A győri Audi Hungária gyárban ugyanis több mint kétmillió érintett dízelmotor készült a botránnyal érintett erőforrásokból. A gondok ellenére Varga Mihály kijelentette, hogy Magyarország mindezek ellenére nem kívánja szankciókkal súlytani a gyártót, hiszen a motorokat az autósok továbbra is használni fogják, ugyanis hatékonyságuk így is sokkal jobb, mint a benzineseké.
A miniszter a Kossuth Rádió 180 perc című műsorban az is kiemelte, nem tudni, mennyire veti vissza a botrány a márka értékesítéseit, és remélhetőleg a győri gyár termelését sem befolyásolja érdemlegesen. Kihangsúlyozta azt is, hogy Magyarország nem kíván a gyártóval szemben semmilyen szankcióval élni. A beszédében kiemelte azt is, hogy a kormány szeretné csökkenteni a gazdaság függőségét az autóipari ágazat hullámzásaitól, mely jelenleg az export bevételeinek 13, és az ipari termelés 22 százalékát jelenti. Ennek megoldása a gyógyszeripar, az orvosi műszergyártás és a gépipari alkatrészgyártás bővítése, fejlesztése lehetne.