DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
Egyéb

Itt az Uber új dobása! Józan döntés ittasan

Budapest egyike azon városoknak, ahol az Uber elsők között állította fel speciális kiosk-ját, az UberSZONDA nevű eszközt. A közösségi fuvarmegosztó alkohol-megelőzési kampányának keretében a város három forgalmas pontján lehetett találkozni a géppel.

Csütörtöktől szombatig összesen több mint 150 ember fújta meg a belvárosban a szondát, amely az esetek több, mint felében mutatott pozitív eredményt. Számukra a rendszer rendelt egy Ubert, amely térítésmentesen hazaszállította őket. A figyelemfelhívó kampány keretein belül több mint 80 ember juthatott haza ingyen.

A kampány célja az volt, hogy felhívják a figyelmet az ittas vezetés veszélyeire. A KSH adatai szerint 2014-ben összesen 169, míg 2015 első három negyedévében 111 ittas állapotban előidézett közúti balesetet regisztráltak Budapesten. Az elmúlt évben a személysérüléses balesetek 10%-a ittas vezetés miatt következett be.

„Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy nem a mértékkel történő alkoholfogyasztás a veszélyes, hanem az, ha valaki ittas állapotban volán mögé ül. Ezért kell előbb gondolkodni, mint inni, mert az alkohol megölheti a jó gondolatokat, sőt, akár a gondolat tulajdonosát is. Soha nem éri meg kockáztatni” – mondta el a felelős alkoholfogyasztás kapcsán Dr. Zacher Gábor toxikológus, a Honvéd Kórház Sürgősségi Betegellátó Centrumának főorvosa, aki fontosnak tartja és ezért üdvözölte az Uber kezdeményezését.

Az Uber kampányában három budapesti klub, az Akvárium, a BRKLYN és a TÜTÜ BUDAPEST, valamint a Jameson Irish Whiskey vett részt együttműködő partnerként. A Jameson nemrég a megfontolt alkohol fogyasztást segítő applikációt fejlesztett.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: