DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
Egyéb

Íme, egy tető nélküli V10-es ágyúgolyó az Auditól

397 kW (540 LE), 0 - 100 km/h 3,6 másodperc alatt, 318 km/h végsebesség – a V10-es atmoszférikus motorral érkező új Audi R8 Spyder a nyitott autózás élményével együtt kínálja mély benyomást keltő menetteljesítményeit.

Markáns formái és high-end technikái egyaránt jól érzékeltetik a négykarikás márka szakembereinek széles körű tudását és tapasztalatait. Az Audi a 2016-os New York-i Nemzetközi Autószalonon mutatta be új nyitott, nagyteljesítményű sportautóját.

„Közvetlen gázadási reakcióival, pörgős karakterével és utánozhatatlan hangjával ébreszt intenzív érzelmeket az új Audi R8 Spyder 5.2 FSI atmoszférikus motorja” – hangsúlyozta Dr. Ing. Stefan Knirsch, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Új nyitott, nagyteljesítményű sportautónk hangja még R8 Coupé modellünkhöz képest is különlegesebb élménnyel szolgál.”

a161475_medium_resize



Vérbeli Audi – a könnyű vászontető

Az R8 Spyder két hátranyúló „uszonnyal” kiformált, könnyű vászontetővel készül. E különleges alakzatok úgy gondoskodnak a vászon megfeszítéséről, hogy közben – akárcsak a tetőrekesz nagyméretű fedele – harmonikusan illeszkednek a nagyteljesítményű sportkocsi atletikus formavilágába. Az elektromos mozgatású vászontető 50 kilométer/órás tempóig 20-20 másodperc alatt nyitható illetve zárható, míg a hátsó szélvédő a hátsó homlokfalba süllyeszthető. Felhúzott ablakok mellett csupán kismértékű turbulencia jellemzi a levegő karosszéria körüli áramlásait.

Alumínium- és karbonelemek – az új Audi Space Frame

A nyitott kétüléses modell száraz saját tömege 1612 kilogramm. Szilárd vázaként a vegyes anyagfelhasználású, új fejlesztésű Audi Space Frame (ASF) karosszériaszerkezete szolgál, amely alumínium- és szénszál-erősítésű műanyag elemekből épül fel, előbbiek részaránya 79,6 százalék. Az így kialakított térbeli vázat elsősorban a küszöbök, az A-oszlopok és az első szélvédőkeret környezetében erősítették meg az R8 Coupé modellhez képest az Audi mérnökei. Az innovatív gyártástechnológiák alkalmazásával akár tíz százalékkal is csökkent az egyes alkatrészek tömege. Az eredmény pedig olyan nagymerevségű karosszéria, amely mindössze 208 kilogrammot nyom, miközben torziós merevsége több mint 50 százalékkal nőtt.

Vérbeli versenysport-gének – a V10-es aggregát

Az új Audi R8 Spyder V10 számára kettős befecskendezéssel működő, erőteljes középmotorja biztosít illő menetteljesítményeket. Az 5,2 literes, atmoszférikus erőforrást rendkívül érzékeny gázadási reakciók jellemzik. Mélyen zengő hangja – amelyet extrafelszerelésként a fényes fekete végcsövekben záródó sportkipufogó-rendszer erősíthet tovább – mindenkor gondoskodik a libabőrről. A 397 kW (540 LE) teljesítmény és a 6500-as percenkénti fordulatszámnál 540 newtonméter maximális forgatónyomaték a záloga a kiemelkedő menetteljesítményeknek: 0 - 100 km/h gyorsulás csupán 3,6 másodperc alatt és 318 kilométer/óra végsebesség. Fejlett gazdaságosságnövelő műszaki megoldásai, mint például szabadonfutó üzemmód, amelyben az R8 nyitott tengelykacsolóval „vitorlázik”, elődjéhez képest mintegy tíz százalékkal mérséklik üzemanyag-fogyasztását. Az új R8 Spyder így 100 kilométerenként átlagosan 11,7 liter benzint igényel csupán, amihez kilométerenként 277 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul.

