Csábítás és műszaki kialakítás
Az új LC 500h avantgárd eleganciát dinamikus, kupés arányokkal kombináló, csábító formavilága lenyűgöző mértékben megőrizte annak a díjnyertes LF-LC tanulmányautónak a meghatározó stíluselemeit, arányait és optikai dinamizmusát, amely ihletéül szolgált.
Az LC 500h ragyogó külső megjelenése egyedülállóan varázslatos, fokozottan dinamikus módon értelmezi újra a Lexus L-finesse formai filozófiáját.
A kifejezetten hosszú, 2870 mm-es tengelytávval, ugyanakkor kompakt, 920 és 860 mm-es első, illetve hátsó túlnyúlással, továbbá határozottan alacsonyan húzódó motorházfedéllel rendelkező kupé sportos profilját az a lendületes ívű tetővonal határozza meg, amely a középen elhelyezkedő utasoktól kiindulva elkeskenyedik, és ezáltal semmihez sem fogható, emberközpontú sziluettet ad.
A széles, nagy átmérőjű abroncsoknak helyet adó első és hátsó kerékdobok kiemelkednek az utasok által elfoglalt középpontból, ugyanakkor az ajtók felületei befelé húzódva hoznak létre erőteljes, térbeli formát: felülnézetből olyan új, orsó alakú kialakítást láthatunk, amely a Lexus jellegzetes, orsó alakú hűtőmaszkjára rímel.
Elöl ennek a hűtőmaszknak a legújabb interpretációját láthatjuk, krómozott díszítésekkel és radikálisan újszerű kialakítású rácsozattal, amely változó optikai feszültséget teremt. Az LC 500h különleges rajzolatú világítása különálló, nyílhegy kontúrú nappali fényekből, valamint háromlencsés LED-es fényszórókból áll. Utóbbiak rendkívül helytakarékos kialakítása tette lehetővé az alacsonyan húzódó motorházfedelet, illetve a rövid első túlnyúlást.
Hátul az utastér lendületes tetővonala elkeskenyedve fut be a széles, izmos hátsó kerékívek közé, amelyek megerősítik az LC 500h széles, stabil kiállását. A hátsó lámpatest rajzolata nem kevésbé különleges: a fokozatosan egyre erősebb LED-es fényforrások sorozatából álló lámpatest lenyűgözően háromdimenziós megjelenést eredményez.
Az LC 500h kiemelkedő mentdinamikai jellemzői tükröződnek a visszafogott, mégis funkcionális aerodinamikai megoldásokban is. Az első és hátsó kerékíveknél kialakított légrések javítják a nagysebességű stabilitást, míg a hátsó diffúzor, illetve az aktív hátsó légterelő sportos vezetés során optimalizálja a légáramlatokat.
Az új LC 500h egyedi rajzolatú, 20 colos öntött, illetve 20 és 21 colos kovácsolt alumínium ötvözet keréktárcsákkal lesz megrendelhető.
Vezetési élmény és utazási kényelem
Az LC 500h vadonatúj belső kialakítása a kívül megjelenő dinamikus fényűzés tematikáját tükrözi, ugyanakkor maradéktalanul kínálja a fokozott vezetési élményt és utaskomfortot nyújtó Lexus prémium kupé eleganciáját, minőségét és kifinomultságát.
Az első utas környezete előrefelé kiszélesedik, ami kényelmes, hívogató légkört teremt, a vezetői környezetet ezzel szemben úgy alakították ki, hogy elősegítse a dinamikus vezetést, megtámogatva az ösztönösen működtethető kezelőszervekkel és a kiváló ergonómiával.
A vezető csípőpontja a lehető legközelebb került a kupé tömegközéppontjához, így a jármű a lehető leginkább részletgazdag visszajelzésben részesítheti pilótáját. Az ülések még jobb oldaltartást kínálnak, köszönhetően a még gondosabban kidolgozott keresztmetszetüknek.
Kiemelt figyelmet szenteltek az új kormánykerék kialakításának: a karima keresztmetszeti profilja változó, igazodva a működtetés során előforduló, különböző fogásokhoz, illetve csuklómozdulatokhoz. Az átformált, megnövelt méretű, magnéziumból készült váltófülek könnyebben elérhetők, és egyértelműbb visszajelzést adnak.
A tájékoztató kijelzőket fontossági sorrend szerint helyezték el a vezető látóterében. Maga a műszeregység az LFA innovatív, mozgó központi gyűrűs kijelzőjének módosított változata, a középkonzolon a legújabb generációs Remote Touch kezelőfelület érintőfelülete kapott helyet.
Az LC elsőként kapja meg a 2017-es Lexus multimédiás csomagot, amelynek gyorsabb, rugalmasabb szoftvere lehetővé teszi a későbbi frissítéseket, valamint modernizált, grafikus felhasználói felületet kínál. Az utasokra kivételes minőségű zenei élmény vár a beltérben: alapfelszerelés a prémium Pioneer audiorendszer, míg a külön megrendelhető Mark Levinson audiorendszer a legigényesebb felhasználókat is kielégíti.
Az új beltér minden pontján olyan kiemelkedő minőséggel és burkolatokkal találkozunk (a középkonzolt és a műszerfal tetejét kézzel varrott bőr borítja, az ajtópanelt redőzött Alcantarába öltöztették), ami a Lexustól világszerte elvárt színvonalat, a legkiválóbb Takumi mestermunkát tükrözi.
Multi Stage Hybrid rendszer
A Multi Stage Hybrid rendszer kifejlesztésekor két, egymással ellentétes célt kívántak megvalósítani a mérnökök: egy sportosabb hybrid modellt akartak létrehozni, amely a motorfordulatszám és a gázpedál állása közötti, szoros összefüggés révén magával ragadó vezetési élményt kínál, ugyanakkor a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás optimális egyensúlyát kínálja.
Az új, többfázisú Multi Stage Hybrid rendszer a hagyományos full hybrid hajtáslánc elemeit (a 3,5 literes V6-os benzinmotort, a nagyteljesítményű villanymotort és a lítium-ion akkumulátor-csomagot) a hybrid erőátvitel hátuljára illesztett, négyfokozatú automata sebességváltóval párosította.
A villanymotor a belső égésű erőforrásnál intenzívebb gyorsítóképességet biztosít, és a valós áttételek alkalmazásával a fordulatszám pontosabban igazodhat a vezető gázparancsihoz. Az eredmény: a korábbinál jóval közvetlenebb összefüggés a gázpedál állása és a gyorsítás intenzitása között; a 0-100 km/óra gyorsítás jóval kevesebb, mint 5,0 másodpercig tart.
A Lexus Multi Stage Hybrid System emellett ‘M’ üzemmód vezérlést is kapott: Lexus full hybrid hajtásláncot most először szereltek fel a kézi sebességváltás lehetőségével. ‘M’ üzemmódban a vezető közvetlen, dinamikus váltásokkal biztosíthatja a Lexus hybrid típusaitól eddig nem tapasztalt, maximálisan sportos és magával ragadó vezetési élményt.
Az új, könnyű és kompakt villanymotor, valamint a lítium-ion akkumulátor ellensúlyozza az automata sebességváltó plusz tömegét, így a Multi Stage Hybrid rendszer pontosan annyit nyom, mint a jelenlegi, hagyományos hybrid hajtáslánc, ami nem mindennapi mérnöki bravúr.