A vadonatúj LC luxuskupét januárban, a Detroiti Autószalonon már bemutatták, míg az LC 500 Hybrid márciusban, a Genfi Autószalonon tartotta világpremierjét. A New York-i Autószalonon lép először észak-amerikai közönség elé az LC 500h, illetve itt látható első ízben egymás mellett a két testvérmodell.
Az LC formaterve, teljesítménye és mesteri kidolgozása alapján egyértelműen a Lexus zászlóshajó-kupéja. A 2012-es, emlékezetes LF-LC tanulmányautó által ihletet LC fordulópontot jelent a Lexus fejlesztési folyamataiban és formai irányában egyaránt, és egy merőben új korszakot nyit a Lexus márka életében. A modell kiemelkedő megjelenése – aerodinamikus formája, érzéki ívei, széles, impozáns kiállása – kivétel nélkül minden fórumon elismerésben részesült. A kupé a közelmúltban elnyerte az EyesOn Design „legjobb sorozatgyártású autó”, illetve „legszebb belső formaterv” díjait.
Az LC 500 – a luxusautók szegmensében elsőként – új fejlesztésű, tízfokozatú automata sebesség-váltót kapott. A beltér kialakítása egyszerre vezetőközpontú és elegáns; a vezető csípőpontját úgy alakították ki, hogy a lehető legközelebb essen a jármű tömegközéppontjához. A sportos kupé szintén elsőként kapta meg a Lexus vadonatúj, prémium hátsókerék-hajtású padlólemezét, amely fokozott menetdinamikai képességeket ígér. Ezek a műszaki alapok a jövőben mértékadó mintaként szolgálnak majd a vállalat soron következő orrmotoros, hátsókerék-hajtású típusai számára.
Az LC 500 Hybrid lélegzetelállító teljesítményt és még takarékosabb üzemet kínál, köszönhetően a kifejezetten nagyteljesítményű járművekhez kifejlesztett, új generációs hybrid hajtásláncnak: a világelső Multi Stage Hybrid rendszernek. A rendszer használatával a motorfordulatszám változása szorosan követi a gázpedál állását; miközben optimális egyensúlyt teremt a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás között. Ez továbbá az első olyan Lexus full hybrid hajtáslánc, amelynél a vezető kézzel kezdeményezhet sebességváltást: ‘M’ üzemmódban a vezető közvetlen, dinamikus váltásokkal biztosíthatja a Lexus hybrid típusainál eddig nem tapasztalt, maximálisan sportos és magával ragadó vezetési élményt.
Az LC luxuskupék mellett a New York-i szalonon látható a 2016-os GS F, a Lexus egyszerre elegáns és agresszív szedánja, amely a Lexus teljesítmény-centrikus F-márkájának lényegét testesíti meg. A GS F szedánt ötliteres, 467 lóerős, V8-as szívómotor hajtja, a modell merész orrkialakítását a motorsportból merített, funkcionális légbevezető nyílások teszik harciassá, míg a típus vezethetőségét a világ legtechnikásabb versenypályáin tökéletesítették. A GS F szerpentineken izgalmas, élvezetes autóként viselkedik, ugyanakkor eddig elképzelhetetlen kényelmet és eleganciát biztosít utasai számára.
Szintén megjelenik az Autószalonon a 2016-os Lexus RX, amelyet ez alkalomra ragyogó, színpompás öltözetbe bújtatott Jeremy Scott, az elismert formatervező, aki a közelmúltban bejelentette, hogy az őszi New York-i Divathét alkalmából együttműködésre lép a Lexus márkával.
Eredeti, 1998-as bemutatkozása óta az RX rendkívüli népszerűségnek örvend mindazok körében, akik a sportos szabadidőjárművek sokoldalúságát a luxuslimuzinok menetkomfortjával szeretnék párosítani. A finoman kidolgozott karosszériát és a modern kialakítású belteret felvonultató, forradalmian újszerű RX bebizonyítja, hogy a kifinomultság kifejezetten előnyös.
Ugyanitt debütál továbbá a Lexus GS F és RC F „360 fokos virtuális valóság élménye”, amelynek köszönhetően a kiállítás látogatói úgy ismerkedhetnek meg a sportos autókkal, mintha versenypályán vezetnék azokat.