DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Egyéb

350-nél is úton tart az új Continental abroncs

A SportContact 6 a Continental új nagyteljesítményű szupersport abroncsa, amelynek kezelhetősége, kormányzási pontossága és nagysebességű stabilitása egyaránt jelentősen javult az előd modellhez képest.

A kiemelkedő, egyes tulajdonságok esetében akár 14%-os fejlődés elérése érdekében a Continental mérnökei teljesen átdolgozták a futófelület anyagának kémiai összetételét, a futófelületi mintázatot, valamint az abroncs szerkezeti felépítését is.

Continental_SportContact_6_Szene_3__resize



Különleges keverék a maximális tapadás érdekében

Az új SportContact 6 kiemelkedő teljesítményének egyik titka a Continental vegyészmérnökei által ismét továbbfejlesztett Black Chilli gumikeverék. A SportContact 6 esetében két tényező biztosít optimális tapadást még a legextrémebb határhelyzetekben is: maga az alapanyag-keverék, amit arra optimalizáltak, hogy minden parányi rést kitöltve a lehető legjobban idomuljon az útfelület apró egyenetlenségeihez, valamint az alapanyag-keverék és az útfelület között létrejövő ideiglenes kémiai kötések, amelyek nanoszkopikus tapadókorongokként biztosítják a kimagasló erőátvitelt. Ennek a két tulajdonságának köszönhetően a Continental SportContact 6 minden irányban a tapadás maximumát nyújtja, fékezéskor és kanyarban ugyanúgy, mint gyorsításkor vizes vagy száraz útfelületen.

Egymást támasztó mintázati blokkok a tökéletes kezelhetőségért

Az új abroncs kiemelkedően pontos irányíthatóságát és a villámgyors kormányreakciókat a Continental mérnökei által kifejlesztett új, az optimális erőátadást támogató erővektor-technológia szolgálja. Ez a megoldás különböző mintázati elemeket alkalmaz a futófelület belső, külső és középső részén. Az abroncs méretétől függően három vagy négy középső borda, valamint a belső oldali vállrész felel a keresztirányú erőátvitel maximalizálásáért, késlekedés nélkül közvetítve a kormányzási parancsokat az aszfaltra. Mivel kanyarodáskor a külső váll a belső oldalnál nagyobb erőhatásoknak van kitéve, a Continental SportContact 6 külső vállblokkjainak széle aszimmetrikus kialakítású. Ez növeli a bordázat stabilitását, és nagyobb erők átvitelére teszi képessé az abroncsot. A külső váll egymástól különböző blokkjai egy egységet alkotnak, ami azt jelenti, hogy a futófelület legszélének nagyobb blokkjai és a második sor kisebb mintázati elemei a mintázat árkaiban össze vannak kapcsolva. Így támogatást nyújtanak egymásnak nagysebességű kanyarodáskor az optimális oldalirányú erőátvitel érdekében.

Continental_SportContact_6_Front_Axle_Prod_resize

Aralon 350: maximális biztonság akár 350 km/h sebességig

Az új Continental SportContact 6 akár 350 km/h sebességig terjedő jóváhagyással rendelkezik. Ezért nem csupán tökéletes fékteljesítményt, kezelhetőséget és iránytartást kell biztosítania, de szerkezeti felépítésének alkalmazkodnia kell az extrém sebességhez és az azzal járó hatalmas centrifugális erők által támasztott követelményekhez is. A Continental mérnökei által kidolgozott, maximális biztonságot nyújtó abroncsszerkezetben jelentős szerepet kap, a kifejezetten a SportContact 6 számára fejlesztett Aralon 350 névre hallgató új innovatív szövet. A két erős aramidszálból és egy rugalmas polimerszálból álló rostokból felépülő, gumiba ágyazott szintetikus szövet toldás nélküli, rendkívül merev övbetétet alkot a futófelület alatt. Ez a komplex, egy pótlólagos acél övbetétnek is beillő struktúra segíti a kerületirányú erők minden körülmények közötti kontroll alatt tartását, és biztonságossá teszi az abroncs használatát egészen 350 km/h sebességig.

Akár 14%-kal jobb teljesítmény

Az új SportContact 6 bemutatásával a Continental ismét jelentős fejlődést tud felmutatni, még a kiváló elődmodellel, a ContiSportContact 5 P-vel összehasonlítva is. Az új szupersport abroncs kormányzási pontossága 14%-kal haladja meg az elődjét, míg kezelhetőségben száraz úton 11%, vizes útfelületen 4% a fejlődés, vizes úton összességében pedig 2 %-kal teljesít jobban a SportContact 6. Mindemellett az új abroncs kopásállósága és kényelme is 7%-kal javult az elődhöz képest.

Körrekord a Nürburgringen, további gyári jóváhagyások a láthatáron

A Continental SportContact 6 19 és 23 col közötti keréktárcsa-átmérővel kapható, összesen 41 különböző méretben. Az újdonságot különösen olyan vérbeli sportautókhoz ajánlja a gyár, mint az Audi R8 és a Porsche 911, valamint olyan egyéb sportos típusokhoz, mint a BMW 5-ös sorozat, vagy a Mercedes AMG modellek, de szerepel a modellkínálatban az elektromos hajtású Tesla Model S számára megfelelő gumiabroncs is. A SportContact 6 még a hivatalos bemutatkozása előtt megszerezte első gyári jóváhagyását; a Honda Civic Type R a Continental új csúcstechnológiás szupersport abroncsait kapja gyári szerelésben, miután ezekkel szerelve futott körrekordot a Nürburgring Nordschleif-en. A Continental az autósok elismerése mellett további gyári jóváhagyásokra is számít. Jelenleg is nagyjából minden harmadik Európában gyártott autót Continental abroncsokkal szerelnek gyárilag.

Continental_SportContact_6_Szene_1__resize

Évi 10%-os növekedés az UHP szegmensben

A Continental várakozásai szerint a jövőben is tovább nő a kereslet a nagyteljesítményű (UHP) abroncsok iránt a piacon. A SportContact 6 elérhető méreteire vonatkoztatva valamivel 10% alatti növekedéssel számol a német abroncsgyártó. A jelenleg is nagyon keresett 17-18 colos méretekben 5% körüli éves növekedés várható a Continental szerint, míg 19 és 23 col között 9%-os piacbővülésre számít a cég. A legjelentősebb növekedést a legnagyobb, 21 colos és afölötti méretek piacán várja a Continental, összességében pedig a UHP abroncspiac jelenlegi darabszámainak közel megkétszereződését jósolják 2020-ig.

SportContact modellsorozat: igazi sikertörténet

Az első nagyteljesítményű ContiSportContact abroncsot 1994-ben dobta piacra a Continental, az akkoriban szokásos 13-20 col közötti méretekben. A modellsorozat hamar kedveltté vált a végfelhasználók mellett a tuningcégek és az autógyártók köreiben is, többek között az Audi, a Porsche, a BMW, a Mercedes, az Abt és a Hartge is a Continental sportabroncsait szerelte csúcsmodelljeire. Az úttörő abroncssorozatot hét év múlva követte a ContiSportContact 2, azóta pedig az egyre gyorsuló fejlesztési ciklusokkal lépést tartva mutatja be az újabb és újabb generációkat a Continental. A SportContact abroncsok kiválóságát a számtalan abroncsteszt-győzelem mellett több mint 250 gyári jóváhagyás is bizonyítja az elmúlt több mint két évtizedből.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: