DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
Egyéb

Nissan Élményindex: Európában még a családnál is fontosabb a foci

Az európaiak számára a labdarúgómeccsek jelentik a legizgalmasabb szórakozást – ez derült ki a Nissan megbízásából, a „Nissan Élményindex” program részeként elvégzett kutatásból.

Az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Franciaországban, Németországban és Spanyolországban megkérdezett mintegy 5000 válaszadó több mint fele (55%) számára a focimeccsek jelentik hétről hétre, illetve hónapról hónapra a legizgalmasabb kikapcsolódást. A labdarúgás ezzel megelőzte a személyes hobbikat (53%), illetve a szexet (52%) is.

A kutatás adatai szerint az európaiak több időt (átlagosan heti 3,2 órát) szánnak kedvenc focicsapataik követésére is, mint a szexre (heti 2,4 óra) vagy magára a sportolásra (heti 2,6 óra). A válaszadók közel negyede (24%) emellett kedvenc labdarúgóklubját jelölte meg, amikor életének legizgalmasabb részeiről kérdezték.

Az UEFA Champions League globális autóipari partenereként a Nissan, együttműködésben az angliai Loughborough egyetem sporttudományi kutatóival, megkezdte a Nissan Élményindex kidolgozását, hogy felfedje a tudományos hátterét annak, mitől ennyire izgalmas a foci.

A Nissan Élményindex célja a szurkolói élmény tudományos hátterének feltérképezése és megismerése az UEFA Champions League mérkőzések során két-két szurkoló részvételével végzett „élménykísérlet” segítségével. A kísérlet során meghatároznak egy tudományos képletet, amely bemutatja azokat a kulcsfontosságú tudományos tényezőket, melyek igazán izgalmassá tesznek egy-egy mérkőzést.

Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe marketingért felelős alelnöke ennek kapcsán elmondta: „A Nissan minden tevékenységének középpontjában az élmény áll. Az innováció élményét szeretnénk adni mindenkinek, akár egy UEFA Champions League mérkőzésről, akár a jövőt meghatározó, intelligens mobilitási technológiák fejlesztéséről van szó. A kutatásban, technológiai fejlesztésben és tervezésben elért eredményeink garantálják, hogy a Nissanra izgalmas jövő vár.” 

A Nissan technológiai fejlesztésben, tervezésben és formatervezésben elért eredményeivel egy olyan jövőt tár elénk, ahol a crossover modellek nemcsak praktikusak, de nagyra törőek is; az elektromos járműtechnológia nemcsak tiszta, hanem okos is; az önvezető „Piloted Drive” technológia nemcsak futurisztikus, hanem intelligens is. Mindezt jól szemlélteti a világ legnagyobb darabszámban értékesített elektromos autója, a Nissan LEAF, valamint a Nissan GT-R szupersportautó is.

143761_1_5



A Nissan felmérésének* főbb eredményei:

Az európaiak számára a meccsnézés izgalmasabb, mint a szex.

Az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Franciaországban, Németországban és Spanyolországban megkérdezett európai polgárok több mint fele (55%) állítja, hogy számára a focimeccsek jelentik hétről hétre, illetve hónapról hónapra a legizgalmasabb kikapcsolódást. Ezt a személyes hobbik (53%), a szex (52%), és a családdal töltött idő (52%) követték.

A férfi válaszadók a nőkhöz képest nagyobb arányban jelölték meg a meccsnézést (64% szemben a 45%-kal) vagy a szexet (60% szemben a 42%-kal) mint a hetente, illetve havonta végzett legizgalmasabb tevékenységet.

A legizgalmasabb csapatok és játékosok a spanyol ligában játszanak

Nem meglepő, hogy a válaszadók szerint az FC Barcelona történetének legeredményesebb góllövője, Lionel Messi a legizgalmasabb játékos (69%), akit a nagy rivális Cristiano Ronaldo (53%) és a csapattárs Neymar (31%) követett.

Az európai szurkolók szerint a csapatok közül az FC Barcelona (64%), a Real Madrid (60%) és a Bayern München (41%) meccsei jelentik a legnagyobb élményt. Az európai válaszadók közel háromnegyede (73%) jelölte meg az év legizgalmasabb sporteseményeként az UEFA Champions League döntőjét.

Az európaiak egyöntetűen vallják: kedvenc csapatuk izgalmasabb, mint a munkájuk 

Amikor arra kérték a résztvevőket, hogy életük két legizgalmasabb részét értékeljék, minden negyedik válaszadó (24%) nevezte meg kedvenc focicsapatát, míg mindössze ötből egy válaszadó (18%) jelölte meg a munkáját. A fenti, 24%-os átlaghoz képest a britek mondták legnagyobb arányban (30%), hogy kedvenc csapatuk egyike életük két legizgalmasabb részének.

Európa számára az UEFA Champions League döntője az év legizgalmasabb sporteseménye

Az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Franciaországban, Németországban és Spanyolországban megkérdezettek mintegy háromnegyede (73%) az összes sportesemény közül az UEFA Champions League döntőjét várja leginkább. Sőt, több mint negyedük (28%) a döntő napjára nem szervez más programot.

Mindemellett az európai válaszadók több mint fele (53%) nyilatkozott úgy, hogy érzelmileg is kötődik a megnézett mérkőzésekhez és más sportversenyekhez.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: