínál a felhasználók mindennapi igényeire.”
„Várakozásaink szerint a flotta mindennapos üzemeltetése értékes információkkal szolgálhat számunkra, amelyek alapján tovább tökéletesíthetjük hidrogén technológiáinkat, és elősegíti a hidrogéntöltő infrastruktúra fejlesztését.” – mondta Dr. Christian Bruch, a Linde AG igazgató tanácsának tagja. „A BeeZero két, napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvendő közlekedési trendet – az autómegosztást és a zéró emissziót – ötvözi, és potenciális felhasználók minden eddiginél szélesebb körével ismerteti meg az üzemanyagcellás technológia előnyeit.”
600 kilométer egyetlen tankolással
A BeeZero autómegosztó szolgáltatás zónás alapon üzemel majd. Az ötven darab ix35 Fuel Cell gépkocsiból álló flotta München városközpontjában, valamint Schwabing, Haidhausen, Au és Glockenbachviertel térségében lesz elérhető. Akárcsak a hagyományos autómegosztó szolgálatok esetében, a járművek itt is könnyen és egyszerűen foglalhatók online vagy okostelefonos alkalmazáson keresztül.
A Hyundai ix35 Fuel Cell egyetlen feltöltéssel mintegy 600 kilométert képes megtenni, így nem csak a város határain belül használható, de hosszabb utazásokra is ideális jármű: a felhasználók eljuthatnak vele például a bajorországi tavakhoz vagy a hegyekbe. A BeeZero fenntartható gyártási folyamatból származó hidrogén üzemanyagot használ, így teljesen szénsemleges.
Az elektromos közlekedés élharcosa
A Hyundai ix35 Fuel Cell a világ legelső sorozatgyártású, kereskedelmi forgalomban elérhető üzemanyagcellás gépjárműve (FCEV). Jelenleg Európa 13 országában több mint 250 darab Hyundai ix35 Fuel Cell szabadidőjármű teljesít szolgálatot. Ez több mint az összes többi autógyártó által forgalomba állított üzemanyagcellás gépkocsi együttesen. Ráadásul az idei évben bevezetésre kerülő IONIQ személyében a Hyundai a világon elsőként kínál olyan gépkocsit, amely elektromos, hálózatról tölthető hibrid, és hagyományos hibrid hajtáslánccal is elérhető.
„Az elektromos ix35 Fuel Cell típussal, valamint a világszerte forgalmazott, számos hibrid és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellünkkel a Hyundai Motor úttörő szerepet tölt be az elektromos hajtásláncok bevezetése terén.” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „Most, az IONIQ bevezetésével pedig a Hyundai Motor az egyetlen olyan autógyártó a világon, amely egyszerre kínál ügyfeleinek sorozatgyártású hibrid, elektromos, hálózatról tölthető hibrid és hidrogén üzemanyagcellás gépkocsit, ezáltal bárki számára elérhetővé téve a csekély vagy zéró károsanyag-kibocsátású közlekedést.”
„Hidrogén az innovatív járműveknek” projekt (HyFIVE)
Az ix35 Fuel Cell modellek egy részének forgalomba állítását a HyFIVE járműprojekt tette lehetővé. A HyFive projektet az a köz- és magánegyüttműködésből (PPP) létrejött Üzemanyagcella és hidrogén közös vállalkozás (FCH JU) finanszírozza, amelyet az üzemanyagcellás és hidrogén alapú energetikai technológiák európai kutatásának, műszaki fejlesztésének és demonstrációjának (RTD) támogatására hívtak életre.