A Giulia háromféle felszereltségi szintet (Giulia, Super és Quadrifoglio) és hat új motorváltozatot kínál: a 150 vagy 180 lóerős 2.2 literes dízel erőforrást hatfokozatú kézi vagy 8 fokozatú automata váltóval, a 200 lóerős 2.0 literes változatot 8 fokozatú automata váltóval, valamint az 510 lóerős 2.9 V6 Bi-Turbo benzinmotort hatsebességgel kéziváltóval.
Alfa Romeo Giulia
Az új Gilulia jellegzetesen olasz formaterve érzékletesen jelenik meg a remek arányérzékben, az egyszerűségben és a kiváló minőségű kidolgozásban. Az autóipari 'alkotás' középpontjában a vezető áll, valamint a lélegzetelállító vezetési élmény iránti vágy, amelyet érzékeny kormányzás, azonnali gyorsítóképesség, gyors váltás és késlekedés nélküli fékek elégítenek ki.
A hátsókerékhajtás több mint egyszerű tisztelgés az Alfa Romeo legendájának leghitelesebb gyökerei előtt: olyan műszaki megoldás, amely kimagasló menettulajdonságokat és magával ragadó vezetési élményt biztosít. A Giulia további különlegességei között említhetjük a két tengely közötti, optimális tömegelosztást, a kifinomult felfüggesztést (szabadalmaztatott Alfa Romeo konstrukció), és a piac legközvetlenebb kormányművét. Emellett az Alfa Romeo Giulia a kiemelkedő motorteljesítmény és az ultra csekély tömegű anyagok (pl. szénszálas anyagok, alumínium, alumínium kompozitok és műanyag) bőséges alkalmazása révén a legkiválóbb tömeg/teljesítmény aránnyal (Quadrifoglio kivitelben kevesebb mint 3) büszkélkedhet.
Az Alfa Romeo hagyományaihoz híven az új Giulia olyan egyedülálló műszaki megoldásokkal büszkélkedhet, amelyek kategóriájának mértékadó tagjává emelik. Az átlagosnál kifinomultabb jellemzők között említést érdemel a féktávolságot jelentősen lerövidítő integrált fékrendszer (IBS), valamint a kivételes komfortot biztosító aktív felfüggesztés. A Quadrifoglio kivitel kiváltsága a nyomatékvektor szabályozási rendszer, amely kiemelkedő menetstabilitást biztosít, míg az aktív első légterelő nagy sebességnél nyújt optimális, szabályozható leszorítóerőt.
Genfben a modell négy változata: három Giulia Super - 2.2 JTDm 180 lóerős dízel és 2.0 literes 200 lóerős benzinmotorral - valamint egy 510 lóerős 2.9 V6 Bi-Turbo benzinmotos Giulia Quadrifoglio áll reflektorfénybe.
Új Giulietta és új Mito
Az Alfa Romeo újdonságai nem érnek véget a régen várt Giulia megérkezésével. Sőt. a márka teljes körű megújuláson esett át. A kiállításon figyelmet követel magának az új Giulietta és az új Mito is, az a két, átdolgozott modell, amely a varázslatos Giulia oldalán valódi olasz családi hangulatot ébreszt. Erről tanúskodik az új orrkialakítás, amely a merőben újszerű hűtőmaszkkal és a háromlevelű lóherét mintázó, legendás elrendezéssel a világ egyik legismertebb, legkönnyebben felismerhető autóipari stíluselemei közé tartozik. A “Giulietta” és “Mito” típusnevek feliratozásánál használt betűtípus szintén a “Giulia” előtt tiszteleg: mindkét modell az Alfa Romeo márka megújult márkajelzését kapta meg.
A két új modell átdolgozott, optimalizált felszereltségi szinteken lép színre, így az ügyfelek gyorsan és egyszerűen kiválaszthatják az ízlésünknek és igényeiknek leginkább megfelelő kivitelt, majd azt az opciós funkciók és tartozékok gazdag választékából tökéletesen testre szabhatják. Az új Giulietta egy sor fontos újítással lép színre. Ezek között említést érdemelnek a korábbinál markánsabb, sportos karakterjegyek, a most először alkalmazott, 120 lóerős 1.6 JTDm turbódízel erőforrás és az innovatív Alfa TCT automata sebességváltó párosa; valamint az Uconnect 6.5" rendszer különösen praktikus LIVE szolgáltatási köre. A március elejétől minden nagyobb európai piacon megvásárolható új Giulietta két kiadásban lép színre Genfben: a nagyteljesítményű 240 lóerős Veloce 1750 Turbo benzinmotorral, valamint a 120 lóerős Super 1.6 JTDm, mindkettő TCT automata sebességváltóval. Az előbbi különösen látványos darab, köszönhetően az új, piros betétekkel díszített, sportos lökhárítóknak, sötétszürke fényezésének, üvegtetejének, piros féknyergeinek és új 19 colos könnyűfém keréktárcsájának. Ugyanebben a sportos kezelésben részesült az utastér, ahol piros öltésekkel varrott bőr/Alcantara kárpitozású sportülések várják az utasokat. A Giulietta Veloce kiadás mellett az érdeklődők a modell Super felszereltségű változatával is megismerkedhetnek: ez dohánybarna bőrkárpitozást, 18 colos könnyűfém keréktárcsákat, krómozott külső díszítőelemeket és új kipufogóvéget vonultat fel.