Stabilitás és dinamika – a quattro összkerékhajtás

A V10-es erőforrás mögött villámgyors kapcsolások jellemezte, hétfokozatú S tronic sebességváltó dolgozik, amelyet tisztán elektronikus úton (by wire) vezérel a vezető. –A kettős tengelykapcsolós váltómű új fejlesztésű quattro összkerékhajtás felé továbbítja a motor nyomatékát, amely az első tengelynél elhelyezett, elektrohidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsolóval szerelt központi differenciálművet tartalmaz. A nagy továbbított teljesítmények miatt vízhűtésű egység a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően változó mértékben osztja el a motor felől érkező forgatónyomatékot, szélsőséges esetben akár teljes egészében az első vagy a hátsó tengelyre irányítva azt. Intelligens szabályozása az Audi drive select része és a kimondottan dinamikustól a hangsúlyosan kényelmesig négy üzemmódot kínál. Amennyiben a felszereltség a bőrbevonatú R8 Performance kormánykereket is tartalmazza, három további menetprogram – dry, wet és snow – is rendelkezésre áll, mindenkor az adott útviszonyokhoz illeszkedő, még stabilabb és még pontosabb irányíthatósági tulajdonságokat kölcsönözve az R8 Spyder V10 számára.

Középpontban a vezető – a kezelés

A kezelés teljes egészében a vezetőre összpontosít. A kormánykerék multifunkciós és úgynevezett szatellit-gombjaival a vezető anélkül kezelhet minden fontos funkciót, hogy le kellene vennie kezét a volánról, illetve tekintetét az útról. A 12,3 col képátlójú, teljes egészében digitális Audi virtual cockpit igényes háromdimenziós hatású grafikákkal tájékoztat, igény szerint a menetdinamikai adatokat előtérbe helyező, speciális Performance nézetben. Az MMI touch funkcióval kiegészített, intuitív módon kezelhető MMI Navigációs rendszer plusz a szériafelszereltség része, akárcsak a biztonsági övekbe épített heveder-mikrofon, amelyek még kényelmesebbé teszik a menet közbeni beszélgetést és telefonálást. Az MMI-keresés révén, amely javaslatként már közvetlenül beíráskor betűket ajánl fel, gyorsan elérhetők a kívánt tartalmak.

Széles paletta – infotainment és Audi connect

Az Audi smartphone interface formájában új technika jelenik meg az R8 Spyder fedélzetén, amellyel az okostelefonok kívánt tartalma az Audi virtual cockpit felületén jeleníthető meg. Az év közepétől ez az opció az R8 Coupé modellhez is elérhető lesz. Kívánságra az Audi phone box is rendelkezésre áll, amelyben a mobiltelefon a jármű antennájára csatlakozhat és induktív töltése is megoldható. Az Audi connect az LTE-szabvány szerinti internet-kapcsolatot biztosít az R8 Spyder számára és számos szolgáltatást is kínál, az Online Media Streaming lehetőségétől egészen a valós idejű közlekedési információkig. További különlegességgel szolgál a Bang & Olufsen Sound System, amely Audi modellben első ízben alkalmaz az ülésekben két-két fejtámla-hangszórót, nyitott tetővel is igényes akusztikai élményeket kínálva.

Kompromisszumok nélkül – kidolgozás és felszereltség

Az új R8 Spyder szinte kizárólag kézi munkával készül Neckarsulmban, s a legmagasabb minőségi igényeket is kielégíti. A vezető határozott kontúrokkal és oldaltartással kiformált sportülésekben vagy kagylóülésekben foglalhat helyet. A gazdag széria-felszereltségen túl csaknem határtalan lehetőségek állnak az ügyfelek rendelkezésére autójuk külsejének és utasterének egyéni kialakítására. A karosszéria egyes elemei, mint például az első légterelő, a diffúzor és az új oldalsó pengemotívumok (Sideblades) egyaránt szénszál-erősítésű műanyag kivitelben is rendelhetők. Az új fejlesztésű, lézertechnikával szerelt LED-fényszórók éjszaka is fokozott biztonságról gondoskodva kiváló látást tesznek lehetővé.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: