Ha már történelemről van szó, vissza kell pörgetni a naptárakat egészen 1997-ig, amikor FIA szabályainak módosítása létrehozták a World Rally Car, azaz WRC elnevezést, és egy új autós sportágat. Mivel az első idény kezdetén csak kevés autógyártó tudott a szabályoknak megfelelő versenyautóval előállni, így a Prodrive Subaru Imreza gépei mellett csak a Malcom Wilson vezette csapat volt képes a Ford Escort-ból ellenfelet a startvonalra állítani.
A fejlesztést David Lapworth irányította, és a kemény munka meg is hozta az eredményeket, hiszen a szezonnyitó a Subarunak jobban sikerült. Piero Liatti szenzációs győzelme aztán a csapatnak is hatalmas erőt adott a munkához, ami a következő szezonokban szükséges is volt. Piero Liatti alatt a PROWRC97001-es alvázszámú gép elképesztő sikereket hozott, így nem csoda, hogy miután 97-ben a csapat eladta, még további győzelmeket arathattak vele. A Prodrive nemrég azonban visszaszerezte, majd az utolsó csavarig rekonstruálta. Ez a különlegesség most így ismét a porondra gurulhat, hogy utolsó versenyén részt vehessen…