Az új Mito globális premierjét ünnepli az Alfa Romeo genfi standján. A modell egy sor átdolgozott formai megoldással kelleti magát, ugyanakkor nem változott piaci pozicionálása: sportos kisautóként olasz stílusával, kiemelkedő műszaki tartalmával és persze felülmúlhatatlan vezetési élményével hódítja meg az ügyfelek szívét. A Genfi Autószalonon a modellkínálat sportosabb tagja lép színre: egy 170 lóerős 1.4 MultiAir Turbo benzinmotorral és TCT automata sebességváltóval szerelt, Veloce felszereltségű példány, amelyet új Sabelt sportülések (fekete szövet / Alcantara kárpitozással) tesznek még különlegesebbé. Az új Mito júniustól rendelhető az olasz és francia piacokon, majd később a térség többi országában is elérhető lesz.
4C Coupé és 4C Spider
Szintén a reflektorfénybe kívánkozik a lenyűgöző Alfa Romeo 4C, a márka újkori legendája, amely kupé és Spider kivitelben testesíti meg a minden Alfa Romeo génjeiben ott rejlő sportos karaktert. Az optimális teljesítmény és a tökéletesen mérnöki mestermunka találkozásából a létező legintenzívebb vezetési élmény jön létre, lélegzetelállító köntösben.
Mindkét autóban ugyanaz a nagyteljesítményű, teljesen alumínium szerkezetű, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor teljesít szolgálatot. A 1750 cm3-es, kétoldali változó szelepvezérléssel szerelt motor szupersportkocsikat idéző menetteljesítményekre képes: végsebessége 257 km/óra, álló helyzetből 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, legnagyobb oldalgyorsulása 1,1 g, maximális lassulása pedig 1,25 g.
A szupersportkocsik szellemisége az autó különböző pontjain felhasznált ultra kis tömegű anyagokban is megmutatkozik: a vázszerkezet szénszálas kompozit anyag, az első és hátsó felfüggesztés alumíniumból készült, míg a karosszéria borítólemezeit kis sűrűségű SMC kompozit anyagból gyártották.
A svájci kifutón Stromboli szürke fényezéssel vonul fel a 4C Spider, szénszálas bukókeret-borítással, valamint az Akrapovič által tervezett, kettős üzemmódú, középen kivezetett, titán kipufogórendszerrel. A még látványosabb stílus, a még ütőképesebb tömeg és teljesítmény érdekében az autó barnás árnyalatú küllőkkel szerelt keréktárcsákat (elöl 18, hátul 19 colos méretben), valamint szénszálas külső karosszéria kiegészítőket (például oldalsó és első légbeömlők, vagy külső visszapillantó tükörházak) kapott. Végül, de nem utolsó sorban a Genfben kiállított kabrió modell alapfelszerelését piros féknyergek, piros bőr sportülések, valamint szénszálas panelekkel kombinált bőr belső kidolgozás egészíti ki.
A stand másik büszkesége a díjnyertes 4C Coupé háromrétegű Trofeo fehér fényezéssel, szénszálas tető- és karosszériaelemekkel (pl. oldalsó és első légbeömlők, külső tükörházak, vagy hátsó légterelő), fekete féknyergekkel, középen kivezetett, kettős üzemű Akrapovič titán kipufogórendszerrel, valamint egyedi, barnított kivitelű, ötlyukú keréktárcsákkal (elöl 18, hátul 19 colos méretben.) Az utastérben a különleges sportülések bőr / fekete mikrofiber kárpitozást kaptak, kontrasztos piros öltésekkel. A látványt bőr ajtópanelek és bőr műszerfal, valamint szénszálas dekorelemek teszik még lenyűgözőbbé.