Ez pedig nem csak a magáncégek, de az állami intézmények járműparkját is komolyan érintheti. A korosabb járműflották esetén ez tény hatalmas kiesést okozhat, és éppen ez volt az oka annak, hogy egy magánbefektető képviseletében beadták a keresetet a Fővárosi Törvényszéken a gyártó cég ellen.
A perben elsődlegesen a joghatóság megítélése lenne a kiemelt feladat, emellett annak elbírálása, hogy az ügyben jogosult-e a hazai bíróság az emissziós magatartás és a részvényárfolyam veszteség közötti okozati összefüggés elbírálására. Pontosan meg kell azt is állapítani, mekkora a bekövetkezett kár mértéke, valamint azt, hogy a hazai magánbefektetők kárigényét a hazai bíróság jogosult-e elbírálni, hiszen a gyártó cég német. Fontos kérdés lesz az is, hogy az emissziós probléma és a részárfolyam veszteség között van e okozati összefüggés, mert ha igen, az további bírság kiszabását indokolhatja. De komoly feladat annak megállapítása is, hogy mekkora a kár mértéke és melyek a bekövetkezés pontos körülményei. A feltett kérdések száma tehát meglehetősen sok, emiatt az ügy nagy valószínűséggel igencsak elhúzódik majd.